Min sambo är rädd att jag ska gå upp i vikt
Min sambo sa igår att han är jätterädd att jag ska gå up i vikt. Jag har alltid vetat om att han inte tycker om tjocka tjejer och att han tycker det är viktigt med träning och rätt mat.
Jag pendlar en hel del i vikt. Tränar jag och äter rätt så har jag kanske strl 30 på jeans men slarvar jag så går jag snabbt upp till strl 33.
Min sambo sa att han inte tycker det är attraktivt när jag är tjock. Han tänder inte på det. Det gjorde så ont att höra men jag förstår honom. Själv trivs jag inte med min kropp och tycker verkligen själv jag måste gå ned i vikt. Problemet är att jag har så stressigt på jobbet nu och liksom inte hinner/orkar träna på kvällen.
Och själv tycker jag det är viktigt att han håller sig i trim. Han är väldigt vältränad men kan också få lite mage när han slutar träna.
Han sa också att han är rädd att jag ska bli tjock i framtiden om vi skaffar barn och så. Att jag ska sluta bry mig om min kropp och att han inte ska finna mig attraktiv alls längre. Och kanske vara otrogen.
Saken är nu den att jag lidit av ätstörningar i tonåren. Anorexi och bulemi i perioder. Det var skitjobbigt och jag är så rädd att få tillbaka dem. Jag har funderat på att börja kräkas igen nu när jag inte hinner träna men liksom inte vågat.
Berättade detta för sambon som fick så dåligt samvete för att han sa som han kände. Men han kan såklart inte hjälpa hur han känner!
Hjälp! Någon som känner igen sig?
Vad ska jag göra?