• lavendel67

    Mitt i ivfbehandling och nu har han träffat någon, mardröm, vad gör jag?

    I månd berättade min man per telefon efter påtryckning från mig då jag kände att ngt var fel att han träffat ngn o försökt förtränga detta man ej kan. Hade tydligen träffats första gången för 2 mån sedan o nu har han varit o jobbat i samma del av landet igen o tydligen har kontakten mellan dem då ökat o nu vill han bryta upp efter 10 år o mitt i en ivfbehandling trots att han säger att vi har haft det bra han tycker själv att det är sjukt som han uttryckte det. Vi har haft lite tele kontakt men det går ej att diskutera m honom, i tors kom han hem efter 10 dgr jobb o var som vanligt men trött efter intensivt jobb. fre kväll hade vi sex o det va bra som vanligt trots att jag först inte va så sugen pga medicinen jag tar nu men han övertalade, på dagen hade vi diskuterat ev restresa runt nyår o så händer detta på mån! Hade under helgen inte reagerat mer än att han verkade lite nere han sa att han kände sig låg o att det nog va pga jobbat mycket. Jag kan inte tänka mig att avbryta behandlingen vi har kämpat länge för barn o även gått igenom ett ma i år som hände efter graviditet på normal väg. Han kommer hem på fre o stannar en stund o ska åka sen igen säger han tycker tydligen att det räcker för att prata igenom allt, han ska väl till henne. Hur ska jag klara att han lämnar mig mitt i allt detta när han är mitt livs kärlek o vi är så nära att kanske få ett barn nu? Orkar ngn läsa detta?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-27 09:14
    Ingen som har ngt råd att ge hur jag ska göra för att han ska lyssna på mig o vilja ta ansvar för vårt liv tillsammans. Så fort jag försöker prata om allt han har att förlora o vad han sätter på spel så vänder han "taggarna" utåt o går i försvar, jag har inte skällt eller varit ilsken mot honom utan lugn.

  • Svar på tråden Mitt i ivfbehandling och nu har han träffat någon, mardröm, vad gör jag?
  • Twinkiie

    Usch vilken hemsk situation. Men kan inte sånt där me ivf, men finns chansen att du är med barn nu ?

  • lavendel67

    Nej! Tar medicin nu för återföring av embryo. Men det verkar han ha glömt

  • Twinkiie

    Men vilken mardröm "/ Har hört däremot av min BM att de e vanligt bland föräldrar som försökt få barn länge att pappan "ballar ur" när de verkligen är på G eller att paret får panik när de väl är gravida fast de försökt i flera år. Men att de oftast ordnar sig.. Får hoppas de ordnar sig för dig också, hade sj en mardrömsgraviditet med mitt ex för han skulle helt plötsligt va världens casanova :S

  • lavendel67

    Ja pratade m en kurator idag hon sa samma sak ungefär. Men vi har pratat mycket om hur nära vi tycker vi kommit varandra o att förhållandet stärkts o så händer det här ändå.

  • lavendel67

    Ingen som har något råd att ge eller varit i liknande situation?

  • entjej

    Jobbigt. Nej, jag har inget bra råd. Men vill din man att ni ska avbryta behandlingen eller vad?

  • lavendel67

    Jag har sagt att jag inte kan tänka mig att göra det oavsett vad han kommer att ta för beslut ang vår relation o frågat hur han ställer sig till att jag forsätter själv men har ej fått svar.

  • entjej
    lavendel67 skrev 2008-11-27 09:27:28 följande:
    Jag har sagt att jag inte kan tänka mig att göra det oavsett vad han kommer att ta för beslut ang vår relation o frågat hur han ställer sig till att jag forsätter själv men har ej fått svar.
    Förstår att du tänker så om han är din kärlek och du dessutom är född 67. (Är du det?) Du har ju inte åren med dig och din sambo kanske ändrar dig. Om han inte ändrar sig och vill separera så visst är det inte riktigt rätt mot ett ev barn fast jag skulle inte heller vilja avbryta om jag var du...som sagt du har ju inte åren för dig så jag förstår dig. Berätta bara inte detta för kliniken. Grundkravet för att göra IVF är tydligen att man bor ihop. Vad jobbigt för dig! Hoppas det ordnar sig på något sätt. Kram!
  • ester

    Har nog inget råd. Det är nog kanske bara att hoppas att han ändrar sig. Håller tummarna för allt!

  • entjej

    Det kan ju som sagt vara något övergående för honom eftersom ni trivs i vardagen och han har kvar sin attraktion för dig. Det kan vara en flyktväg för honom i sin sorg för er kamp efter barn. Speciellt som han inte motsätter sig att du fullföljer försöket ändå... Men jag vet ju inget om det... det kan du ju avgöra bättre själv.

Svar på tråden Mitt i ivfbehandling och nu har han träffat någon, mardröm, vad gör jag?