Inlägg från: fru Elle |Visa alla inlägg
  • fru Elle

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Alice: Det borde vara öppet som söndag idag. Ja visst är det lätt att man shoppar lite mycket ibland. Hoppas bara att Molly får användning för alla skor hon har, men har köpt lite olika storlekar så nång gång lär de väl passa. Annars kanske de passar till eventuella syskon. Är dålig på att sälja på Tradera.

• fru Elle

Linnea; Vad tråkigt att det har blivit dåligt mellan er igen. Jobbigt att det inte blir någon förbättring och att han inte tar mer ansvar. Hoppas att det kan bli en förbättring och att ni kan hitta tillbaka till varann. Kramar

• fru Elle

Ja det är ju rätt tunga bitar att ta tag i, ibland är det väldigt svårt att veta vad som är det bästa valet att göra. Kan kännas helt omöjligt ibland, kanske därför man brukar skjuta upp sådanna beslut.

Själv vet jag ju inte vad jag ska syssla med när jag kommer tillbaka till jobbet. Det kan stressa mig lite.

• fru Elle

Angående nästa så vill jag nog inte vänta flera år. Svårt att veta när det passar bäst. Sen är det ju inte alltid att det blir när man hade tänkt heller.

• fru Elle

Sandra; Det var inte lite som ni funderar att ändra på. Ja det är svårt att veta och bestämma sig vad det bästa alternativet är. Man får väl gå på magkänslan och hoppas man väljer rätt.

• fru Elle

Alice; Tror inte att någon bär på nr 2 än. Men jag kan ju ha fel.

Stående fika en gång i månaden tycker jag låter som en bra idé.

Angående ettårskalas och lokal så tror jag att Bostadsbolaget har en i Haga som man kan låna. Har aldrig varit där så jag vet inte hur det ser ut och vad som finns där. Finns dock garanterat inte så många barnstolar som vi behöver .

• fru Elle

Vi skulle på tandinfo imorgon, men hon som skulle hålla i infon var sjuk så det blev inställt. Så jag tar gärna emot lite tandborsttips . Mollys 2;a tand har börjat att komma upp. Hon vill helst hålla i tandborsen själv, men det går ju ganska fort att borsta två minitänder så det brukar gå bra. Sen får hon hålla i tandborsten, annars blir hon tokig.Har inte köpt någon barntandkräm än.

På kvällen innan nattning så får hon gå på pottan och så byter vi om till pyjamas. Sen får hon en välling, de senaste kvällarna har jag gett henne välling i vår säng. Sen den nya rutinen är ju att vi har börjat borsta tänderna. När det är klart så lägger jag henne i sängen och ger henne snuttefilt och napp. Stryker henne på ryggen, hon brukar då lägga sig i sin sovposition och somna. Men ibland är det inte så enkelt, ibland kommer hon inte till ro och vill inte sova. Brukar ställa sig upp i sängen, då får man göra om proceduren och lägga henne igen. Men ibland får man inte att hon inte var trött och ta upp henne en sväng och invänta nästa sovtåg.

• fru Elle

Linda: Tror tom min bvc-sköterska tyckte att den infon var rätt menlös, frågade om det var någon ide att boka ny tid, och det tyckte hon inte behövdes nu när vi hade börjat borsta hennes tänder.

Ska till läkaren med M nu vid 11.00, för att ta ny sänka och kolla om hon är frisk. Sen kan vi möta upp på stan, ringer till dig Linda.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV