Inlägg från: Lilla Ego |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Kajsa, jag dööööööör! Så himla söt filmen på Wilmer och Silla är! Skrattar så jag nästan kissar på mig lite;)

• Lilla Ego

Mica: Oavsett vad de rekommenderar er att göra får ni försöka tänka på att det är för hans bästa. Han mår ju förmodligen inte heller så värst bra av att inte få sova ut, vi vuxna kan ju (oftast) sätta ord på det och förstå varför vi kanske mår dåligt men man kan ju bara tänka sig hur knepigt det måste vara för en sån liten. Även om det skulle vara mediciner är det förmodligen bara för ett litet tag, för att få in honom på rätt spår. Jag är nog ganska liberal vad gäller medicinering och litar väl kanske ibland för mkt på vår sjukvård men jag har själv tagit mediciner i princip hela mitt liv och jag vet att jag skulle haft så mycket sämre livskvalitet utan dem.

Missförstå mig rätt nu, jag förespråkar såklart inte medicinering av spädbarn i första hand...det finns alltid hundra andra vägar att gå först. :)

• Lilla Ego

Halloj! Nu var det några dagar sedan jag skrev men har såklart försökt hänga med i snacket ändå:)

Carina: Din stackare! Förstår att du måste vara helt slut! Kan ni inte köra ett lära-känna-race med svärmor? Umgås intensivt några dagar och sedan testa vänja av henne? I julas var vi ju uppe hos våra respektive föräldrar (som Filippa träffar väldigt sällan) och först var hon ju reserverad men de sista dagarna kunde både min och Kristoffers mamma lägga sig och sova med henne i sängen, hon accepterade att det inte var någon av oss som lade henne. Filippa vägrade att somna om man inte låg tätt intill henne så ingen annan hade någonsin fått henne att somna förutom jag och K då...så det var stora framsteg!

Var på BVC för vägning igår men hon har fortfarande inte hunnit ta igen det hon förlorade förra helgen..vägde 7605g/71cm.
    Fick räkna upp vad hon äter och började nästan skratta själv..det är faen patetiskt.
    1. Sempers Pasta i ostsås
    2. Kalvsylta (endast blandat med ovanstående, aldrig rent)
    3. Sempers äpple/pärongröt
    4. Välling
    5. Fruktpuré
    6. Grekisk yoghurt
    7. Russin OBS, ny på listan! :)

Sköterskan sa att det ju var bra att hon åtminstone äter det...och ja, så kan man ju också se det;) Skrotunge.

Skönt att det var ok med Freyas tänder!

Trist att Alexander har feber, stackarn...men det måste kännas skönt att kunna få ner den med panodil iaf. Kan tänka mig att du blir lite uppjagad när tempen stiger nuförtiden...stackare.

• Lilla Ego

Men Alexandra, vet inte du att det är vinägerchips man ska ha? ;) Nu har dom ju äntligen äntligen äntligen kommit till sverige igen!

Jag hade lönesamtal över telefon idag, satt och matade Filippa med russin under tiden:) Då var hon tyst och lugn..

• Lilla Ego

Måste ju bara få skryta lite, blev så himla glad! De har gjort en kundnöjdhetsundersökning hos min uppdragsgivare på VCC och jag fick betyget 4.69 av 5 möjliga! Snittet på mitt jobb ligger på 3.5 ungefär så jag blev verkligen superglad:)

• Lilla Ego

Det tar aldrig slut! Vaknade imorse med jätteont i halsen och igentäppt näsa. Andra förkylningen bara nu i år...det suuuuuuger. *arg*

Har laddat hem andra säsongen av Lipstick Jungle som jag ska götta mig med idag...fick faktiskt iväg en jobbansökan imorse så lite nytta har jag gjort också:)

• Lilla Ego

Jag vet inte vad det är för konstigt på gång..antar att det går runt runt runt hos oss=/

Mica: Vad konstigt, jag kan ladda ner ny e-legitimation via internetbanken. Trodde det var så på alla banker?

• Lilla Ego

SAndra: Jaa, är nog benägen att hålla med dig. Ngt hände efter jag började amma, jag har nog haft uppemot 10 förkylningar och två magsjukor på ett år. Innan Filippa föddes hade jag inte en enda sjukdag på drygt två år...

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV