Inlägg från: Lilla Ego |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Jag hade ett skrikmonster inatt, fattade inte vad det var. Hon vaknade vid midnatt och bara skrek rakt ut och vägrade somna om förrän vid 03...

..en tand sprack igenom. En panodil och hon hade sovit som en liten gris. Tänkte inte ens på att kolla...hon har ju inte fått någon tand sedan i september.

• Lilla Ego

Just ja, Carina...Filippa hade lite blod i bajset ett par gånger och då frågade jag BVC, hon sa att om dom är lite förstoppade eller har bajsat väldigt mycket på kort tid kan blodkärl spricka och då blöder det lite. Man ska kontakta sjukvården om det inte slutar/återkommande. F hade det två gånger men sen slutade det.

• Lilla Ego

Alex: Klart du ska skola om dig! Önskar att jag vågade;) Kul att skriva högskoleprovet, jag har skrivit det för skojs skull ett par gånger - så lättroad är jag:)

• Lilla Ego

Maria: Vi har läkarbesöket med Flippen nästa måndag, annars hade jag gärna kommit och hjälpt till..tar ju varje chans att smita hemifrån med det här stök-och-rivmonstret;)

• Lilla Ego

Carina, jag är också helt övertygad om att det kommer att gå bättre allt eftersom nu...dom lär sig rätt snabbt:) Man ska nog gå in med de värsta förväntningarna, då kan man bara bli positivt överraskad. Jag hade också laddat upp med böcker, öronproppar och en massa olika "Plan B" men natt efter natt gick utan att vi behövde ta till dem.

• Lilla Ego

Bara för att kanske lugna lite så KAN det gå rätt fort också...det blir ju som kedjereaktioner, någon kanske står i kö till dagis1 men får plats på dagis2 och flyttar då bägge sina barn till dagis2 för att det även fanns plats på äldrebarnsavd etc etc. Grannen stod ju i kö och hade plats 29 på deras andraval i början på januari men idag fick de besked om att de fått plats from april...och då är det ändå svårast att få plats under vårvintern.

Åh, glömde ju att det heter förskola. Sorry. Tycker det där är lite svårt, det har ju hetat dagis hela ens liv.

Hittade förresten ett personalkooperativ här i närheten som vi sökt som andraval. De har egen kokerska och lagar ekologisk mat, odlar massor själva etc. Lät ju toppenmysigt, undrar om man får börja där själv? ;)

• Lilla Ego

Är det någon av er som råkar ha överkast som vi skulle kunna få låna? Vi ska fotografera huset på måndag och ska försöka stajla lite och de vill gärna att vi har överkast på sängarna (vilket vi aldrig har i vanliga fall).

Skulle behöva ett stort typ brunt/grönt/beige (till 1.80-säng) och ett till en enkelsäng (vilken färg som helst). Någon? Kanske någon som kommer hit imorgon? ;)

• Lilla Ego

Det skulle vara jättesnällt om du kunde ta med så kan vi ju testa hur det ser ut. Om det är för litet kanske man kan ha det ihopvikt sådär över nedre delen av sängen? Usch, vi kommer att få städa precis hela helgen!

• Lilla Ego

(och med usch menade jag inte att vara negativt inställt till själva fotograferingen eller ev flytt - bara städet;)

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV