Vilda bebisarna jollrar vidare IV
Grattis Alexandra på namnsdagen!
Grattis Alexandra på namnsdagen!
Har ju varit och kollat in 3 dagis nu här i närheten!
Känns skönt att få en bild av hur de man söker till ser ut!
Det var tex ett som vi absolut under inga omständigheter kommer att sätta Rasmus på! Då får han vara hemma ett par månader till så får vi väl lösa det på nått sätt!
Men jag har annars bara fått positiva vibbar av dagis! Var så orolig och ledsen innan att tiden bara rinner iväg - men det kommer nog bli perfekt!
Måste ju bara berätta att mitt lilla monster "Herr bara sova 20 minuter per dag" för tredje förmiddagen irad har somnat direkt bara jag lagt honom på sängen!
Jag är så förbluffad. Sen så har jag ju varit så dålig och trött att jag alltid brukar vila med honom så detta är den första gången på kanske flera månader ett halvår som jag är vaken hemma själv på dagtid! Fantastiskt!
Vet att det inte är något problem jämfört med er som har sånna amnings och sömnproblem nattetid men det känns som ett stort framsteg för Rasmus!
Är det förresten någon mer som har ett barn som aldrig sovit dagtid i sin spjälsäng? Rasmus verkar vara av den uppfattningen att den är till för nattsömn! Han sover antingen i våra sängar eller i sin vagn ute på dagen! Aldrig i spjälisen!
När ska vintern ta slut?
Var det du Kajsa som skrev om värre pms än någonsin - jag tycker hela mensen är värre än någonsin - blä pust och stön - svullen nervig och olustig!
Ett års kontroll och vaccination idag!
Här är fakta:
10640 g tung
76 cm lång!
TRodde faktiskt att våran tjockis skulle vara tyngre men men
600 g upp på 2 månader är ju ine möe!
Fika vill vi oxå göra - måste ju bli tisdag eller onsdag dock annars kan jag inte!
Nu nassa!
Gokväll!
Vilket väder!
Inatt har Rasmus sovit första natten i eget rum och enda avvikelsen från normal sömn var att han vaknade lite tidigare än vanligt!
Förmodligen vaknar han väl lika tidigt annars men hör då oss och somnar om!
Idag har vi inrett och pysslat i hans rum och det har varit så roligt!
Först var vi och badade åpå Åbybadet och han var som en galning i vattnet - skrattar och kastar sig nästan iväg själv!
Sen till IKEA och inhandlade ett tält, en nättunna som ser ut som en sköldpadda och en lite spegel till hans rum!
Ojojojoj vad han hade kul med tältet!
Sen har han gått i skor utomhus för första gången oxå!
Stor kille nu!
Grattis Inez idag och Elly igår!
Hoppas att födelsedagarna varit bra!
Ja speciellt hungrig lär hon ju inte vara om det är någon form av vks - men de klarar sig ju bra länge utan mat - erbjud henne och vill hon inte ha så kan man ju se till att hon får i sig vatten eller nån annan dryck med kalorier i kanske!
Fy så trist! Magsjuka är ju ett jävla gissel!
Nu har Rasmus sovit tredje natten i eget rum och nu vaknar han nästan prick 7! Gjorde igår och idag - perfekt ju - man kan ju inte begära att de ska sova mer än 12 timmar i sträck va?
Jaha blir det nån fika imorn eller?
Vi kanske kunde ta det här?
Har ju dock 2 kissar så ni vet!
Nån som har lust att kajka ut till Hisinge island?
JAg är öppen för att åka iväg oxå - träffas på stan osv ja ni vet! Det var så länge sen jag såg er nu!
Vi kan på onsdag oxå!
Vi kan vara här då mä!
Skriver i fika tråd!
Stackars alla sjuka!
Läste din blogg snabbt häromdagen Emelie och såg att lillsnutta var så dålig! ajsingbajsing - kramkram!
OCh lilla Elly oxå kramkram!
Och Micaela oxå dålig! Men vad är detta!
Nu får det väl snart vara slut på sjukdomar!
Vi har varit och röjt påÖF idag och Rasmus håller på att släppa det där krampaktiga greppet om mig nu! Han gick på många upptäcktsfärder själv idag och närmar sig andra barn! Men - de skall helst vara äldre! Hahah
Men ni kommer imorn eller
?
Har planerat att åka och handla lite idag till tårta och sånt ni vet - kalas på torsdag kväll!
Sen har vi främmande hela helgen från onsdagkväll så vi behöver mat mat mat!!!!!
Så jag tänkte det passade bra att handla idag!
Hoppas det är fler som kan komma imorron!?
Brabra!
Och du Linda sa du ville fika hela veckan - haha nu har du chansen!
Vackert väder! Tänkte snart dra iväg och handla så man är ute innan alla andra! Hatar att handla - och det ensam oxå! Bläääää
gyyggg k,gh wv bjyyjnh yy u msdmdm rm, m,fffffffffffffffffffffm,. llµµµµµµµµµµµµµµµµµµ, m mni ubnu bilhioo.9
gyyggg k,gh wv bjyyjnh yy u msdmdm rm, m,fffffffffffffffffffffm,. llµµµµµµµµµµµµµµµµµµ, m mni ubnu bilhioo.9