• Lucie

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Hmmm då jag skrev inlägget hade jag visst inte uppdaterat sidan - 2 hela blad efter det att jag var inne sist!

Så Hanna  - vad jobbigt att Molly spydde igen och nej - jag kommer inte imorn - och var det fika hos Mica? Det visste jag inte!
    Nä nu ska jag snart knyta mig med kanske skriva nått på bloggen - var länge sen!

Mamma till älskade Rasmus goteborgskalaset.blogg.se
  • Lucie

Så har trolle satt igång och vaknat halv 6 två mornar irad då....
    Kul iom att från nästa vecka kommer vi ha gäster iprincip hela tiden fram till över nyår så det blir skoj!
    Trötta mamman vara zombie varje dag och trolle gnäll hela tiden!

• Lucie

Hej allesammans!
    Va längesen jag var inne - har inte hunnit!
    Jobbade ju tors och fredag och sen kom mormor som åker hem idag!
    Har inte heller hunnit läsa igenom allt som skrivits men ska!
    Om nån vill fika imorn så skulle Rasmus och jag bli glada!

• Lucie

Haha Jenny....
    Måste då passa på att berätta att Rasmu si lördags var vaken från 10 till1930 - glad som en stooooor sol!!!!
    Rätt bra gjort!
    Har fortfarande inte hunnit igenom alla sidor - fullt upp!

• Lucie

Godmorgon!
    Rasmus har börjat vakna 5-5.30 igen!
    Iof så tycker inte jag att det är så jättetidigt iom att jag då jag jobbar går upp 5 men för Rasmus är det för tidigt! HAn är iof väldigt glad och pigg idag men brukar vara trött reda då han vaknar (kajsa - precis som Wilmer!)
    Har ju provat att ge honom välling vid5-6 tiden då han vaknar men det resulterar som bäst i en 20/30 minuters sömn eller inget alls !
    Iof sover han ju från 19-5/6 så man ska väl inte klaga kanske!
    Sen är det ju jul snart och man vill sitta och umgås lite och vara med familjen som kommer och sover över! Kul då att vara som en zoombie på dagarna!
    Och ni vet ju själva hur det är att vila på dagarna - man ligger bara och väntar på att de ska vakna.
    Sen jobbar ju pappa så mycket och jag har börjat jobba 2 dagar så där försvinner ju oxå tid att ta igen sig - fy fan idag är det verkligen zoombiestadiet delux!

Har fortfarande inte läst igenom allt utan tar denna lilla stund då han är glad och pigg i akt och skriver lite!
    Hoppas ni hade kul i fredags - är så avis!
    Hoppas det blir fler tillfällen!

Rasmus tog några hasande steg i lördagskväll och har varit på ett fantastiskt humör de senaste dagarna!
    Kanske är det för att han själv känner att han är frisk!
    I torsdags morse hade han över 39 grader bara helt plötsligt så pappa var hos läkaren som tog alla prover och det var ingenting - vanligt virus bara!
    Men vi var lite oroliga för på onsdagskvällen satt han som ett litet paket i mitt knä lutad mot mitt bröst - inte vanliga glada Rasse!

Det har varit jättemysigt att ha mormor här men hon är ju ingen barnmänniska om man säger så! Hon tar liksom inte upp och tröstar och kramar utan har bara rolig/skämt stadiet - har glömt helt hur barn fungerar - så hon kan inte avlasta nånting alls - fattar ingenting!
    Detta känner ju Rasmus och var rätt rädd för mormor hela tiden - suck!

Ingen som vill fika idag? Imorn?
    VIll hitta på något med Rasmus - blir ju tradigt att bara sitta hemma!
    Nu ska jag läsa lite!

• Lucie

Idag har vi varit och handlat lite inför julen! Köpte bla köttfärs och gjorde mina julköttbullar med kryddpeppar i så de smakar lite juligt!
    HAr just käkat det till middag och gud så gottit det blev!

Skönt att Alexander verkar stabilare!
    Jag har själv sagt att Rasmus inte ska träffa för mycket barn eller främmande nu iallafall inanna jul för nu han var ju trots allt sjuk en hel månad!
    Men fika gör vi gärna imorn!
    Min sista chans innan julen - ingen förutom HAnnapanna som har tid och lust?

• Lucie

DEt låter ju jäääääääättekanon!
    Ska vi ta me nått då kanske?
    Liten sallad vore kansek nått eller bara lite bröd och pålägg!
    Jag menar du står ju för lokal, skötrum, toa och varm dryck så då måste vi ju bidra med nått!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV