• Mica82

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Linda
    kommer du hit så kan jag massera dej! Bättre för dej att vara här så blir Filippa lite stimulerad så du slipper höra på ev gnäll...

• Mica82

fy så jobbigt det låter! Du får nog gå till en naprapat med en gång. Hoppas K kan komma hem tidigare! kram!

• Mica82

vad avis jag blir Carina!! men jätteglad såklart för er skull! Vi hade en pissenatt igen... men jag är van nu, haha!
    fikatråden finns under länken till min blogg
    Härligt det lät med drinken på heaven 23. de har grymma drinkar där! Slurp! Lite lyxkänsla att dricka drinkar där uppe.

så skönt att Wilmerfisen mår bättre! Gör du det med?

Linda, hur går det med ryggen? stackaren...du har ju det så här rätt ofta om jag förståt det rätt...

idag var vi på bvc, 1-årskontroll. 10350g, 78.5 lång o hattmått 46.5. det var inga problem med sprutorna. gråt som gick över på 2 sek när jag visade honom en rolig leksak.

Tack tjejer för idag!!

Nu längtar jag efter Tobias som har varit borta nästan hela veckan...

• Mica82

hurra hurra för gosingen Evelina på sin 1-årsdag! måste säga att hon är sååå rolig med sina gester o allt prat! skrattar bara jag tänker på det!

alexander tackar och bockar!! Alexander vaknade oxå som en sol...så glad han blev när han såg att pappa Tobias låg bredvid honom! han sov faktiskt jättebra i natt!

carina
    är det inte typiskt! Så fort nätterna börjar bli underbara så ska nåt hända! Suck!! Hoppas hon somnade om gott sen!

Kamilla inte ni med... jäkla VKS!!!!!

Idag kommer Alexanders gudmor hit o ska leka med oss hela dagen! Kalset blir först på söndag!

• Mica82

Ettårskalas, vilka dagar som vi kan:
    Hanna, André & Molly, kan 8/3, 28/3 och 29/3
    Emelie & Evelina 8/3
    Linda, Alexander och troligtvis Casper också 8/3
    Kajsa, Örs och Wilmer 8/3
    Linda, Kristoffer & Filippa 8/3
    Alexandra, André & Benjamin (vi är borta 10-25/3)8/3
    Carina & Elly 8/3, 28/3 och 29/3 (så får jag se om jag e ledig)
    Micaela 8/3 kan inte sista helgen för då har jag kill/barnfri helg...fyller år o ska ha en riktig tjejhelg!

• Mica82

GRATTIS Vida och Wilmer på 1-årsdagen!!!! Kuligt att fylla år på en lördag! Blir det kalas idag?

Ja igår på kvällen låg jag o tänkte jättemycket på förlossningen. Ställde tom in larmet på min mobil kl 21.23

Carina
    vilken fantastisk natt! Heja er! Vi hade det oxå helt ok. somnade kl 19.30 vaknade kl 4 o kom över till vår sängen. vakna lite då o då o gnydde men somnade om snabbt varje gång. kl 6.40 tyckte han att det var morgon. Så här tidiga mornar är jag inte van vid, men de är helt ok när han sover så bra under natten!

Jag fick en söt blus och underkläder från Tobias idag!

• Mica82

linda

lät hur syndigt gott!!! Smaskigt! Hade ni det trevligt? Uppskattad mat och fika va?

Maria
    va roligt att han åt lite korv o pasta! Vi hade oxå en liten matsensation här hemma då Alexander åt upp lite mer än en portion quornfärssås och spagetti. Han har precis börjat uppskatta vår mat så det är jätteskönt. vill verkligen dra ner på burkmaten. så jäkla oekonomiskt även om det är smidigt ibland..

söta Freya o Evve är som visar att ni ska sätta på dom brallorna

prickigt sommarskin är så fint! jag fick faktsiskt lite vårkänsla idag jag med!

Idag var vi och hela göteborg på IKEA. Skulle köpa 2 st ramar till 2 förstoringar vi har gjort. hittade lite annat oxå. bla en fin grön lampa till Alexanders rum.

Roligt att några av er ska göra högskoleprovet!! Emelie o kamilla..vad var det ni ville studera?

ha en mysig kväll!

• Mica82

Grattis William på din första födelsedag!!!! kramar från ig och Alexander

• Mica82

maria & Alex

när ni har skrivit ett inlägg i er blogg så skärmas inlägget av med en streckad linje. hur får ni den?

• Mica82

Jennie då.. stackars er.. förstår att måste vara helt slut nu.... men ni mår bättre nu? KRAM!

• Mica82

fy f_n för magsjukor!! Har inte vi i tråden haft tillräckligt utav den?! Men skönt att det verkade vara en lindrig varian av den... hur är det med dej Lotta?

Maria
    aha...skit oxå. orkar inte ändra min mall. då får den fortsätta vara rörig. förstår inte heller hur jag ska få in bilderna snyggt. ibland kommer de in huller om buller.

kajsa
    va roligt att Wilmer fick sin kuliga gunghäst!! Alexander fick sätta sig på en sån när vi var på sjukhuset, emn han verkade inte så intressead.
    den gunghästen som Jenny hade köpt är oxå jättefin! Vet vilken det är Tror den finns på Liten Karin i haga.

Tack för fikan igår Maria. Hoppas du och Hanna fick en god och mysig lunch. Jag promerade faktiskt hem trots att jag frös. A sov så gott och han skulle bara vakna om jag var hemam så tidigt.

2 nätter i rad har Alexander bajsat vid 4-5-tiden.Undra varför? har ju inte gjort det innan...

vad har ni på agendan idag? Jag får se vad vi hittar på. Förhoppningsis ska vi träffa terés och ida. men terés har fått vätsska bakom örat o bihålorna och har jätteont. Men hon trodde det skulle kännas bättre idag erkade det som...stackarn!

• Mica82

GRATTIS Filippa på Födelsedagen!
    Massa kramar från Mica och Alexander

• Mica82

jenny! herregud vilka fina lockar! Vilken babe du är Roligt att det funkade!

Alex
    han verkar må bra men har inte direkt ngn aptit. försöker få i honom gröt som han älskar men han ville inte ha en sked ens..
    jag har skurat hela köket nu.
    För er andra
    Alex och B kom förbi spontant förut. min kompis o hennes barn, min syster+Enzo + min pappa var oxå här. Alexander fick världens kaskadspya.... VKS-varning med andra ord med tanke på att hanvarit risig i magen några dagar (trodde det först var pga mkt vitlök i maten)
    alex ska till thailand, min syster på bröllop till helgen, både min pappa o kompis ska snart iväg på solemester.. bra tajming....

• Mica82

Linda
    nästa vecka är vi i båstad så det får bli veckan därpå.

angående nattning så gör vi numera som Linda o Filippa. Funkar skitbra! Första nätterna stod att upp i sängen och var arg. Nu lägger han sig nästan alltid ner s fort jag lägger mig i min egen säng bredvid honom. Funkar tyvärr dock inte lika bra under natten

carina
    en sådan dag var du verkligen värd!!!!

• Mica82

maria
    antar att du fick hem jackan! Grattis! Vad var det för någon?
    Linda'jag har inte varit inne här på FL sen i förrgår o missade ditt inlägg om överkasten... har inte varit hemma på helad agen ändå. kom hem runt kl 20.30.

Alexander är fortfarande dålig i magen. vattnig diareé sen i lördags. Idag var han jättetrött. vi steg upp runt 8. han fick lite yoghurt. efter det var han jättetrött o sov i 2 timmar. när han vaknade var han jättetrött igen. ville varken dricka eller äta. han inte ingen vidare aptit igår heller. Åkte till Backa läkarhus där de sa att han vara nära uttorkning trots att jag tvingat i honom saft med spruta flera ggr. men de ville inte lägga in honom för dropp för de låg en massa magsjuka barn där inne. Så vi fick rådet att tvinga i honom energirik vätaska vr 5:e minut. Jättelätt!!! stackarn gallskriker varje gång o spänner sig. får knappt upp hans mun. men nu innan han somnade fick jag i honom en hel del yoghurt med blåbär så det känns skönt!
    fan va jag hatar alla dessa jävla sjukdomar!

nä, nu ska jag krypa ner i soffan o slappa lite.

Spännande med inskolning A-S. det komemr gå jättebra ska du se!

ha en mysig kväll!

• Mica82

GRATTIS ELLY!!

kraaam från mig och Alexander!

• Mica82

Grattis Inez på din första födelsedag!! Rolig hon är som somnade i pulkan
    Linda
    ja visst var det bra på backa läkarhus! doktorn vi fick verkade jättebra o trevlig Hur får man nässelutslag? smittas det? klias det på henne? Hoppas inte det!
    idag har Alexander fått tbx sin aptit o han är inte lika lös i magen. så skönt! Ja nu är det dags för friska veckor!

Linnea
    va roligt att hon redan snappat upp ett ord! Pratar de bara engelska på hennes förskola? Hon kommer utvecklas väldigt snabbt nu. Så roligt attd et går så bra!

kajsa
    stora killen ju! Hur går det på jobbet? Känns det bra?

maria
    va bra bilden blev på Vidar!
    den gröna pop jackan är skitsnygg! Älskar den gröna färgen. Hade oxå velat ha den men nu budade jag hem en mörkblå istället. den var bara 2 mån gammal så det kändes bra.

ikväll ska jag på lite partaj, ska bli kul!

• Mica82

alexander dricker inte välling så han har fått risgröt. oxå snällt mot magen!
    kokta mosade morötter med salt och socker, blåbärssoppa/puré är jättebra sa de på sjukrådsrådgivningen.
    men som linda skrev. vill hon inte äta så är socker/salt lösning viktigt.

stackar lilla Evi som blivit så dålig. Men nu komemr hon bli frisk snart!! va roligt att hon går nu!

Nu är det min tur att vara sjuk. skit oxå Vi som skulle till Båstad imorgon o vara borta några nätter!
    Alexander sov föresten hela natten i natt. men det var nog en engångs grej. natten till igår var han typ vaken hela natten..

nu ska jag få lite mat i magen!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV