Inlägg från: lillaMallan857 |Visa alla inlägg
  • lillaMallan857

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Alexandra: Jag håller med, sova som är så sköööönt och äta som är så gott, varför ska det vara så stora problem????
    Snygg bloggen blev föresten! Jag kör alltid firefox och jag kan se det lilla bildspelet till höger på sidan.

Emelie: Jo, man måste nog ge bodysteppen lite tid innan man känner att det sitter och är riktigt kul. Första gångerna kan kännas lite knepiga men efter ett tag känner man igen övningarna och kan hänga med lite bättre.. Ni är självklart välkomna tillbaka any time!

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • lillaMallan857

Jahapp, då var man uppe med tuppen då... fy f_n vilken bajsnatt, är så less på detta... Wilmer är ett enda stort gnällpaket nu, så uttråkad så jag vet inte vad.. hela dagen igår gick till att försöka få honom att sluta gnälla och gråta och denna dagen har inte börjat mycket bättre... måste ut och göra något idag men Örs var uppe till 3.30 i natt och kollade på UFC så han lär ju sova halva dagen... suck

• lillaMallan857

Ikväll ska vi ta tag i nattätandet här och jag har redan ångest över det.. kommer att bli en massa gråt och skrik.. men det kan inte fortsätta så här. Jag vet att det är några av er som har det värre men att bara sova 3-4 timmar i sträck och vakna 2-3 gånger per natt för att äta välling känns inte okej när han nu snart är ett år. Dessutom hade han ju en period då han sov hela nätterna utan att äta så jag vet ju att han kan. Men jag har väntat ut detta länge nu och tänkt att det kanske löser sig av sig själv.. men icke...

nåja, rapport kommer imorgon...... blä...

• lillaMallan857

Alice: Jag har sett att det säljs tupperware på Tradera. Det kan ju hända att det är begagnat men det finns även nytt där.

Jennie: Va roligt med lägenheten, hoppas att ni får den och att den är fin! Timgatan ligger ju på andra sidan om Kortedala, jag som tyckte att det lät bättre att ni fick lägenhet här på min gata!

Micaela: Förstår att det kändes jobbigt att du gett för många droppar, man vill ju verkligen bara väl. Men vilken tur att det inte var någon fara!

Jag tror att vi håller oss hemma idag, tänkte eventuellt ta en sväng till öf.. men vi får se!

Och så en nattrapport:
    Wilmer åt kvällsgröt klockan 18.30,  en och en halv portion gröt plus en hel liten burk med katrinplommon så att han skulle vara ordentligt mätt. Somnade som vanligt strax innan 19. Men som vanligt vaknade han redan vid 22.30 och ville ha välling.. men jag gav honom inte och till slut efter många om och men somnade han om efter ungefär 45 minuter. Sen sov han till 2.30 ungefär då han började härja igen, jag gav honom då lite vatten och han somnade om efter en halvtimma. Vaknade igen 3.30 och somnade igen efter en halvtimma. Sedan sov han till klockan 6.30 då han låg och jollrade nöjd så då fick han faktiskt en flaska välling, han hade ju inte ätit på 12 timmar då. Sedan sov vi till 8.. skönt! Men undrar om det var fel att ge honom välling där vid 6-tiden, vad tror ni? Vi får se hur det går i natt igen då.. kanske man ska ta bort vällingen helt och hållet?

• lillaMallan857

Jaha, det är medicinen, va bra att det fungerar!

Alice: Det finns något som heter Lactulos på apoteket som ska vara bra för hårda magar. Sen kan man ju ta till microlax åxå.. har nog testat det mesta på min lilla hårding här!

• lillaMallan857

Stackars Eric som är krasslig, hoppas att natten blir lugn nu så ni får sova.

Jasså, Elly har fått upp ögonen för teletubbies! Dom är grymt bra för dom små, men sitter man själv och tittar riskerar man ju att bli lite knäpp.. hehe..

Jag har lagt Wilmer för en stund sen och nu susar han så gott på kudden. Undrar hur våran natt kommer att bli nu, om det blir någon skillnad..

• lillaMallan857

Ja, och Lindexkupongen är bara till den 31/1 så det är ju inte så länge.. man får passa på. Tänkte ta en sväng nästa vecka och kolla lite!

Natten har varit jättebra här! Wilmer har sovit 19-05!!! Jag har hört att han har vaknat några gånger däremellan men alltid somnat om själv inom några minuter, så jag har inte varit inne hos honom förrän klockan fem då blöjan var full med både det ena och det andra.. huaaa.. men då fick han morgonvälling och somnade om till klockan 07! Så det måste jag ju säga är en lyckad natt!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV