Inlägg från: lillaMallan857 |Visa alla inlägg
  • lillaMallan857

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Tänka sig att för ett år sen nu så låg jag i badkaret och klockade värkar...

• lillaMallan857

Wilmer tackar så mycket för alla gratulationerna! Idag är det ju ingen som fyller år annars är det många denna veckan!

Duktig Vidar som ätit så duktigt! Här är inte aptitet tillbaka riktigt ännu, varken hos Wilmer eller hos hans mamma som gått ner 2 kilo denna veckan!

• lillaMallan857

Grattis William på födelsedagen!

Nu är jag på jobbet igen, passar på att surfa lite mellan 12-13 då man "får" det.. Har lagt ut bild på Wilmer och hans nya gunghäst på våran blogg! Vi hittade den på toys r us i lördags! Han älskar den och gungar själv fram och tillbaka när han sitter på den! Så sööööt!

Hoppas att ni har mysigt på fikan idag, jag saknar er allihopa så jag tror att jag dör! Helgfika någon helg framöver kanske? Annars så blir det väl födelsedagskalaset som vi ses!

Carina: jag känner igen det där med att ha värre pms nu. Jag har typ aldrig haft det innan men nu känner jag av det mycket mer. Precis dagarna innan jag skulle börja jobba hade jag det och var inte alls på bra humör, men det hade väl åxå att göra med att jag hade ångest över att börja jobba.. kombinationen var inte bra.

• lillaMallan857

Grattis Filippa på födelsedagen! Visst blir man lite smått nostalgisk när man tänker på den dagen...

Fy för alla förkylningar, magsjukor och annat skit som går nu! Det är verkligen inge kul alls att vara sjuk. Jag är fortfarande snuvig, men Wilmer verkar vara helt bra nu och det är ju huvudsaken! Vi har några dagar kvar med penicillin som ska avklaras bara..

Tjooohooo, ställde mig på vågen imorse och har nu gått ner till inskrivningsvikten!! Trodde inte mina ögon, 3 kilo på ett par veckor! Bara ett par kilo kvar till matchvikten!

va roligt att Alexander börjat knata! Det kommer att dröja länge för Wilmer, han kan inte ens sätta sig upp från liggande... Min lille latmask..

• lillaMallan857

Jag ser faktiskt åxå fram emot att Wilmer ska börja på dagis, tror att han kommer att gilla det, han tycker att det är så roligt med andra barn! Ska bli spännande att se vart vi får plats och när. Håller även på att kolla hunddagis för silla nu, det är då ingen billig historia..

Lotta: Vi har fått kämpa för att få Wil att sova i spjälisen på dagtid, i början ville han absolut inte det. Han sov då alltid i vagnen, antingen inne eller ute. Men det var ju längesen, kanske sen han var 5-6 månader. Då började vi lägga honom i sin säng och nu går det oftast bra att lägga honom i spjälisen och han somnar själv om han är tillräckligt trött.. Vad händer om du lägger Rasmus i sin säng på dagen? Blir han förbannad?

Linda: Kul att ni fått sålt bokhyllorna på blocket! Blocket är guld!

• lillaMallan857

BVC-rapport från veckan:
    11,7 kg och 80,4 cm lång! Vuxit jättemycket på längden sen sist, undrar om det verkligen kan stämma... Nåja!

Idag ska vi ha ett års kalas hos mina föräldrar! Ska bli jätteroligt!

Har inte hunnit läsa allt, måste fixa en del grejer här på förmiddagen, var ju inte med på att lilleman skulle sova till 8!!!

• lillaMallan857

Ja, vi hamnade då i diket igår på vägen hem från mina föräldrar.. det var ett riktigt oväder och inte varken plogat, sandat eller saltat någonstans. Det var verkligen inte roligt att köra i det vädret.. Vi åkte ner i diket precis efter att vi kört från mina föräldrar och som tur är har dom en granne med en traktor som kunde dra upp oss ur diket så vi kunde åka hem.

Annars var kalaset riktigt lyckat! Wilmer var på jättebra humör, gnällde inte en enda gång på hela dagen! Jag har lagt upp lite bilder på bloggen!

Idag ska vi åka till Mediamarkt och kolla på en mp3-spelare till mig som jag ska få i julklapp..

• lillaMallan857

Va trist med sjuka bäsingar.. Hoppas att alla kryar på sig fort fort fort!

Emelie: Hur går det med medicinen, går det fortfarande inte att få i henne det? Vi har äntligen slutat med penicillinet nu och Wilmer verkar mycket pigg och kry!

I natt har vi börjat med vällingavvänjning på natten igen.. Det är verkligen inget som går av sig själv. Igår kväll somnade Wilmer vid 19 som vanligt, vaknade 23 som vanligt men fick ingen välling så han låg och gnällde i en halvtimma ungefär innan han somnade om. Jag gick in var femte minut och gav honom snutte och stoppade om täcket. Sedan vaknade han igen 01, gnällde och grät fram till 02.15 ungefär då han somnade om. Sedan vaknade han igen 04.30 då han fick välling. Jag hade sagt att han får ingen välling före 04 så det gick ju bra då.. sen får man väl skjuta fram den tiden mer och mer. Så nu får vi väl se hur det går i natt, hade ju varit skönt att få sova mer än 4 timmar i sträck snart, just som man jobbar...

Carina: Va skönt att det går så bra med sömnen för er, hoppas nu inte sjukdomar ställer till det!

Micaela: Va skönt att han sovit hela natten! Vad som än händer i natt så kan ingen ta ifrån er den natten!

• lillaMallan857

Meeeeeeen vad är det som händer när jag inte är här???!! Två nya bebbar!! Tjoohooo! Grattis Alice och Marcus och Emelie och Zoran!! Verkligen roligt att få följa era graviditeter och se om det är någon skillnad på första och andra!

Klart att ni fixar detta Alice, bara man vill så går det mesta vägen! Kanske ett syskon kan dra uppmärksamheten från maten och allt jobbigt med operationerna för Vida. Det kommer att gå kanon, det känner jag på mig!

Fasen va sugen man blir då...

Vi hade sömnrekord inatt! Wilmer la sig som vanligt strax innan 19 och sov fortfarande när jag gick upp 6.15. Vaknade först vid 7-tiden då jag gav honom välling innan jag stack till jobbet. Sen sov han till 8!! Helt otroligt, det var alltså typ 12 timmar i sträck! Hörde vid tvåtiden på natten att han gnällde lite men somnade om på någon minut utan att jag behövde gå in så det räknar jag inte.. Spännande att se hur denna natten blir.

Har ni fått några semlor idag?? Vi fick jumbostora semlor här på jobbet idag, sviiiiingoda, men efteråt kändes det som om den kanske var lite väl stor... *raaaaaap*

• lillaMallan857

Men Alex!! Du åxå! Grattis! Gu va roligt! Det va värst! Ingen mer som vill komma ut med bebisnyheter? Här lär det ju dröja..

• lillaMallan857

Grattis Alexander på ettårsdagen!

Men stackars lille Axel.. hoppas att det inte är alltför illa..

Emelie: Jag tycker att Wilmer blev bra på nån dag efter att vi börjat med penicillinet.. efter typ två dagar så var både snuva och hosta borta. Tycker nog att du borde ringa sjukvårdsupplysningen, kan det inte vara så att man kan vara resistent mot antibiotika? Stackars lillan... Men bra att det går bättre att få i henne det nu iaf.

Vi har också bekymmer med läckande blöjor.. I natt vaknade Wilmer 3.30 och var plaskblöt!! Vi har ändå Libero nummer 6.. men idag har jag köpt pampers baby dry nummer 5 så ska vi testa dom inatt. Kanske ska testa med dubbla blöjor åxå..

Som ni kanske vet har min svärmors gubbe Tomaso en stuga i Surte där vi brukar vara mycket på sommrarna. Natten till igår brann den ner! Verkligen ner till grunden, allt är förstört.. känns jättetrist, speciellt för Tomasos skull, det var hans pärla, hans fristad.. som tur var var dom inte där när det brann utan dom var i svärmors lägenhet i Kålltorp.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV