Inlägg från: lillaMallan857 |Visa alla inlägg
  • lillaMallan857

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Tack för igår! Så roligt att se Eric tulta omkring, och dom byxorna var ju bara mitt i prick! Och jo jag hittade allt till vagnen, så nu vet jag exakt hur man tar sig till din brevlåda!

Stackars lille Rasmus.. hur måna tänder har han fått? Har han alla åtta framtänderna så är det säkert några av dom större på gång.. huaa..

Grattis till dagisplatsen, Maria!

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • lillaMallan857

Stackars Rasmus.. om han fortfarande verkar dålig när han vaknar tycker jag absolut att ni ska åka in!

Ann-Sofie: Jösses, vilken natt!! Grymt jobbat Eric! Wilmer och Evelina kanske ska komma oftare och trötta ut honom!

• lillaMallan857

A-S: Ja vi kommer gärna snart igen! Det gick ju riktigt snabbt och lätt att ta sig till er härifrån!

Wilmer försökte precis resa sig upp själv för första gången!! Mina lugna dagar är härmed över! hehe.. han tar sig fram fort nu på rumpan och plockar fram saker ur bokhyllan och letar upp allt sånt han inte får ha! Så nu har jag invigt lekhagen, funkar kanon! Han verkade inte ha något emot att sitta där en stund.. Det var där i han försökte resa sig, tog tag i spjälorna och drog sig upp ungefär halvvägs! Snutt...

Micaela: Hur går det för er på nätterna nu sen ni kom hem från sjukhuset?

• lillaMallan857

Asså vad är det för föräldrar som köper ut smällare och raketer till sina barn och låter dom springa runt och smälla hur som hellst!!?? Gick precis en promenad och möter två småkillar i 7-8 års åldern som fyrar av en raket precis brevid oss när vi går förbi, raketen går längs marken och exploderar bara ett par meter ifrån oss!! Tänk om den farit in i vagnen eller på Silla! Tur att Silla inte är skotträdd... suck...

• lillaMallan857

Jag tror att Wilmer ska bli elektriker när han blir stor, sladdar verkar vara hans stora passion! Så fort han ser en sladd så ska han hasa dit och dra i den, han studsade just in under skrivbordet för att dra i datorsladdarna.. mindre bra kanske!

Jennie: Ännu en härlig bajshistoria från Leon! Bajsmonster!! Han verkar gilla att bajsa utan blöja, har du testat att sätta honom på pottan?

Lotta: Hoppas Rasselasse vaknar lite kryare idag, annars får ni ska åka in till Östra och kolla upp det..

Hanna: Hoppas att Molly är på bättringsvägen nu..

Ikväll blir det tacos och myyyys.. Ska bli riktigt skönt att bara vara hemma, jag kommer säkert att gå å lägga mig vid 21 som vanligt, men Wilmer brukar ju vilja äta vid tolvtiden så jag kanske får se lite raketer iaf! Hoppas inte att han vaknar av allt dundrande..

• lillaMallan857

Krya på kram till alla sjuklingar! Hoppas att ni blir friska snart så vi kan fika!

Maria: Va roligt att Vidar sagt "Titta"! Wilmer har en pekbok med olika djurungar i och varje gång jag öpnnar den så säger han "Titta", antagligen har jag sagt det mycket när jag plockat fram den..

Sandra: Känner igen det där med att bo för litet, känner det ofta.. men jag tror ju att om vi hade slängt ut allt som vi inte använder så hade det blivit bättre med plats..

nåja, ska sälja av lite av mina gamla skor på Tradera nu tänkte jag! Har hur mycket skor som hellst som jag aldrig använt eller bara använt nån gång, jobbade i en skoaffär medans jag pluggade och fick bra pris så... hoppas man kan få lite för dom.

Jenny: Va jobbigt att det blivit så besvärligt med Inez sömn på kvällarna.. Trist att behöva söva i två timmar. Kommer ihåg den tiden då jag gick och bar och bar och vaggade och vaggade... skönt nu när han somnar själv..

• lillaMallan857

Ja, det är inte lätt det här med sömnen, det är så himla känsligt.. Och så ändras det hela tiden tycker jag. Wilmer verkar ganska pigg idag så jag ska testa att lägga honom efter lunch istället för innan, då kanske han inte är lika trött ikväll. Hoppas att det blir bättre ikväll nu då, Jenny, när Inez fick gå upp med tuppen(Edvin)!

• lillaMallan857

Det går så himla fort i utvecklingen nu känns det som. Igår stog Wilmer helt själv och höll i sig bara med en hand!! Har tagit kort och lagt på bloggen, jättestabil är han! Han kan inte resa sig helt själv ännu, bara halvvägs, men ställer man honom med något att hålla i så står han!

• lillaMallan857

Här är det åxå läckageproblem igen.. det har funkat bra med babydry ett tag nu, men jag tror att vi måste gå upp en storlek nu. I natt hade vi en babydry med en up & go utanpå men jag måste ändå byta mitt i natten. Sen äter han ju en del välling på natten som antagligen rinner igenom fint. Hur ska man få ordning på nattätandet egentligen? Har försökt att vänta ut det när han vaknar men han blir hysterisk... är det många som äter på natten fortfarande? Dom är ju snart ett år så det känns ju som om det borde sluta snart..

Lotta: Uscha, bra att gå och kolla upp det där!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV