Inlägg från: koalamom |Visa alla inlägg
  • koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Alex: Vi följer eventuellt gärna med! Om ni vågar

Jag hade en trevlig vistelse på spa, men Varbergs spa är allt bättre! Hade förväntat mig mer av båda behandlingarna. Vi lyckades (av misstag) sno  åt oss en gratis lunch. Det skulle ingå i vårt paket men så sade de att det inte gjorde det på 2 dagars-spa, och i samma mening så sa de att de bjöd på lunchen (vi hade redan ätit ).

Båda killarna är nu helt friska från vks fast nu är de förkylda i stället, inte värre än snoriga näsor men ändå. Vidar har lite slem halsen och kräks ibland när han hostar men det är ju inte vks. Vidar har fått konstiga bajvanor och bajar en eller 2 gånger i timmen, vi har våra aningar att det beror på majsvällingen (eller tänder) har slutat med majsvälling och han får nu vanlig mild välling och det funkar bra. I morgon får vi väl se om han blir normal i bajjandet igen.
    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
  • koalamom
    Alex: Blir perfekt. Bilstolen står alltid redo Fast han har aldrig åkt i den så jag vet inte hur han tycker om det...
    Skönt att hon får komma ner till göteborg nu i alla fall! Kan inte ens föreställa mig hur hon har det, måste vara något av det värsta man kan vara med om.
  • koalamom
    Linda: När jag pratade med sjukvårdsupplysningen när Axel hade vks första gången så sade de också att de kan ha diarré i flera veckor innan det blev normalt igen. Men han har ingen diarré så det är därför jag tycker det är lite skumt. Vi får se hur det blir nu med vanlig välling igen, det är ju ingen höjdare att byta bajsblöja 15 gånger om dagen kan jag ju säga iaf.

Natti natti
  • koalamom

Linnéa: Julen blir bara roligare dessutom, allt eftersom de växer och förstår mer! Axel blir ju 3 år om drygt 1 månad och det känns helt otroligt. Vi har planer på att Axel ska få ge bort alla sina nappar till tomten (som behöver dem till alla bebisarna) och håller på att förbereda honom. Det blev ingen julkalender här heller, vi får se om Axel gillar den eller om han är för liten...

Emelie: Klart du ska med!

Alex: Ni har airbag i framsätet va? Är Benjamins bilstol lätt att ta ur utan at behöva krångla? Axel o Vidars stol är ganska bökig att ta i och ta ur när man väl satt in den. Behöver vi alls någon vagn egentligen? De är stora nog att sitta i kundvagn och behöver de sova kan vi bära dem i selarna eller bädda ner dem i en kundvagn.

• koalamom
    Alex: hehe vilket missförstånd Men den där utförsäljningen hänger jag gärna på. Ullared känns inte superkul att åka till såhär nära jul

Linnéa: Jättefint kort på Annie!
  • koalamom
    Linda: På hikmet har jag också handlat en del och tipsat om tidigare.

ILKA på backaplan har också en del utförsäljning av bra leksaker!
  • koalamom
    Alex: Tror att det är bättre vi kör med bilstolen, han bara skrek i babyskyddet. Och nu är det inte så långt så det borde gå bra
  • koalamom

Jag har ju föreläsning nu 10.30, Vidar sover nu så han kommer förmodligen vara vaken under föreläsningen... *suck*

• koalamom
    Jenny: Jag hade inte förväntat mig att någon skulle komma idag eftersom vi nyligen varit sjuka i vks.
  • koalamom

Micaela: Jo, jag tror det är något sånt för allmänheten. Normalt säljer de till förskolor och sådant tror jag.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV