- 

- 

Undrar om det fungerar att skriva inlägg nu, har problem med sidan.
Ville så här på kvällen innan påminna om min "stående" fikatid i morgon måndag(ar) från kl 10

Axel har varit feberfri idag och får han fortsätta vara det i morgon får han gå till dagis i mån.
 - 

Hanna: Det kan ju vara vks
  Hur är kräkningarna? Är det mycket eller bara lite? Hoppas hon kryar på sig ialla fall!
Alice: Jobbigt att hon inte vill äta men skönt att hon varkar vara frisk i övrigt! - 

Axel får vara hemma från dagis idag, han hade feber i natt och hostar ganska mycket jag ska ringa sjukvårdsupplysningen och höra med dem.
Kan man få kikhosta trots vaccination?
Eftersom Axel är hemma innebär det att jag missar en föreläsning till *suck*
 - 

Jenny: Ja, Axel är ju hemma idag oxå så det blir ingen föreläsning för mig. Axel är idag väldigt pigg och har ingen feber. Däremot äter han ingenting nästan. Jag pratade med en kvinna på sjukrådsupplysningen och ja, kikhosta kan man tydligen få trots vaccin. Hon trodde att det bara rörde sig om en vanlig förkylning men att vi ändå skulle hålla lite extra uppsikt om febern kom tillbaka igen.
Ja, så idag bör/får ni inte komma hit eftersom Axel är lite dålig... - 

Linda och Hanna: UJ är nog bättre i snö än teutonias fun eller mistral s iaf... - 

Kajsa: Jag säger bara Emmaljunga scooter

Axel är helt hysterisk just nu, han bara gråter och gnäller och upprepar om och om i gen "jag vill inte" Och jag vet inte vad jag ska göra
                     - 

Jag vet inte vad det var med honom men nu är han på banan igen. Han ville inte göra någonting. Jag frågade honom allt möjligt men svaret blev bara nej och efter ett tag flippade han ur totalt. Men nu verkar han vara på rätt spår igen. Har en liten tanke om att hans anfall berodde på att han knappt ätit något under dagen och det han ätit har varit socker i och att han var nyvaken. En sockerurladdning mao!?
Han verkar heller inte vilja ha välling längre, undrar om han förknippar vällingen med att må dåligt... vet inte vad jag ska göra med honom hemma äter han nästan ingenting medans på dagis säger de att han äter jättebra. Förut åt han alltid välling och man kunde alltid ge honom en flaska välling för att fylla på depåerna men nu har han ratat vällingen både i går kväll, i morse och nu sippar han bara på den som om det vore vin...
Hanna: Ungefär så var Axel när han hade kräkis första gången. Han kräktes ungefär 1 gång per dygn i 5 dagar och hade diarre länge efter det. Under dagarna var han nästan som vanligt åt bara lite mindre än vanligt. Men jag hoppas verkligen Molly bara ätit något olämpligt, lite kattmat kanske...
 - 

Kajsa: Ja, det är den vi har. Det som var det jobbiga med brion var att den var ganska smal i handtaget, jobbigare att köra och man sparkade lätt i bakre hjulaxeln. Teutonia har också en sulky men jag föredrar scootern eftersom den är lite mer ombonad och känns mer rejäl än en vanlig "slimmad" sulky. Scootern är ju lite större men jag har varit helnöjd med den, inte missnöjd med något alls... - 

Kajsa: Det är som med alla vagnar testkör innan du bestämmer dig för någon vagn, alla vagnar är bra på sitt sätt. O ja i Emmaljungas är det inte heller fullt liggläge men Vidar sover gott i den. En vagn ska man inte köpa på impuls