- 

- 

Idag har jag varit på utvecklingssamtal och pratat med min chef om ditten och datten. Vi satte upp mål för 2009 och spånade på när jag skulle komma tillbaka till arbetet och kom fram till någon gång runt april-juni -09. Jag ser redan fram emot att få börja. Vi har sökt dagisplats till Vidar från 12/3-09 (ettårsdagen), är nog inte så stor chans/risk att han får det då vi endast sökt samma förskola som Axel går på men Jesper vill gärna vara pappaledig någon gång runt semestern så det blir nog bra.
Lena: Skönt att de löste det med lilla tossingen! Och kul att du är här lite mer!

Lotta: Visst är det härligt! Bestämde halvt om halvt att jag ska börja träna MMA till våren igen, då kommer jag träna på tisdagar och torsdagar 19-20.30. Det känns både lite spännande och skrämmande

Camilla: Vad skönt att åka iväg till värmen, vi är inte alls avundsjuka

Kajsa: Visst är det kul när de gör framsteg och man märker att de förstår mer och mer!
Hanna: Tack för en trevlig fika idag, trots böset som flög ner på oss.
Alex: Hoppas ni får det trevligt nere i skåneland! Har en hel del släktingar där nere själv.
 - 

Igår var Axel ganska låg när jag hämtade honom på dagis och när vi kom hem hade han lite feber. Men nu verkar det bättre med honom, det kan man höra på hans tal. Det han säger mest nu är bajs, bajskorv, bajsprutt och bajsunge, ja o så säger ju han "mamma" väldigt mycket oxå, nästan lite föör mycket, ni vet det där "mammmaaaaaa" Så var glada så länge de inte säger "mamma"

Jesper gick upp tidigt idag, 5.30 han skulle iväg till Stockholm för att vara domare i någon tävling. Då ville Axel också gå upp, kort därefter vaknade Vidar, mamman är lite trött och dagens mål är att få båda barnen att sova samtidigt...
 - 

Kajsa: Efter regn kommer solsken heter det ju. Hoppas Wille börjar sova bättre snart. Vidar har ätit 2 flaskor i natt så Wille är inte ensam om att nattäta. Känner att det är rätt jobbigt här hemma själv med 2 förkylda ungar varav en som har feber. Senast jag kollade hade Axel 39,5 men jag har precis gett honom ipren så jag hoppas att febern går ner annars verkar han rätt pigg ändå även om han är lite trött. Hoppas han bara inte dragit på sig nåt som halsfluss eller så... - 

Linda: Du kan ju skicka foto till dem som du vet skulle uppskatta att få julkort med flippan på, mormor, morfar, farmor o farfar tex?
  Men som du ju redan sagt så går det ju faktiskt utan foton oxå.
                     - 

Nu har Axels feber gått ner och han har varit alldeles fööör pigg nu på kvällen, har precis lagt honom i sängen
 Vidar somnade redan vid 18 tiden så det lär väl bli en tidig morgon i mån. Jag hoppas att Vidar inte får Axels feber, men det är väl för mycket att hoppas...
 - 

Lena: Klart att det är kul att du är med igen! Det är ju sådana tider nu, sjukdomarna avlöser varandra, får hoppas att detta var sista rundan. Men annars har vi klarat oss ganska bra tycker jag så jag ska väl egentligen inte klaga.
Nu verkar det nog som Vidar börjar knorra och tjorva... - 

Han började aldrig knorra och tjorva, han sov till 00.40, åt en flaska somnade om och sov till ca 5.40. Då var jag uppe och stoppade in nappen, gick ut ur rummet och lade mig i min säng. Det verkade gå ganska bra, efter en liten stund vaknade Axel (som somnade efter 20.30 igår mot vanliga 19.00) och var jättegrinig och gnällde fram "Jag vill inte", "Jag vill inte sova i din säng", "Jag vill inte sova mer", "Jag vill inte, dumma dig". Blir sååå trött då... Sen vaknade Vidar på allvar med ett stort lass nr 2 i blöjan bytte men det gick inte att få honom att somna om, då var klockan 6.20 ungefär. Men nu har Vidar somnat iaf och en stund innan Vidar somnade gick Axel upp... varför kan de inte vara lite mer "timade"?!
Men på det hela taget har jag haft en bra natt, sov ca 22.30-00.40 (vet inte när jag somnade för när jag vaknade hade jag glasögonen på mig, men det märkte jag inte förrän jag skulle lägga mig igen
 ) och sen 1.00-5.40
 - 

Vidars 1a tand sprack igenom i natt.
 - 

Emelie: Gå in på studera.nu och registrera dig, där kan du söka olika kurser över hela landet.