• Mica82

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Linnea
    samma här! Har haft en jättejobbig dag..både jag o Alexander. han har typ skrikit konstant nästan hela dan så fort jag släpper ner honom. Sen har han varit extremt svårsomnad under dagen trots jättetrött. Så det har blivit 2 promenader så han somnat i vagnen. De senaste nätterna har vi i princip bara kunnat lägga Alexander och gått ut därifrån utan problem. Men nu är han skitförbannad. Jag gör som du just nu. Går in med 2-3 min mellanrum. Vet ju att han KAN somna själv. vill inte falla in i vaggandet igen.
    Nu ligger han o pratar hör jag...
    Hostan har gett med sig lite idag men jag ska ändå få en akuttid imorgon för att kolla så att allt är bra.
    Hoppas Annie mår bättre snart!

• Mica82

ingen fara med Alexander Fick hostdämpade. Istället r det Mamma Mica som blivit sjuk istället...suck... Verkar som A har åkt på 2 infektioner på raken. Får han en till snart så skulle han få pencilin.
    Alexander somnade jättesnabbt igår trots att han var förbannad. Gick in till honom 2 ggr sen var det bra.

kajsa
    300 låter lite snålt om det blir så att ni måste tapetsera om hela rummet. Tror ni verkligen att ni måste göra det? Är det så mycket skavt? Lite slitage får ju det vara väl? Annars får de allt kompensera er lite mer tycker jag.

Stackars Zoran Emelie...hr mår han nu egentligen? Så mycket får man inte arbeta enligt de nya EU-reglerna...

jennie
    härlig bajshistoria. Jag hade en bajshistoria för någon vecka sedan. A sitter på sin lekmatta medans jag sitter o äter frukost. När jag tittar på honom ser jag att han har lite bruna prickar i ansiktet. Gick fram o tittade var det var. Då har han bajsat igenom hela blöjan pjyamasen o filten. det var bajs överallt. ansiktet, i MUNNEN, händerna, leksakerna...blä blä blä!!!! Åt inte upp min frukost den morgonen....

• Mica82

hur var det på lek&bus-landet? var det ett bra ställe för oss mammor o barn?

igår var jag som sagt hos tandläkaren. Inga hål men en massa tandsten. Undersökning 850 + tandsten 400 kr!! Jag går inte privatutan detta är folktandvårdens priser. Tycker det är snordyrt! Hade 300 kr rabatt för att jag var under 29. Så 950 kr fick jag betala istället för 1250. I gislaved kostar en undersökning 350 kr...

• Mica82

jo en sak till. har en kompis som har en dotter som är född i mars i år. Hon brukar sova 2 sovpass varje dag. Det första passet brukar vara ca 3h!! Idag sov lillan 3h45 min!! Hon sover bra om nätterna oxå kan jag tillägga. 12-timmarspass.... ingen utav våra som som sover så va?

• Mica82

så mysigt med väggkalender Jenny! Julen blir så mycket roligare o mysigare när man har barn. Speciellt när de börjar förstå såklart!

Trodde folktandvården hade samma priser i hela gbg. Sist jag var hos tandläkaren ( 3 år sedan) kostade det runt 500 kr inkl tandsten. Verkar verkligen som de har höjt priserna.

Va bra att det var så bra på lek&bus-landet!

• Mica82

När vi var hos doktorn igår sa han attd e med blodgrupp O+ klarade sig bättre än de med andra blodgrupper. Jag har O+, kanske därför jag aldrig haft vks *peppar peppar*

Ann Sofie. Gud va skönt att det gick så mycket bättre. Kanske var det som behövdes. Ett eget tyst rum...hoppas hoppas det fortsätter så!

Mamma har haft Alexander i natt så jag är utvilad o känner mig lite bättre. Men helt frisk är jag inte. Alexander sov bättre i natt än va han gjort på några nätter. Han har inte hostat lika mycket, skönt!

• Mica82

budgivningen började för typ 2 timmar sedan o har redan stigit till 2 150 000 kr *snyft* Våran gräns är inte riktigt nådd än men det känns lite jobbigt och inte så hoppfullt. det är verkligen många som vill bo i det lika mycket som vi...

Lottisen
    Mysigt med pappan hemma!

• Mica82

ja det är verkligen jobbigt när man blir KÄR i hemmet. Men ni fick ju er fina lägenhet till slut ändå
    Trodde bara inte att priset skulle sticka iväg så snabbt. Folk vill kanske skrämma iväg alla med än gång... vi kommer ha is i magen o lägger bud på fredag om det fortfarande inte nåt vår gräns då. Vill inte trissa upp priset för oss själva...
    först la ngn 2 milj sen 2.020, sen 2.1 och sen 2.15.
    Trodde att man budade som på tradera. alltså mot slutet...

stackars Vidar. Här hostas det oxå. men A fick hostmedicin inann han somnade o jag har inte hört honom hosta än. Han somnade 19.40.

• Mica82

ja det är bara att gå in på sidan där huset är. det aktuella budet står med gul text högst upp på sidan. Tack för att du håller på oss!

• Mica82

linda
    har ni fått lite nya idéer för ert hem nu?

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV