- 

- 

Linda: Aha, då förstår jag. Det är väl enklast att hyra babyskydd då och det är ju bara under ett begränsat antal mil hon kommer att åka. Men i framtiden kommer det ju inte fungera så då kanske man skulle göra som Jenny m familj har gjort. Kör du på babyskydd tycker jag. - 

Jenny: Hahaha

- 

Alex: Det blir bra! Fick du tag på papper till julkorten? - 

Vi har också haft en bra natt. Vidar somnade vid 19.45, vaknade till vid 20.30 men somnade om snabbt igen. Vaknade sen strax innan 3 och fick en flaska som han nästan svepte och somnade bums igen och sov till 6.30 ungefär. Har fått sova mer än på länge!
 - 

Kajsa: Jag vill inte vara dum eller så men ropa inte hej än på några dagar, vks är lurig... håller givetvis tummarna för att ni verkligen klarat er! - 

Tips inför vks-perioden köp alcogel eller annan handdesinfektion och sprita händerna ofta...
 - 

Vks kommer ofta plötsligt med kaskad kräkningar och eller kraftiga diarréer. Man har ofta ont i magen och kan få feber. Smärtan i magen kommer ofta också plötsligt.
 - 

Jag har för mig jag har O+ jag också, jag har aldrig tidigare haft vks men när Axel fick det första gången så fick jag också det och det med råge. Denna gång tycks jag klarat mig ganska lindrigt undan, peppar peppar.
Vi har alcogel på skötbordet, i badrummet/toaletten och i köket. Och numera har jag även en i skötväskan. Får börja sprita Axels och mina händer när vi hämtat på dagis, kan även vara bra att sprita innan man lämnar också.
 - 

Säger dessutom som Kajsa, vks är nog det värsta jag varit med om i sjukdomsväg. När jag fick det första gången var jag helt plakat och svimmade tom när jag varit på toan... Fick även vks när jag var gravid med Vidar förra vintern och det var heller ingen höjdare kan jag säga...