Inlägg från: Lilla Ego |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Lena: Om du blir tvungen att ta taxi kan du kanske försöka få det som en sjukresa? Det borde väl gå?

Härligt med Lanzarote! Är inte alls avis *sneglar ut på grådasket* Hoppas ni får det jätteskoj!

Här rinner snoret för fullt, igår kaskadkräktes F över hela golvet..två gånger! Massa slem var det:(

A-S: OJ! Det var duktigt av Eric! Jag äter själv ofta gröt till frukost och har lite kämpigt med att få i mig hela portionen ibland;)

• Lilla Ego

Mica: Hur länge varar budgivningen?
    Ev ska vi titta på ett hus ikväll...vet inte, det är ett gammalt hus och man måste gå ut för att komma ner till källaren. Men det är jättefint renoverat.

• Lilla Ego

Nämen Linnéa, du som är så UNG...du tror väl att fisk = fiskpinnar;)

Kajsa: Filippa har ju ålat hur länge som helst men förra veckan började hon krypa så smått och man märker skillnad på när hon kryper med vanliga byxor eller med krypstrumpbyxorna/barbent...men jag tror inte att det är tack vara dem hon började krypa, det hade nog kommit ändå. Tycker dom är rätt fina så hon fick sådana i vilket fall:)

Mica: Baggeliden 10 är det...men det är för dyyyyyyrt. Hade ju hoppats på att få ner till 2.5 men nje. Tydligen inte.

• Lilla Ego

Stackare...så himla synd! Men du ska se att det snart dyker upp något annat hus ni blir ännu mer kär i!

Vi bestämde oss för att inte åka och titta på huset, då blir jag bara olycklig för att det är så dyrt tror jag...;)
    Ha en fin kväll tjejen!

• Lilla Ego

Strongt av er mammingar att börja jobba nu!
    Just nu är jag kräkless på att vara hemma men jag misstänker att jag kommer att få lite ångest sen när det verkligen gäller..

Filippa har ju vaknat och ätit vid 04-05 varje morgon några veckor nu och de allra flesta gångerna tar det över en timme att söva om henne...det är som att hon får en sockerkick av vällingen. Apjobbigt tycker mamman. Nåja, igår strulade hon som vanligt med läggningen (att det aldrig kan bli smidigare!) men hon verkade hungrig så hon fick 150ml extra utöver de vanliga 200ml och då sov hon från 20-06!!! Funderar på om man kan göra den vanliga vällingen lite tjockare och se om man kan avveckla nattätandet på så sätt? Vad tror ni?

• Lilla Ego

Jag blev ju lite avis på er som "får" skicka fotojulkort..men så kom jag på att jag minsann kan scrappa julkort utan foton! DEt går ju faktiskt lika bra så nu är jag som ett barn på julafton, surfar runt och letar tips och idéer;)

(bakgrund: Filippas pappa tycker att det är aptråkigt att få julkort med andras barn och vill inte skicka sådana själv. Han tycker väldigt sällan något så då kan han väl få som han vill känner jag;)

• Lilla Ego

Ang vagn så tja..snö slipper man ju bekymra sig om härnere;) Vi har fått en gammal brio att använda när vi är uppe hos mamma o pappa så vi slipper ju oroa oss för det med UJ..har några kompisar som testat UJ i mycket/nyfallen snö och det slammar tydligen igen hjulen rätt omgående. Kan ju vara därför man aldrig ser dem i Umeå/Luleå och uppåt;)

Just nu längtar jag efter SNÖ. Pratade just med mamma och de har 40cm där nu så en vit jul blir det garanterat:)

Linda: OMG! Vilken tur att de ringde på! Vad läskigt...det är ju min största skräck, att det ska börja brinna!

Alice: Hur går det med maten? Några framsteg?

• Lilla Ego

*morr*
    Vi fick en lapp i brevlådan om att dom skulle komma och besiktiga värmepumpen idag mellan 12-16..tror ni dom varit här? Tycker det är så jäkla respektlöst, tänk om jag hade tagit ledigt från jobbet för att ta emot dem här? Nu missade jag ju lekträffen på Lek o Buslandet för det här..

• Lilla Ego

Välkomna hem Carina o familia! Håller tummarna att det går som med Filippa, att hon själv väljer att inte amma. Jag trodde ju att det skulle bli en riktig fight att sluta amma eftersom hon var så himla tuttig..men efter jag slutade med natt-tuttandet så ratade hon ju själv bröstet.

Vi ger ju F 300ml välling på kvällen numera...och hon sover 10-11h på det! Helt otroligt vilken skillnad! När hon får 200 vaknar hon vid 04 och är pigg...men nu har vi gett henne 300 i nästan en vecka och hon har sovit hela nätter sedan dess! UNDERBART! Igår var vi bortbjudna på glöggfika på kvällen och kom inte hem förrän vid 21 så F fick först 100ml i bilen och sen 300 i sängen - hon åt upp allt! Det verkar inte finnas någon botten i vällingsäcken.

Idag gjorde vi gipsavtryck på ÖF, det blev jättefint! Filippa håller handen i Star Trek-hälsning;)

• Lilla Ego

Jenny: Oj, låter ju inte alls som kul besked från doktorn! Skönt iaf att det inte innebär op eller andra ingrepp...trodde läkaren att det skulle bli helt bra genom att stärka musklerna?

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV