• Mica82

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

men fy så jobbigt Lotta! lider med dej...tycker nog att du borde uppsöka doktorn ändå... glass är svalt o lent. kan du ´få ned det tro?

Linda
    va roligt att bebisen hann titta ut innan ni åkte hem! liten va? Vi fick dela rum en natt på sjukhuset med en 14 dagars beis. sååååå liten! Kändes som Alexander aldrig varit så liten! var det en raketförlossning?

Carina
    det låer verkligen ohållbart så som ni har det nu...jag hoppas verkligen det vänder snart. Vill hon fortfarande nästan bara ha tutte eller får ni i henne lite gröt/mat nu?

Jenny
    vilken skön kväll det blev! Kul att du fått lite användnig för vagnen. kan tänka mig att det blir lite bökigt med alla vinterkläder nu. gillar hon att åka vagn?
    Hittade ett jättefint gammalt skåp/skänk idag på en secondhand butik för 400 kr!!! Ska slipa o måla om det vitt. kommer nog bli jättefint i vardagsrummet!

• Mica82

Jennie
    du gjorde helt rätt Grattis till din nya fina maskin! Den var du verkligen värd!

• Mica82

hallå alla!
    har varit lite dålig på att skriva på sistone, men läser varje dag
    Vi vill jättegärna fika men är fortfarande "isolerade"... ska på återbesök den 14:e. Ska höra med henne då hur länge vi behöver vara såhär extremt försiktiga. vi får inte ens åka spårvagn just nu.... men allt för att Alexander ska må så bra som möjligt såklart!

idag har mamma o pappa varit här hela dagen. varit mysigt!

igår somnade A kl 20.30. vaknade kl 01 tog då upp han i vår säng ( blivit en vana sen sjukhustiden). då sov han nonstop till kl 7. efter en halvtimme somnade han om igen och sov till 9.30. jag o Tobias var mycket nöjda

Va ni har fyndat skor! Borde oxå ta en sväng egentligen... fast det blir ju först på kvällen när T kommit hem från jobbet.

nu har vi föresten blivit sålda på ett nyprod. hus i Eklanda. Jättefint! men det är nog lite för dyrt egentligen.
    hur går det för er andra som letar hus? Alice, Kajsa...nån mer?

kraaam på er!

• Mica82

Linneá...jag blev jätteledsen när jag läste om dej och Kim. Så tråkigt när det blir så.
    vad är hans argument för att inte ta mer ansvar? Hopas det löser sig till det bästa! Stor kram till dej!!

• Mica82

Grattis Axel på födelsedagen!! Stora killen nu ju!!

Lotta aj aj aj..stackars dej! ja precis, varför fick du ingenting som kunde lindra smärtan i halsen!? Hoppas det blir bra snart...
    Rasmus verkar vara en kille med väldigt mycket energi! haha! hur orkar du mamma Lotta? uppstigning 5-5.30! Fast var han man för val?

Klart vi inte ska tappa kontakten!!! Vi får försöka ha en stående fika MINST 1 gång i månaden tycker jag!´ Sen tycker jag oxå det är en jätterolig idé med 1-årskalas!
    Hmm..vart ska vi vara då? Hyresgästföreningen brukar ju ha lokaler lite här och var i bostadsområderna. kanske kan vara nåt...

ja Eklana är väldigt mysigt! Det är Östra Eklanda Jenny, nära 421... är det i närheten där ni bor?
    men jag tror inte det kommer bli någon affär ändå. Det är inget gavelhus och när det är så mycket pengar så vill jag att det ska vara perfekt.

• Mica82

ang nattrutiner

först gröt, sen borsta tänder, läsa bok i soffan, lägga sig i egen säng. Vi ( oftast jag) kliar/smeker honom tills han somnar. Går oftast gansa snabbt Tycker det är mysigt! Han älskar verkligen att bli kliad. vid 2-tiden brukar vi lyfta över honom till vår säng.

nu sover mina grabbar... ganska skönt att vara uppe helt själv måste jag säga.

Alexander sa föresten "titta" flera gånger idag när han badade. Pekade på vattenstrålen när han sa det. Lilla grodan!!

har föresten inte vägt Alexander på BVC sen han var 8.5 månad. Sist vi skulle dit var när han blev sjuk. Ska dit i feb.

• Mica82

förlåt jenny men jag skrattar så jag gråter!!! är lite övertrött och ska lägga mig o vila nu tror jag
    tack för dagens skratt!

• Mica82

blääää...nu verkar det ha vänt igen. mardrömsnätterna är här igen. Fy fan rent ut sagt! har en sån jäkla huvudvärk just nu. har blivit förkyld oxå...å jag som köpte träningskort igår o tänkte gå på pump imorgon....ja ja ja väldigt synd om mej, haha!

Linnea
    den där förskolan lät ju jättebra! 5 min omväg är ju inte så farligt...

Vi vet inte riktigt när vi vill att A ska börja. jag är nog hemma fram till sista aug. sen tar Tobias några månader. Kanske blir förskola i dec om vi har turen att börja i slutet av en termin.

va skönt att Molly mår bra nu! Hon har väl knappt varit sjuk under sitt liv så det slog väl till ordentligt på henne..stackarn!

Hoppas ni får en jättemysig fika hemma hos Linda idag! Jag och Alexander får busa hemma istället.

jo en sak till. I morse åt jag havregrynsgröt med lite qinoua i och kanel. Alexander vill som vanligt smaka på allt jag äter så han fick smaka o verkade tycka om det jättemycket! Är kanel & qinoua ok för de små..? Värsta hälsobebben haha!

kraaam på er!

• Mica82

nu ska jag kila iväg på mitt första träningspass på eeevigheter! Bodypump! Jippi!!

hoppas ni får en mysig lördag!

• Mica82

jag överlevde passet men kände av träningsvärken redan 5 min efter passet var slut. Men det var iaf jättekul!!
    Jenny Wii fit är nog jättekul! Du har verkligen jättebra karaktär om du börjar träna pilates varje dag hemma. Jag har aldrig varit på pilates, känner mig alldeles för stel för det. men det kanske är just därför jag borde testa det...?

Fy så jobbigt med magsjuka IGEN Linda! Hoppas det "bara" är matförgiftning för då är väl det över på en dag. Stackars lilla Flippisen....

var inne en sväng i stan idag med familjen. lämnade in min telefon som har pajat. tar 3-5 v innan jag får tbx den, surt! Alla mina nr är ju i den telefonen. hade bara några enstaka nr sparade på sim-kortet....

blir lugn kväll ikväll. Maten står o gottar till sig på spisen. Sen blir det ost och vin.... mmmm!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV