Inlägg från: pseudonym1 |Visa alla inlägg
  • pseudonym1

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Alice: Ja, visst är det så! Men du är duktig isf som bara tänkt "ät unge". Jag har tappat det fullständigt o vrålat "sov unge"

• pseudonym1

Alice: Förresten.. Kom på en grej..
    Du som bor på samma sida av stan som jag, vilket dagis har ni funderat på? Jag vill ju helst få in henne i Skår men det kan jag nog drömma om att det kommer att hända innan jan 2010..
    Har även kollat i kallebäck men vill även kika lite åt redbergsplats-hållet.. Har du hört ngt om dagisen i trakten?

• pseudonym1

Lotta. Hoppas det bara är "vanlig värk" och att du får kolla upp snart vad det är. Inte roligt o gå och oroa sig!
    Vad duktig rasmus är som pratar! Elly säger inte ett ord än förutom mamma o pappa o dadadada

Emelie. Semla är inte så GI men väldigt gott. Drog själv en i veckan

Kajsa: Hoppas han somnade om! Så jobbigt när man vet att det kommer bli grinigt i flera timmar..

Vad "skönt" o höra att det inte bara jag som för pedagogiken på hög nivå med sitt barn. Skriker oxå ibland "men sluta skrik då", jättebra

Jag är så glad idag! Elly somnade kl 20.20 igår och vaknade första gången 03.30. Detta har bara hänt en gång för några månader sen och hände då bara en natt..
    Kl 03.45 ammade jag henne (fuskade lite, ska ju inte amma före kl 04) o hon somnade då om i egen säng för att sen vakna kl 06.45. Hon har alltså vaknat 1 gång på hela natten.
    jag är så glad men tänker inte ta ut ngt i förskott.. Förra gången som hon sov så trodde jag att det vänt o blev så himla besviken när det inte gjorde det så jag ser detta som en bra natt så får vi se hur det går sen.
    Men det borde ju inte vara en slump att det kommer just nu tycker jag..

Men tyvärr så fick man oxå ett kvitto på hur jäkla rubbad ens egna sömn är..
    La mig kl 21.40 och låg o blängde på kl till 00.15 ca..
    Sen runt 4 så hade jag jättesvårt o somna om men jag antar att det tar ett tag att komma in i sömnen igen efter att hon börjat sova bättre.
    Men med tanke på att det här är den näst bästa natten på snart 1 år så är jag så nöjd

• pseudonym1

Lotta: Aha.. då förstår jag.. Trodde du menade att han säger ord men det kanske är lite tidigt

Här har ännu en natt passerat smidigt förbi
    Vi var bortbjudna igår o förr har jag alltid tagit med mig vagnen o nattat henne i den om vi velat åka hem sent.
    Igår ville jag dock va hemma senast 21 för jag vill ha så fasta rutiner det bara går nu när vi ändrar rutinerna..
    Så jag ammade henne till sömns vid 21.20 och sen sov hon i ett sträck till kl 03.00. Smekte henne o buffade lite så hon somnade om och fick göra de några ggr fram till 04.30 då jag morgonamma henne. Hon somnade om i egen säng fram till 06.45 och då gick patric upp med henne så jag fick fortsätta sova fram till 09.30.
    Så natten var pyttelite sämre än förra men fantastiskt mkt bättre än innan. känns bra att det kommit 2 såna här nätter i rad för det kan ju tyda på att det håller på o ändra sig
    Märkte inatt att jag hade lättare för o somna oxå så kommer vi bara iordning här med Ellys sömn så ordnar sig nog min med tiden!

Hanna: Du frågade om jag haft lätt för o sova innan o lätt är nog ett milt uttryck..
    Jag har haft så lätt för o sova o jag brukade somnat så fort att jag knappt kom ihåg att jag lagt mig.
    Brukade inte ta mer än max någon minut innan jag somnade förr och sen sov jag ca 12-14 h/dygn..
    Vissa tyckte att jag sov bort mitt liv men det var tider det

Maria: Jag drömmer mig tillbaka till barndomen ganske ofta.. Synd att man inte fattade hur bra man hade det o uppskattade det mer bara
    Antar att det inte är det men det är inte köpkrav på ngt sätt på såna där partyn va?
    Jag får ju nästan alla mina kläder till elly o brukar inte behöva ngt.. Men det skulle vara roligt ändå o kika lite o köpa ngt om man verkligen fastnade för ngt.

Någon som känner för fika på stan eller någon annanstans nästa v? Nu blir det ju svårare iom att många börjat jobba men några är lediga va?

• pseudonym1

Linnea: Nej, men vad tråkigt! Visste inte ens att man kunde säga upp någon med så kort varsel.. Fy, det är verkligen kris där, så många som fått gå.. Hoppas han hittar ngt annat snart!

Ann-sofie: Lät som en bra bvc-rapport! Har du märkt av någon grinighet av sprutan? En kompis son va skitsur hela den dagen..

Idag skulle jag åkt in till stan med elly (o ev fikat)men hon somnade i soffan kl 12.10 utan kläder så det var bara o lägga henne i sängen o där sover hon fortfarande..
    Sedan vi började med avtuttningen så har hon bara fått sova ett pass/dag och det går faktiskt väldigt bra!
    Inatt så vaknade hon första gången 00.45 så det var lite sämre än de sista 2 nätterna men fortfarande jättebra.
    Har även dragit ner ammningen på dagen till en gång på fm och en gång på em (förutom kvällen då) och allting går mkt bättre än vad jag trodde.

Nu vaknade hon.

• pseudonym1

Jenny: Usch, såna beslut är inte lätta. Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns bra! O hoppas Inez kryar på sig!

Fy fan för denna natten
    Har ju gått så bra så igår gick jag o la mig med lite självförtroende.. HOn sov iof ett långt förstapass från 20.00-00.15 men sen när jag skulle få henne o somna om så var det omöjligt.
    Hon somnade flera ggr men så fort jag slutade buffa eller gunga sängen så vaknade hon. O så där höll hon på fram tills 03.40..
    Alltså.. hur orkar hon?
    Jag trodde jag skulle få lägga in mig i slutet av den här tiden alltså, höll på o bli galen.
    Sen, när hon äntligen somnade, så trodde jag att hon skulle sova lite längre men icke.. En timme blev det o då ammade jag henne.
    Sen vaknade hon ändå 06.40.

Hoppas att det här var "den sista striden" från henne innan hon accepterar läget men det har jag inga stora förhoppningar om.
    Pedagogiken låg även på hög nivå inatt då jag tillslut skrek "Men du ska sova NU, fattar du det eller?" samtidigt som jag blev så arg att jag stampade jättehögt med foten i golvet (säkert uppskattat av våra grannar under).
    Ja.. man har fått se sidor hos sig själv sen man fick barn som man inte visste man hade

• pseudonym1

Jenny: Jag vill oxå äta kladdkaka av den anledningen ju!! Men det problemet har jag aldrig haft så det lär väl inte hända

Du milde vad grinig Elly varit idag.. Jag är ganska mjäkig o väldigt känslig när hon skriker o brukar ta upp henne ganska fort men idag har jag verkligen inte orkat..
    Hon har klängt på mina ben o skrikit/gnällt hela dagen verkligen. Känns som en bra uppladdning inför natten om det blir ytterligare en sådan natt som vi hade nu

Hon fick ju sina tänder där nere runt 9 mån så det är ju inte omöjligt att det är andra på g..
    Hon har dessutom bajsat 4 ggr idag o det är väl lite "bajs-tecken"?.
    Eller så kanske hon har ont i magen.. Har börjat med fullkornsvälling (dricker max 20 ml men ändå) och fullkornsgröt sen några dagar tillbaka. Kanske det som rör till det?
    Jag ska krypa ner nu, vågar inte sitta uppe längre

• pseudonym1

Ja.. att bajsa är verkligen ett bajstecken (jag borde blivit detektiv ist).. Jag menar såklart att bajsa är ett "tand-tecken".
    Nä, nu går jag o lägger mig!

• pseudonym1

Emelie: Hoppas att det inte är ngt allvarligt och att han mår bättre snart!
    Du skulle säkert passa jättebra med att arbeta med missbrukare!
    Jag träffar ju många olika yrkesgrupper som arbetar med missbrukare och de flesta är riktiga eldsjälar..
    Kan nog vara ett ganska jobbigt arbete men samtidigt mkt givande!

Natten gick skitbra igen
    Somnade 19.15 och vaknade till 00.45. Då räckte det med lite smek på benet för att somna om..
    Sen vaknade hon 04.20 och fick amma och somnade sen om till 05.55 då patric gick upp med henne. Så riktigt lyckad natt!

Alex: Tack igen för teletubbies-dvd:s! Nu när hon är så jäkla grinig så vet jag inte vad jag hade gjort utan den. Så skönt o få några minuter själv!

• pseudonym1

emelie. Vad tråkigt! Hoppas han repar sig bra och att han slipper en stroke!

Kajsa: Vad bra att dagen gick bra, blir nog lättare för varje dag tror jag! Jag får väl inte heller sitta på FL men kan allt logga in någon gång på jobbet ändå. Som typ när vi avrapporterar o jag skrivit klart mitt o min kollega har kvar..

Mica: Vad skönt med lite avkoppling på stan!
    Du får gärna meddela vad läkaren säger om sömnen sen! Jag funderar på o ringa en idag för jag orkar inte mkt mer nu..
    Visst har vi haft några bra nätter men det verkar som att hon sover bra varannan natt nu o katastrof varannan..
    Igår somnade hon 19.30 och vaknade runt 11 (o dumma jag trodde att det skulle bli en bra natt så jag satt o kollade på en film fram tills dess).
    Efter att ha somnat om (jag somnade inte utan låg ofrivilligt vaken) så vaknade hon kl 00.55 och sen var det hysteriskt fram tills 03.45, så nästan 3 h denna natt oxå.
    Jag somnade som en stock då men så vaknar hon 05.45 för att gå upp och jag har då sovit 2 h inatt.

Fy, känner mig nästan svimfärdig.. Så många som sa att detta bara skulle ta max några nätter, ja.. tjena att det gjort
    Skulle gjort en trevlig utflykt med mitt arbetslag idag eftersom jag snart börjar o det har börjat 5 st nya så vi skulle ha en "lära-känna-dag" i delsjön. Men det ställer jag in idag för min del. Orkar inte..
    Alltså, blir det inte bättre snart så skiter jag i detta trots att vi avverkat 11 dagar nu så får hon börja nattsnutta igen o jag får förlänga föräldratiden eller sluta jobba nätter eller ngt. Den tiden jag har möjlighet att sova ligger jag bara stel som en pinne o är livrädd för att jag eller patric ska göra ngt ljud som göra att hon vaknar o så står man där i 3 timmar..
    Vet inte vad man ska göra nu, är helt desperat..
    Jag har inte sovit längre än 3 timmar i sträck i ett år nu och de gångerna är lätträknade, oftast har det varit 1-2h-pass..
    Hatar att vara så här bräcklig nu, blir det av sömnbristen..
    Började t.om grina när Elly vägrade ligga stilla när jag bytte blöja imorse, helt sjukt
    Men jag säger som du Mica.. Vad göra liksom?

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV