Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

chicago1: Då är det ju int så farligt. Finns väl inget värre när skräp bara ligger och aldrig blir omhändetaget. Och bilskrot är ju inte det vackraste. Men eftersom det är rotation på det så är det ju ok. Lite lättare att acceptera skroten då skulle jag tro.

• Mettan69
    chicago1 skrev 2009-01-30 11:28:15 följande:
    Ja å så får jag inkomsterna till inredning hihi
    Ha ha ha. Gör plats för mera skrot. Barnen behöver ingen gräsmatta att leka på. De kan gå till grannen och leka. Flört  Skrattande
  • Mettan69

God morgon flickor.

I lördags så var det innebandyturnering. Killarna spelade jättebra och vann 2 matcher och spelade oavgjort i en. Det tråkiga trodde jag skulle bli väntan mellan matcherna. Men jag gick ut i samhället för att få frisk luft och hittade tre jättegulliga affärer och en underbar loppis.  Tyvärr så måste jag ju hålla i pengarna men det var roligt att drömma lite. Oskyldig

Nu har jag målat våran lilla hall en gång med grundfärg och i dag så skall första lagret med vanlig färg på. Använder oljebaserat färg och den brukar ta lite tid på sig att torka men jag hoppas den torkar över natten/dagen så jag kan måla en gång till i morgon också så det torkar ordentligt till helgen. Har en viss förmåga att vara lite klibbig några dagar innan den torkat ordentligt. Men när den väl torkat så är den slitstark. Skrattande

• Mettan69

Lillsyrran. Sååå avundsjuk jag blir nu. Bilderna är ju fantastiska.   Vill också åka på skidsemester. Skrikandes Vore så kul för barnen att kunna leka i snön dag efter dag.

• Mettan69

God morgon flickor.

Det går troll i våran hall. Har fortfarande inte fått målat hallen igen. Men i går så fick jag spacklat de hål som maken borrat fel så i kväll SKA det bli målat. Vill ha det klart till helgen.  

Har tyvärr även en stryktvätt som hänger över mig. En stor rackare också. Fattar inte hur mycket kläder barnen använder. Fundersam Men kvinna som man är så biter man ihop och kör på. Inte konstigt att man är trött ibland. Flört

• Mettan69

God morgon alla goa flickor.

I går fick jag på ett lager färg så håll tummarna för att det är torrt när jag kommer hem så jag kan lägga på ett lager till. Makens familj kommer på lördag för att spela fia med knuff (inga småbarn inbjudna). Oskyldig Så kan jag inte lägga på ett lager i dag så får jag vänta tills söndag. Oljefärgen tar sådan tid innan den torkar men när den väl torkar så är den väldigt slitstark.

Tjejen81: så kul med alla reafynd. Känns alltid extra bra i hjärtat när man kan få det till ett lite billigare pris.

Häxan Hedda. Jag stryker allt utom trosor och strumpor. I går fick jag maken att maskera golvet i hallen så då hann jag stryka i 45 min tills maten blev färdig. Kvinnor måste ju alltid trolla med tiden. Flört Därför älskar jag sommaren då man kan hänga ut tvätten. Då behöver jag inte stryka den om jag viker ihop den direkt när jag tar ner den från sträcket. Sååååå mycket tid man sparar då.

Saga74. Är du sjuk än din stackare. Då gör du helt rätt som går till VC. Hoppas du får något dundermedel som verkar fort. Skickar många krya-på-dig-kramar till dig.

*lägger även ut en hög med morgonkramar till alla som behöver det en torsdagsmorgon för att komma igång*

• Mettan69

Lillsyrran. Så skönt det låter att röja. Vi har pratat om att röja vinden och källaren men vi får inte tummen ur. Ledsen När vi flyttade in i huset för tre år sedan så röjde vi massor innan också men det går få fort att samla nytt och vissa saker som vi sparade då vill vi slänga nu. En helg utan åttagande efterlyses så vi kan få våran röjar helg. Flört

• Mettan69

Tenshioyo: Varmt välkommen hit.  Skall bli spännande att följa med dig på din flytt. Flört Skrattande

• Mettan69

Jag gillar inte att glänsa och sätta mig själv i centrum MEEEEEEN

*Jag vann jag vann jag vann.*  *hoppar just nu högt upp och ner av glädje* Tjooohooo.

För er som inte hänger med så var jag med i VackraMagnolias tävling. Vilken underbar start på fredagen.  Med sådan tur så måste jag ju bara vinna våran Fia med Knuff-turnerning vi skall ha i morgon. Flört

Nu tillbaka till verkligheten. Färgen var torr i går så jag fick målat en sista gång i går. Nästa vecka så skall vi fixa dit hyllplanen hoppas jag. Gubben måste köpa lite mer reglar och det brukar inte hända i ett nafs. Skall försöka komma ihåg att ta bilder på söndag så ni kan få se min pyttelilla hall. Låter som jag gjort ett jättejobb och så är hallen bara 1 *1,5 m Förvånad

Häxan Hedda: Ha Ha Jag erkänner. Skrattande Fick tjuvkika inte bara en gång utan två. Oskyldig

PS. Jag vann DS.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9