Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

LissAnna: Visst är det underbart att kunna köra tre-fyra maskiner tvätt, hänga ut det och sedan kunna lägga in allt i garderoben utan att behöva stryka det. Så mycket lättar livet är på många sätt under sommaren. Åh så skönt det skall bli när vi kommer dit igen.

• Mettan69

Eller ännu skönare. Tvätta lakanen, hänga ut dem och sen bädda med dem igen. Snacka om att sova sött...

• Mettan69

Jag har en tumlare men den fungerar sådär så den används inte så mycket. Tvättstugean som jag har är 5 m långt så där har jag hängt 6 linor tvärs över rummet på ena sidan. Där kan det hänga två normala tvättar. Sen så har vi en avfuktare där så tvätten blir torr till dagen efter. Men jag hade gärna tumlat mer för att få undan det fortare och slippa stryka en hel del.

• Mettan69

God morgon flickor.

I går så blev inte mycket gjort. Körde en maskin tvätt bara.  Vilken dag gör man inte det? Fundersam 

Lillsyrran: Vi var också ute häromdagen på isen. (dock utan skridskor). Ljuvligt att kunna vara ute med barnen och ha det  mysigt. Så fina figurer du fått i julklapp.

VackraMagnolia: Vilka underbara kort ni har fått på barnen. Fotografen verkar vara fantasifull. Kul.

Saga74: Grattis till den tenta. Nästa klarar du lika galant. Flört

Häxan Hedda. Men men nu blir jag förvirrad. Är inte häxor alltid fulla med vårtor och dyligt??? Förvånad Flört Du gör helt rätt som tröstäter. Finns alltid en anledning att göra det. Skrattande

• Mettan69

Vackramagnolia. Åh han finns i släkten också. Vilken lyllos för dig. Skrattande

Puh76 skönt att höra att du mår bra igen. Wow, bara en termin kvar. Så roligt. Blir det svårt att få jobb sedan tror du? Här skall också julen ut till helgen. Blir lite tomt men samtidigt rent och skönt. Får nog köpa de första  tulpanerna för i år när jag handlar i dag.

• Mettan69

Visst är det skönt att det är fredag. Maken åker till Leksand i dag och kommer inte hem förrän söndag kväll så jag och Sixten skall ha lite kvalitetstid för oss själva.  

Kaktus76. Så jobbigt att behöva sälja sitt hem ofrivilligt. Det är ju inte bara ett hus utan också ens hem. Skönt att du fått lägenhet så snabbt. Hoppas du kommer trivas bra där. Håller även tummarna för en snabb och bra försäljning.

• Mettan69

God morgon flickor

Hoppas allt är väl med er efter helgen.

Nu är julen borta hemma också. Sååå skönt. Ljust och frächt igen. Bara utegranen kvar men den får stå kvar till nästa helg.  Men oj så trött jag är. Lär mig aldrig att komma i säng på söndagskvällarna. Maken kom hem vid halv elva i går så jag kom ju inte i säng förrän klockan var över tolv. Min gamla kropp behöver sin sömn. Räcka ut tungan Kommer inte göra många knop när jag kommer hem från jobbet.

• Mettan69

God morgon flickor.

I dag är jag lite piggare. gjorde inte ett smack i går och gick och la mig i tid. Räcka ut tungan Men jag funderar på att ta ledigt på fredag och bara slappa lite hemma själv. Känner att jag är i stort behov av lite egentid. Oskyldig

lolo21: Grattis till husköpet. Lycka till med att göra det till det ditt lilla paradis.

vackarstarflow: Jättefina möbler. Lagom gulliga. Sååå skönt att kunna gömma CD-skivorna. Ingen vacker inredning. Fundersam

Hjorthan: Vad vårigt fint du har fått det hemma. Du har det lagom vitt hemma men lite färg i. Tycker om vitt men vill gärna att det finns någon färg som bryter av det lite och det har du lyckats bra med. Jättegulligt.

• Mettan69

Lopp: Vet inte vilka du menar men tror du inte de får in dem igen nu till våren/sommaren.

• Mettan69

Saga74: Lycka till på tentan i dag. Håller tummarna för dig. De möblerna som du säljer skulle ju göra sig jättefina som vita. Flört Jag håller också på och pratar om att måla saker vitt och gubben hoppar väl inte högt av glädje men han protesterar mindre och mindre. (så länge han slipper jobbet.) Skrattande

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9