Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Hej flickor:

Här var det lugnt i dag. Förvånad

I dag skall jag på julspel med mellanpojken. Han skall vara Rudolf med röda mulen. Länge sedan som jag såg ett julspel. Skall bli kul.

Hjorthan. Åååhh är det redan dax för eran myshelg. Blir riktigt avundsjuk. Så skönt att bara få rå om varann och göra det i en sådan underbar miljö.   

VackraMagnolia: Så fina gardiner du visar. Habegäret växer.... Generad

• Mettan69
    VackraMagnolia skrev 2008-12-11 15:57:36 följande:
    hej tjejer!Hoppas att allt är bra med er ! Det kommer inte bli någon spa Helg för min del är fortfarande inte pigg det är så j''vla typiskt jag blir så arg på mig själv men men det är väl bara att gilla läget ! I helgen ska jag bara vara hemma och pyssla ikapp allt jag inte gjort istället nu när jag varit sjuk ! Vad ska ni göra i helgen ?Kram tina
    Näää, vad tråkigt att höra att det inte blir någon spa. (djävla sjukdom) Generad 

I morgon em skall jag och två av mina pojkar julpynta hemma. (4 & 16 år) Sen när det är  klart så åker vi till Mc Donalds och äter innan jag lämna den stora pojken hos sin pappa. Min man är på julbord så vi ville också festa till det. Flört (mamma slipper laga mat) På lördag har vi inget bestämt ännu, förutom kolla på skidskytte, och på söndagen skall vi baka pepparkakor. Lugn och skön helg med andra ord.
  • Mettan69

God morgon flickor.

Här snöar det just nu och det lägger sig. Skrattande Men tyvärr så skall det senare övergå i regn. VARFÖR. Snön bara lägger sig någon timme sen så försvinner den igen och så är det alltid här nu för tiden. Jag kräver 20 cm snö (åker hem till musli och tar den) Skrikandes

Musli: Så skönt att torktiden är över och ni kan börja greja. Bli inte förvånad om det är lite mindre snö när du vaknar i morgon. (måste gå på någotvis att få ner den hit Fundersam).

Hexan hedda: Det finns inget som heter "bara ett hus" om torp. Jag hade varit helt knäckt om jag haft ett torp i mina ägor och någon helt plötligt tagit det från mig. Gråter Oj så uppmuntrande jag är ... NOT. Hoppas ni hittar något annat snabbt, gärna innan sommaren.

Hjorthan. Även om de stora inte alltid vill erkänna det så tror jag nog att de stora barnen tycker om att bli ompysslade av mormor lite också. Och givetvis så unnar de er eran egentid tillsammans.  Ha det nu så underbart och rapportera tillbaka till oss sedan hur mysigt ni haft det. Inte för mycket detaljer kanske! Generad Flört

• Mettan69

God morgon flickor.

Helgen har varit skön. Tyvärr så var all snön borta när vi vaknade i går. Det var ju så ljust och fint med all snön. Nu är det grått och mörkt igen. Gråter 

Nu har vi pyntat färdigt och vi har bakat pepparkakor. Bara granen som är kvar och den kommer in om en vecka.  I dag så skall vi på Sixtens lussefirande. De lägger den kl fem på em vilket jag tycker är jätteskönt. Barnen är pigga och man behöver inte stressa efteråt. Då är det fika som gäller i lugn och ro.

Arcura och Musli: Jag blir så avundsjuk. Helt fantastiskt fina vinterbilder ni visar. Är så fint när snön bäddar in träd och buskar. Ljuvligt.

Libero. kasta så många snöbollar du orkar. Mottages väldigt tacksamt just nu. Kyss

Häxan hedda: Så mysigt torp. Förstår att du kommer sakna det jättemycket. Inte lätt att hitta nytt som kan mäta sig med det. Lusigt bild på utemöblerna med en ljuskrona som "hänger fritt" i luften. Skrattande

Hjorthan: så kul att höra från dig. Låter som ni har det hur mysigt som helst. Visst är det underligt hur gott det är att äta när man slipper ta hand om allt innan och efter. Finns det något som är så gott som hotellfrukost. Snacka om att man njuter då.  Hoppas söndagen var lika mysig och att ni hittade alla julklappar ni ville.

• Mettan69

God morgon flickor.

Så söta barnen på Sixtens dagis var i går. Ljuvliga julsånger de sjöng med äkta inlevelse. Underbart.

Hjorthan. Så kul att helgen blev lyckad. Väntar oss lite bilder framöver. Flört På sixtens dagis så har de en liten nisse som bor på vinden och han visar sig ibland för barnen men då har han förklätt sig till en docka. Sixten fick i går syn på den juldocka som du sytt till mig här hemma och frågade om det fick bli hans nissa här hemma. Den fick sitta kvar i hallen men han har svårt att hålla fingrarn borta från den. Glad

• Mettan69

Saga74 Ha ha ha. Var inne i din blogg och läste. Läste även tillbaka lite och blev väldigt fundersam när jag kom till meningen "Kinnabor HUR är det att vara TREbarnsfamilj" Fundersam Vad menar hon undrade jag tills jag läste längre ner och såg att du har en vän som väntade tvillingar. Förstod då att du inte menade mig.  Räcka ut tungan

Vad kul att få åka till Ullared. Vi är klara med alla klappar och julinköp och tur är väl det för nu gapar hålet stort i plånboken. Gråter Att det skall vara så svårt att vinna pengar någon gång. Flört

• Mettan69
    Saga74 skrev 2008-12-16 13:14:24 följande:
    Mettan69 Ja man måste läsa ALLT!!! *hahaha* från att bara ha en tös på strax över två till att numera ha 3 små det måste vara en stor omställning!Du kanske känner till dom? Kinna har väl tom blivit en "rikskändis" med sina tvillingpar 8 st tror jag närmare bestämt!Tycker som du, konstigt att det ska vara så svårt att vinna *muttar och klurar på en plan*
    Nä, tror inte att jag känner dem. Vet ingen just nu som skulle ha tvillingar men kanske känner igen dem på byn.  Kinna är ju inte så stort. Flört
  • Mettan69

Kors i taket. Min man började sätta upp pärlspont i hallen i går. Trodde jag skulle behöva bli irriterad för ytterligare ett projekt som inte blir av i tid. Så nu gäller det att ligga i så det blir klart till julafton. Är en liten bit av hallen som vi fixar till nu. Men det är det första du ser när du kommer in så det är ju kul. Skrattande

VackraMagnolia: så fint pyssel naturpyssel du har gjort. Var skall du ha bokstäverna i mossa? Jättemysiga.

• Mettan69

Så besviken jag blev på Äntligen hemma jul. Det var ju inte mycket till jul i det avsnittet. Fundersam. För några år sedan så hade ett program om jul och då handlade hela programmet om julen och inget annat. Tyckte inte alls det var värt att kallas Äntligen hemma JUL. Skrikandes

• Mettan69

VackraMagnolia. Visst var det bättre förr. Flört Åh så fint det låter med bokstäverna på spishyllan. Det måste du ju bara föreviga med ett kort.

I dag skall vi köpa våran innegran. Blir ett himla tjat skulle jag tro på Sixten innan vi tar in den. Den kommer in på måndag och skall kläs på tisdag. Mååånga lååånga dagar dit. hihi I kväll så skall jag grundmåla. Har bara tio panelbrädor kvar att måla så det går fort. Vill grundmåla dem en gång innan de sätts upp så det inte blir fula glipor när det rör på sig.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9