Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

God morgon flickor.

I går när jag åkte hem från jobbet så började bilen tjuta och lukta illa. Kopplingen har hackat lite och nu började den tjuta också. Jättekul. Var på verkstaden nu på morgonen och fick tid till i morgon. Jättekul i juletider. Både ekonomiskt och tidsmässigt. Gråter

Gummsan82: Välkommen hit.  Lampan blir jättefin om du målar den vit. Samma gäller tidningstället som du visade. Som träfärgad så tycker jag den är lite för mycket 70-tal.

Lillsyrran Ååååh så nyfiken jag blir nu.  Håll oss inte på halster för länge. Inte bra för blodtrycket nu i juletider. Flört

Lundin. välkommen hit  Jag tycker att trappan i länk 2 var bäst. Den första tyckte jag var för modern.

Ängla75: Jättefin blogg du har. Den läser jag gärna igen.

• Mettan69
    Gummsan82 skrev 2008-12-18 15:50:09 följande:
    Tänker vara lika "fräck" som Ängla75 och bjuda in till min hyfsat nystartade blogg pyretochmyran.blogspot.comHar inte hunnit fylla den med så himla mycket än men det kommer...
    Ha ha. Jag håller med din son. Den kakan var läskig. Räcka ut tungan
  • Mettan69

Vackramagnolia. Så fint det blev när bokstäverna i mossa kom upp. Myyysigt.

Haeven81. Vilken söt garderob. Funderade på att göra något liknande hemma och nu så skall det bli av. Jättefint.

• Mettan69

God morgon Flickor.

Helgen har varit bra. Fått städat allt så nu är det bara granen som skall in och skinkan som skall göras klar men det gör vi i morgon. Är ledig i morgon och då skall jag handla den sista julmaten och sen bara njuta av julen.

Musli: Så underbart att det fanns ett så fint tak under all bråte. Håller tummarna att väggarna är fina också.

Häxan Hedda. Vad kul att ni redan (kanske) har hittat ett nytt sommarställe.  Skall ni hyra det eller köpa det (om det blir detta)?

Tinkerbel: Fina bilder. Jättemysigt kök. Det skulle jag inte ha något emot om det låg i mitt hus. Flört

Chicago1: Så tufft du har det runt dig just nu. Extra jobbigt när det är barn inblandade. Samtidigt så får man sig en tankeställare om hur bra man har det. Tar ett extra grepp om sin egen familj.

Hjorthan: Vad roligt det låter med eran godistillverkardag. Blev det lyckat?

Heaven81. Underbar gran. Varför byta när man hittat ett fint sätt att klä granen som man gillar. Skrattade när jag läste om barnet och de tomma paketen. Vilken besvikesle. Förvånad hihi.

Heleniz: Tycker du skall behålla dem som de är. Oftast så tycker jag att de bryter så fint mot det vita.

• Mettan69
    VackraMagnolia skrev 2008-12-22 10:33:18 följande:
    Hej Tjejer!www.gabrielleray.co.uk/skickar in en länk som har jätte fina gammla kort ta er gärna en titt kram Tinawww.vackramagnolia.blogspot.com
    Oj vilka underbara kort.  Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha gammeldags kort i denna stilen och sätta i en vita ramar och ha i trappen upp till andra våning. Fast jag vill ju ha dem ganska stora då. Vet någon var det kan finnas att köpa? Gillar när det är gul/bruna bilder.
  • Mettan69

Nu lär inte jag vara här inne mer innan jul så jag önskar er alla en riktig mysig och skön jul.

GOD JUL    

• Mettan69

Hej flickor.

Kikar in en snabbis i dag. Även hemma har vi sjukstuga. Var sååå nöjd att vi klarat oss från allt men inte då. Den 22:e fick Sixten hög feber och den varade ända till juldagen. När jag hämtade han ur sängen på julafton så log han när han såg alla klapparna under granen. Barnen får alltid en klapp på morgonen men Sixten sa bara att jag orkar inte öppna den nu. Stackarn. Gråter. På Juldagen fick maken feber och på annandagen fick jag det. Legat hemma sedan dess men är feberfri i dag. Men huvudvärken vill inte släppa och vi är matta hela gänget. Så gick det med den extra ledigheten. Vi som skulle greja hemma och ha det mysigt i lagom tempo. Gråter

Kikar in igen när jag har fått tillbaka lite krafter igen. Fundersam

Hoppas ni andra haft en mysig julhelg.

Önskar er alla ett rikitgt Gott Nytt År.  Kyss 

• Mettan69

God morgon flickor

Nu är jag tillbaka igen. Skrattande Fy vilken tråkig jul och nyårsledighet vi har haft. (sjuka) Men nu så är det ett nytt år och vi är friska igen. Inte se bakåt mer utan bara framåt.
    Längtar efter att få slänga ut julen nu så det lär nog hända till helgen. Sen så får vi ta tag i de små projekten som vi skulle gjort under ledigheterna som varit. Fundersam 

Häxan Hedda. Grattis till lilla lilla stugan. Så kul att ni fick en så fort så ni slapp vara utan ett sommarställe. Väntar ivrigt på bilder (före efter egen prägel)

Heaven81: Vilket underbart överkast du köpt. Kul att det går använda på båda sidorna. Visst är det tomt när man fått bort julsakerna men samtidigt så njuter jag av det ett tag till man börjar samla på sig  mer igen. Flört

Lillsyrran: Grattis till ert hus. Så roligt även om det inte är erat drömhus. Men man kan göra underverk och få det i den stil man älskar även om det yttre inte liknar de gamla husen vi älskar.

Helene306: Jättefina vimplar du sytt. Blir sugen på att göra sådana själv till pojkens rum. Skrattande

musli: så skönt det låter med badet utan någon som står och knackar på dörren och vill mamma något. Underbart med egentid.

Saga74: Det är något speciellt med killar i uniform. Jättesöt brandman. Kyss

Gummsan82: jag hade nog målat lådan vit men behållit handtaget som det är. Det slits lätt av när det är plast så därför är det nog inte någon större ide att måla det. Kanske hittat någon dekor/ord i samma färg och klistrat på

• Mettan69

God morgon flickor.

I går tillbringade jag dagen med att stryka upp all tvätt. Tråkigt men skönt när det är gjort. Men jag hände upp två nya maskiner med tvätt så det fylls på fort igen. Gråter

I helgen så är gubben iväg så jag och barnen är själva hemma. Tänkte slänga ut julen då så nu blir det mörkare hemma igen. Granen, stakarna och stjärnorna lyser ju upp så fint.  Får tända ännu mer värmeljus och blockljus istället. Skrattande

Plisseplosse. Så fint golvet blir. Jag har också trägolv som jag tänker måla  men jag vet inte vilken glans/mattehet som är bäst. Vad rekomenderar du? Fundersam

Vackramagnolia. Så fina stämmningsfulla bilder du visar.  

Angerla77: Vilken skillnad det blev i ditt vardagsrum. Jättefint

Häxan Hedda: Så skönt att få sätta sin egna prägel utan behöva fråga hela tiden. Skall bli spännande att följa.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9