Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Saga74 skrev 2009-01-28 08:50:27 följande:
    Mettan69 INTE drar du ner stämningen inte! Det är tråkigt med din situation OM inte annat så vet vi alla hur kul det är med inredning så ju fler vi är som har goda tankar om er situation desto snabbare får han ett nytt jobb *nickar bestämt* KRAMEN!
    Skrattande Skrattande Skrattande
  • Mettan69
    Saga74 skrev 2009-01-28 15:30:54 följande:
    Jag tar oxå en kram Kaktus76:Håller tummarna för budgivningen!!!Musli: Känns det bra med att flytta "hem"?! Eller är det "tvunget"?!Vad det gäller tv bänken så gillar jag den med glasrutorna, men jag verkar vara ensam om det
    Jag tyckte att den var fin men jag gillar inte när det  blir fingeravtryck HELA tiden när man har småbarn. Har haft ett glasbord en gång i tiden Fundersam och det gör jag aldrig om. Annars så tyckte jag att den var jättefin men jag är mer praktisk nu. Tecken på att jag börjar närma mig 40 strecket. Förvånad 

Kaktus: Håller tummarna för dig att det går riktigt bra för dig i kväll. Skall tänka på dig när bollibompa börjar... Räcka ut tungan
  • Mettan69

god morgon flickor.

Tuuuusen tack för allt stöd ni ger här inne.  

I dag är jag lite lättare i sinnet. Vi diskuterade ekonomin i går och kom fram till att vi kanske kan ha kvar vagnen i år då maken trots allt har jobb tom 30/6 och sen även får en slutlön i juli. Då är ju husvagnsplatsen betald och vi har inga fler utgifter för den detta året. Sen så får vi hålla tummarna att maken får ett nytt jobb innan februari nästa år för annars så är det kört för nästa år. Trivs så bra där vi är och vill inte släppa platsen ifall maken får ett jobb under hösten. Tråkigt att ha sagt upp platsen och så får han jobb och vi får ställ oss i kö igen och kanske får en plats som vi inte alls trivs på. Har haft samma plats i sex år och trivs sååååå bra där. Får hålla hårt i kronorna men det är det värt.

Sen så får renoveringar inomhus vänta till bättre tider men det kan jag leva med. Får smyga hem en vit färgburk lite då och då. Flört

Häxan hedda. Urk för magsjuka. Hoppas verkligen att natten varit lugn för er. Magsjuka tar ju så på krafterna. Stackars B och hans mamma. Skickar friska kramar till er båda * sträcker på armarna så långt jag kan*

Magnolia: Det blev lite mer äventyr än du räknat med i badet. Skrattande Lovar att vara tyst men jag måste säga att jag gärna hade varit där och sett dig med benen i luften. Räcka ut tungan

Chicago 1. Jag är fortfarande lika fasinerad av hur stor skillnad det blir med vit färg på gamla möbler. Jättefint. Och så fint ni har det hemma med all snön. Underbara bilder. Mysigt hus ni har också. Bilderna kanske ljög lite men jag såg inte så mycket av skroten. Bra fotograf eller gömdes det i snön? Flört 

• Mettan69

Kaktus. Åhh glömde ju fråga. Hur gick det i går? Håller de er på halster länge eller får ni snabba besked? Fundersam

• Mettan69

Du har helt rätt i det du säger. Man får plocka fram det possitiva och utnyttja det för att hålla humöret uppe. Till sommaren så behöver jag nog inte klippa gräset en enda gång eftersom maken då är hemma. Samma gäller damsugaren Skrattande. Vi får ju mer kvalitetstid tillsammans och får njut av det i stället.

Neeej inte ni också. BLÄ för magsjuka. Tycker jag så synd om barn när de kräks för de blir oftast så ledsna/ynkliga efteråt. Skickar bums kramar till er också *även där med långa armar* Hoppas verkligen att det går över fort så ni kommer iväg till helgen.

• Mettan69

Visst är det fint. Flört Min flicka skulle hetat Moa men hon blev en pojk och nu så har jag slutat producera så jag fick aldrig min Moa. Men det går bra med bara pojkar också. (så ingen tror jag är bitter över det)

• Mettan69
    Kaktus76 skrev 2009-01-29 13:29:57 följande:
    Hallooooooooooooooo!!!Nu ska jag stilla er nyfikenhet Huset är sålt,igår kväll ringde mäklaren. Paret som köpte huset vill ha tillgång till det redan den 19/2 så det känns bra att det inte blir fler månader än denna med dubbla boendekostnader.Så nu blir det en hektisk period med packning,flyttning och städning. Men det känns ändå bra att allt är på g.Ska besiktas imorgon kl 7.00 och på kvällen ska vi förhoppningsvis skriva kontrakt!!Må gott allihopa,ska nu åka och hämta sonen på dagis! KRAM på er!!
    Ett jättegrattis att det gick så fort med försäljningen.  Skönt också att de vill ha huset så fort. Inte roligt med dubbla boeendekostnader. Lite tur i all din otur.
  • Mettan69

Chicago: åh vad jag skrattade när jag fick se de bilderna. Skrattande Din stackare. Den synen är kanske inte vad man vill ha när man tittar ut genom köksfönstret. Men det ser ju lite bättre ut med snön över dem. Du får täcka dem med vackra tyger istället. Tänk så fint det skulle bli med blommiga vaxdukar över alla bilvrak. Flört Men jag håller med Häxan, folkanbussen behöver ingen vaxduk över sig. Urgullig.

• Mettan69

Idag så blir det inte lugn och ro i soffan som en vanlig fredag. Glad Mellanpojken skall på disco med en kompis som sen skall sova över här. Så iväg med dem vid halv sju och sen hämta dem vid tio. Får väl vara tacksam att det slutar så tidigt i alla fall.

Sen så skall vi på innebandytunering på lördag. Samling kl 08,00. Det enda tråkiga med det är väntetiderna. Han har match kl 9,30 kl 12,50 och kl 14,30.

På söndag så har han fotbollsträning kl 08,30 så denna helgen får jag ingen sovmorgon. Skrikandes 
    Chicago1: Karlar och deras drömmar.  Måste bara fråga om han använder all skrot aktivt eller om mycket bara ligger år efter år. Men du är smart som låter han hålla på med sin passion så du kan fritt hålla på med din. Oskyldig

Saga74. Och så var det alltså din tur. inte kul. Håller tummarna för att det skall går över fort även för dig. Mycket vila i helgen med uppassning från resten av familjen är ett krav härifrån FL. Meddela din familj det. *Stirrar strängt genom cybervärlden på familjen* Cool

Häxan Hedda. Min pappa målade om deras stuga och den var SVART innan. De målade den ljus nougat och de fick måla fyra ggr innan det blev helt täckt. Efter det så syntes ingen svart färg mera. Det finns annars en färg som kallas spärrfärg. Den var jag tvungen att använda på ett innertak som vi har. Det var fullt med små svarta fläckar som trängde igenom färgen när vi målade det vitt. Och det fungerade jättebra. Ett lager räckte och fläckarna kom inte igenom igen. Men det var för inomhus.  Så nyfiken jag blir på alla saker du hittat. Nu har jag ännu en anledning till att längta efter våren. För då kan du ta fina bilder från ditt nya paradis och visa oss. Oskyldig Skrattande

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9