Inlägg från: Smulan80 |Visa alla inlägg
  • Smulan80

För oss singlar!

smilla: Grattis!! Ojojoj, här händer det grejer
    Ja, du ger oss andra hopp. Jag hoppas verkligen jag får känna den där underbara förälskelsen igen. Saknar verkligen den känslan...
    Men än har jag ju bara varit singel i 2 månader, så det är nog bara bra att jag inte rusat in i nåt nytt. Känner att jag måste kunna stå på egna ben först. Kämpar på

Vackrastarflow: har ni inte träffats nåt mer? Vad är dina känslor då? Synd om det inte blir nåt, men som du säger, sånt är livet... Finns absolut någon därute som drömmer om att få göra dig lycklig Det får vi aldrig sluta tro...

• Smulan80

Ramunda: det är nu vi ska njuta av livet Inte lätt, jag vet... Men man får njuta av att kunna göra precis som man vill när man vill
    Vi måste nog intala oss om att singellivet inte är så farligt som man tror.
    Vi är starka, eller hur?!!

• Smulan80

smilla: Oj, här händer det verkligen grejer
    hur känner du då? känns det rätt? det är ju det viktigaste...
    Önskar dig all lycka!!

• Smulan80

Nu har vi varit hos mäklaren och skrivit kontrakt. Så nu är vi av med huset.
    Men när vi gick därifrån så bröt jag ihop totalt. Faan vad jobbigt det var!!
    Nyss satt vi och var överlyckliga över att ha hittat drömhuset. och så 3 månader senare så sitter vi som säljare. Det var en riktig pina!!!
    Exet tyckte oxkså det var jobbigt. Men han var lycklig, så då måste jag ju också försöka vara det. Kan ju inte gå och tråna efter nåt som inte finns...
    Det är nog inte så konstigt att man känner sig deppig idag. Allt kom verkligen upp till ytan igen...
    Nåja, det är bara att ta nya tag.

Smilla: hoppas att det löser sig till det bästa för er.

Kram!

• Smulan80

Hej!

Tack alla för ert stöd!!

Ja, det här har verkligen slagit mig tillbaka flera steg. Men jag förstod att det skulle bli så. Jag kan inte sluta tänka på honom nu. Men jag vet ju att det kommer gå över och att det kommer bli lättare nu när vi inte har något som binder oss samman. Men det gör riktigt ont nu!!! Känns verkligen som om jag är tillbaka till den veckan det tog slut. Orkar inte må så här...

smilla: jag är också väldigt nyfiken på hur han kommer reagera. så du måste informera oss snart Lycka till!!

Vackrastarflow: hoppas det går bättre med den nya då.

Vill också ha någon att bli kär i. Men jag vet inte om jag kommer våga det. Vill verkligen inte bli så här sårad igen. Hur ska man våga släppa någon nära???

• Smulan80

smilla: hur har det gått???

• Smulan80

Grattis!!! Vad skönt att han tog det så bra!!
    Ja, se vad fort allt kan hända

• Smulan80

Usch, fick precis ett bakslag! Fick mail från exet i morse där han skrev att han hade varit deppig igår över allt som hänt. Att han kände att han valt bort något som var bra. Men att vi inte ville samma saker.
    Då fick jag för mig att han började ändra sig. Så då skrev jag att vi behövde prata. men fick inget svar. Så då frågade jag om han hade ändrat sig.
    Men då skrev han att det hade han inte gjort, utan han ville bara skriva lite om hur han mådde. Han ville att jag skulle veta att han var jätteledsen över det han gjort mot mig.
    Tyvärr hjälper det inte mig. Det får mig istället bara att undra varför han gjorde det då.
    Så först kände jag att jag skulle göra vad som helst för att få det att funka.
    Men när han sen skrev att han inte ville ha mig, så kände jag mig ändå lättad.
    Helt skumt!! Så jag vet ju innerst inne att det här är det jag vill också. men jag vet att om han skulle ändra sig, så skulle jag vara så svag och ta tillbaka honom.
    Men jag trivs ju med mitt liv nu, även om jag gärna skulle vilja ha någon att dela det med. Jag trivs ju med min lägenhet, älskar att vara tillbaka i Eskilstuna, ha nära till vänner och familj. Tänker inte ge upp det igen.
    Men jag blir så rädd för mig själv när jag känner att jag skulle ge upp allt igen bara för att ta tillbaka nåt som inte var helt ok. Hur är man funtad egentligen???

Ville bara skriva av mig lite

• Smulan80

The Dreamer: Ja, de är det man behöver. Få något helt nytt som inte förknippas med exet. Det känner jag hjälper mig iallafall.

Igår hade jag och exet ett ganska långt prat i telefonen. Var väldigt skönt. Då öppnade sig båda och berättade hur vi kände. Grejen är ju den att vi båda mår ju bättre nu när vi inte är tillsammans. Men vi tycker ju fortfarande om varandra jättemycket. men ingen av oss är kär i den andra längre. Så vi hoppas båda att vi ska kunna fortsätta vara vänner. Det känns så otroligt bra att prata med honom så här. För då tänker man verkligen till på hur det känns. och jag mår ju faktiskt bättre nu.
    När vi var tillsammans så var jag sååå beroende av honom. Och sån är inte jag i vanliga fall. Så jag tyckte ju inte om den jag var när jag var med honom. Skumt! Och han säger samma sak om sig själv. Så det var nog bara bra för oss båda att det tog slut.
    Vi får ju båda våra bakslag, men det är då det är så skönt att kunna prata med honom och komma på bättre tankar.

• Smulan80

smilla: ja, vi har nog haft det precis likadant. Lite fräckt
    Men det är lite skrämmande att man verkligen ger upp sig själv. Men nu är jag ju konstigt nog tacksam mot honom för att han gjorde slut. Känner att jag har hittat den starka tjej jag en gång var.

Vi disskuterade det här om att vara kompisar igår. Och vi sa det att vi borde ju ha märkt nu om vi inte skulle klara av det. Så jag tror att vi kommer kunna vara riktigt bra kompisar i framtiden. Det är klart att jag inte har någon lust att träffa hans nya tjej. Men det ska jag ju inte behöva heller. Ta någon lunch med honom lite då och då räcker ju. Bara så att man inte tappar all kontakt. Vore ju skittråkigt om man om 10 år sitter och undrar vad han pysslar med. nej, så vill vi inte ha det.

Men man kan ändå inte sluta tänka "tänk om". Jag tror absolut att vi skulle kunnat ha varit ett fantastiskt par OM vi hade velat samma saker. Men nu finns ju inte det där OM. Så då är det bara att acceptera och gå vidare. Jag hoppas bara man kommer ihåg de här sakerna i nästa förhållande. Att inte ge upp sig själv!!

Åhh, vad jag älskar den här tråden!!!

Svar på tråden För oss singlar!