Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

Shoegirl skrev 2008-12-26 20:34:10 följande:

*svimmar*
    *kiknar*
  • modestyclara

MGn skrev 2008-12-26 22:14:29 följande:

Bara jag som inte fattar hur man ska få till det med ståbräda? vid har bugaboos egna, men hur gör man när man ska fälla ihop vagnen? måste man ta av den då elle? för vagnen blir ju otypligt med den på
    Vi gör lite olika. Antingen så fäller vi vagnen med brädan på och har brädan mellan styret när vi lägger in den i bilen eller så fäller vi vagnen och viker fram brädan så den lossnar. Vi tar aldrig loss brädan innan vi fäller vagnen är så joxigt det där med att lägga den på sidan -vill man ju inte göra utomhus...
  • modestyclara

Jag känner mig lite snål nu när det är tredje och sista barnet (förlåt shoegirl ) så jag funderar på en skip hop duo deluxe som skötväska. Sitter den ok på buggan eller är det ett dåligt val? Någon som provat?

• modestyclara

AnniPanni skrev 2008-12-27 17:24:28 följande:

modestyclara skrev 2008-12-27 16:23:47 följande:
    Jag tycker att dash deluxe sitter bätrtre på buggan faktiskt då den inte är lika lång som duon (jag har båda). Man får plats med en del i duon men man hittar det ju inte igen *s* (är på tok för smal och djup i mitt tycke ) Daschen är lika rymlig, ett plus är locket så man slipper blöt skötväska och lite bättre fack.Just nu har jag en Gaia - en carry all - den är huge, nästan större än vagnen *s* men ååå vad mycket bra prylar man får med sig (används iof mest när vi ska iväg med alla tre barnen och behöver en massa ombyten etc)
    ;-P den är ju dyrare Jag har en duo doubble när jag ska iväg med alla tre så det är en liten jag behöver, men det är ju inge kul om det regnar in såklart...
  • modestyclara

Shoegirl skrev 2008-12-27 18:23:58 följande:

Det är bara för den är snyggast och bäst.
    Ja den är ju sjukt snygg! Men hur mycket rymmer den? Får jag ner:
    Två ombyten
    Några blöjor
    Våtservetter
    Soppåsar
    Extra napp
    Matburk
    Nappflaska
    Haklapp
    Sked
    Plånbok
    Mobil
    Nycklar
    Någon liten leksak
    Liten kräkfilt?

Hmm kanske ska hålla mig till min syskonväska
  • modestyclara

Shoegirl skrev 2008-12-27 18:36:16 följande:

Alltså jag:ammade i en evighet (matvägrar) så jag hade sällan matburkar med mig. Sonen vägrade flaskaEC:ade - max en blöjahatar att bära saker - har aldrig med mig något onödigtJag tycker Petunian räcker mer än väl.Men i början var han en kräkis och då måste jag ha ombyte till bebis - och mig då han ALLTID träffade mig. Någon var jättenöjd med sin Gaia *efterlyser* och jag tror det var Stargirl som föredrog Oioi.Ska släpa mig till Bonti och klämma lite en dag jag inte mår så illa (lär väl bli i juni *muttrar*)
    Mina barn bajsar alltid upp till öronen minst så det gäller att ha grejor med sig. Jag har dock en tendens att bära med mig för mycket så en lite mindre väska vore inte fel... Varför är inte Bonti öppet på söndagar så att man kan klämma? Skitaffär. Finns det ingen annan ÅF i sthlm?
  • modestyclara

Så många val så svårt att välja

Helt OT så kan jag tipsa om att Babyland har 50 % på boob amningströjor. Gissa om jag har bättrat på garderoben idag

• modestyclara

Minnet är kort. Är det någon som har en OiOi Floral Jacquard Carry all? Den tycker jag är sååå snygg.

• modestyclara

AnniPanni skrev 2008-12-27 21:17:48 följande:

modestyclara skrev 2008-12-27 20:32:43 följande:
    Den är superfin! Valde mellan den och Gaia Carry all men den sistnmda vann av den enkla anledning att plötsligt fått dille på olivgrönt Fast det lär flytta in en OiOi här med för den har jag varit helt kär i lääääänge.
    Frågan är bara om den inte är väl stor? Verkar lika lång som min skip hop duo double -suck.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16