Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråd nr 16

Liten Mjau skrev 2009-02-14 09:37:49 följande:
    Kommer antagligen köpa en begangnad bugga. Perosnen säljer en frog sittdel i cameleon ram. Det varkar smidigt. Nån med nån erfarnehet? Kan man sätta bumperbar på frog? Vad kostar en liggdel?
    Ja du kan sätta en båge på en Frog. Samma båge som på en Cameleon. Liggdelen kostar rätt mycket om man köper ny i delar men hittar du på tradera lr Blocket kan du få en komplett för ett par hundringar.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl

Nej det är inte samma typ av sits i en Bee. I Bee är det mer traditionell sittvinkel.

• Stargirl
    07melwin skrev 2009-02-14 11:25:54 följande:
    Stargirl Vet att du har en Bee till din 2-åring, sitter hon bra i den. Velar så fram och tillbaka om jag ska köpa en Bee och ha till min 2-åring nu när bebisen kommer. Tänkte nämligen att bebisen ska ha Camen.
    Har precis lagt bilder i Bee tråden för ett par dagar sen. Dottern sitter toppen i sin Bee. Nästa vinter kan den bli trång med vinterkläder då är hon 3 år. Men med sommar/vår/höst kommer den att funka länge. En bra väninna har en dotter som fyller 4 år i maj och hon åker i sin Bee då det behövs. Såklart behövs ingen sele på en sånt stort barn bara att klättra i och ur.
  • Stargirl

Våran nypimpade Bugga. Fyndade en varukorg och köpte nytt denimtyg. Första gången jag har denim/brun kombo. Jag  dessa färger ihop.

• Stargirl
    cmb: Du kan beställa en FROG ram från Kidzshop om du vill.  Har aldrig hört om ett sådant fel men om du mailar till [email protected] så kan de svara på om detta felet går att laga och hur man isåfall går till väga.
  • Stargirl
    cmb skrev 2009-02-15 12:46:53 följande:
    Shoegirl: Tusen tack för kunniga svar på mina frågor! Sufletten hade jag inte tänkt på men den påverkas ju kanske också om man har en större ram.Stargirl: Skall mail supporten på Bugaboo och höra vad de säger. Ang. Frogram från Kidzshop, menar du att det är en vara som de kan beställa även om den inte syns på nätet? Tycker verkligen att jag titta noga och jag kan inte se den på deras hemsida.
    Jadå, maila dem och be dem beställa hem så säger de hur lång tid det kan tänkas ta.
  • Stargirl
    Malemme skrev 2009-02-15 13:13:11 följande:
    Någon av er flickor som vet vad en ny sittdelsbas kan kosta?
    880 för sittdelen och 440 för varukorgen.
  • Stargirl
    Lina1 skrev 2009-02-16 11:26:59 följande:
    Dom flesta verkar vara väldigt nöjda med sin cam men nån nackdel bör det väl finnas eller är camen den ultimata vagnen? Jag vill ha en LÄTT vändbar vagn det lutar åt att det får bli en cam iaf trots priset.Har en p&t sport nu men den är ganska stor och inte vändbar det är den största nackdelen med den vagnen.Det som oroar mig lite med camen är dom små hjulen vi bor på landet.
    Det finns ingen perfekt vagn som passar allt och alltid. Men för oss är Bugaboo den bästa vi testat. Jag ger inte upp min Cameleon för någon annan vagn på marknanden. Dottern är 2 år och vi kommer att ha den tills hon slutar att åka vagn.
    Har även eb Bugaboo bee men den används mer som en extravagn och den är för det mesta i bilen.

Vi bor inte heller i stan. Vi har grusvägar och gropiga asfaltvägar precis utamför oss men har aldrig några problem.
  • Stargirl
    Lokatt skrev 2009-02-16 12:54:40 följande:
    min mellan som är en lång ganska nybliven treåring får inte plats i den eller ja, sätta han där kan man säkert, men det ser inte klokt ut! Använda suffletten då går ej och det kan inte vara bekvämt för benen.

Sonen 5,5 år i syrrans Cam....kanske ser det galet ut men han får plats.

2 åring med massa utrymme.

• Stargirl
    bennysson skrev 2009-02-16 15:21:03 följande:
    frågar här med... någon som haft glidande handtag på sin BEE?? hur mycket gled det innan du reklamerade? mitt glider kanske bara någon mm, mer som att det knakar till lite när man ska tex upp för en kant eller av och på bussen..Räcker det för att reklamera eller måste det glida längre?
    Nej, mitt glider inte alls. Om jag sätter foten på chassit och drar allt jag har så får jag upp den ett par mm men inte i vanlig användning. Jag skulle vänta och se om det förvärrades. Det är inte direkt ngt problem låter det som på din vagn.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16