Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråd nr 16

dinana skrev 2009-02-06 10:28:07 följande:
    någon som testat aussies finest solskyddsskärm på sin vagn.. istället för paraply.. funkar det bra?
    Funkar men barnet HATAR det. Dottern såg ingenting så vi kunde inte använda det. Parasoll funkade för att hon kunde fortfarande se sig omkring.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    dinana skrev 2009-02-06 11:07:39 följande:
    Ah, jo... skall ha bebis i sommar och funderade på om den kanske skulle komma till användning då.
    Ja till en liten bebis perfekt. Men inte till en nyfiken sak som blir irriterad för att hon inte ser vad som händer.
  • Stargirl
    pluttmaja skrev 2009-02-06 11:57:01 följande:
    goddagens på er!!Har nu varit ute o provkört vagnen i två dagar. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Kan ju säga att jag inte kommer att sälja min uj.Drar era vagnar oxå åt något håll?? Min drar så förbannat åt vänster.tycker den e lite stum o köra, men det är säkert en vanesak.
    Om vägen inte lutar så ka du trycka rätt hårt på båda hjulen fram med foten och ta loss hjulen och trycka på chassit med foten. Det kan hjälpa. Men den är rätt känslig så det är en vanesak om man är van att köra ngn annan vagn. Personligen så gillar jag Buuagn bäst framför alla andra vagnar jag kört tidigare för den är så enkel att köra.
  • Stargirl
    Mawe123 skrev 2009-02-06 13:56:32 följande:
    Hur gamla har era barn varit när ni slutat använda bugaboo Cameleon?Har bokat utlandsresa till nästa vinter och då kommer sonen att vara 2,5 år. Ska jag införskaffa väska för vagnen och ta den med eller shoppa en annan vagn?Tror ni han är för stor för buggan då? Hur har ni andra gjort?
    Vi använde Cameleon till sonen tills han var 3,5 sen slutade han med vagn för vi fick ett tredje barn.  Vi hade en Quinny Zapp ett tag men då Buggan var så smidig så behövdes ingen extra sulky. Dottern är 2 år och vi kommer att ha Buggan minst i ett år till om inte mer. Man kan ju ta bort sufletten mot slutet.
  • Stargirl
    Mawe123 skrev 2009-02-06 13:56:32 följande:
    Hur gamla har era barn varit när ni slutat använda bugaboo Cameleon?Har bokat utlandsresa till nästa vinter och då kommer sonen att vara 2,5 år. Ska jag införskaffa väska för vagnen och ta den med eller shoppa en annan vagn?Tror ni han är för stor för buggan då? Hur har ni andra gjort?
    Jag menar alltså ta med den.....skönt med en riktig vagn på semestern.
  • Stargirl
    Noas mamma skrev 2009-02-08 23:30:02 följande:
    okej hjälp mig! behöver jag verkligen vinter hjul??? jag hade tänkt att ha dom ute på landet då de mest är grus gupp och ojämn mark där... frågan är ju bara är de verkligen ett måste?? eller ska man hoppa de och köpa suflett istället???
    Helt omöjligt att säga. Jag behöver dom inte. Bor inte i stan och går varje dag till dagis på en grusväg. Vi får aldrig så mycket snö att dem behövs. Men alla har olika behov och förutsättningar. Testa att köra utan först och sen inser du om de behövs.
  • Stargirl
    FridaLee skrev 2009-02-09 08:30:07 följande:
    det är ingen dröm att köra med vinterhjul men rakt fram funkar bra he he, svänga med den med vinterhjul är tungt och klumpigt men tycker inte det blir så jätte skumpigt på ojämnt underlag.
    Det var värre att köra en Kronan vagn än att köra en Bugaboo med vinterhjul *s*
  • Stargirl
    mancora skrev 2009-02-09 08:51:17 följande:
    Ett tågtips är att boka sätena framför det utrymmet där man kan ha vagnen, tror att det är säten 69-70 (på x2000), där går buggan in perfekt. När sonen och jag åkte upp till Stockholm från gbg så sov han i vagnen i nästan 2 timmar och det var ju perfekt att kunna ha uppsikt över honom. Dex tycker om att åka tåg för det har aldrig varit mer än sammanlagt 5 minuters gnäll (under 3 tim på x2000) nån gång och vi åker oftast en ggn i månaden, jag tror han gillar ljudet. Jag tycker att det jobbigaste har varit att ta sig på och av med all packning de ggr jag inte haft nån släkting som hjälpt mig, men det har alltid varit nån snäll själ som hjälpt till. Ta gärna med dig ett babyskydd om du har plats, perfekt att spänna fast de små liven i sätet bredvid. Glöm inte att boka barnplats för 10 kr. Köp en ny leksak för underhållning och om hon blir rastlös tar i en promenad till restaurangvagn. Ta med många filtar för att kunna bädda bekvämt på sätet bredvid och en stor sjal för att spänna över sätena när hon somnat där.
    Jag åkte med dottern från sthlm till gbg då hon var 3 månader. Jag fällde ihop vagnen och chassit fick plats mellan sätena och liggdelen fick plats på ena sätet. Dottern hade kolik och man får inte ha barn i första klass så jag ammade henne strategist då konduktören kom. Ingen har väl hjärta att slänga ut mig med en liten nyfödd som dessutom ammar till 2:a klass (självklart hade jag betalat en förstaklass biljett men barn är inte välkomna där )
  • Stargirl
    JennnyT skrev 2009-02-09 13:58:46 följande:
    Är lite nyfiken på en sak... Ni som har provat både Frog och Cameleon, vilken tyckte ni bäst om? Froggen anses skönare att köra!? Varför? Är det pga det tjockare handtaget bara, eller skiljer det något mer?Anledningen till att jag frågar är att jag inte alltid gillar att köra min Cam. Den är som lite "struttig". Känns som man liksom trippar runt med den :D Skulle jag bli mer nöjd med en Frog?
    Jag har haft båda. Saknade inte Froggen alls då vi bytte. Tycker inte den är bättre på ngt sätt. Vet folk som gillar Frog bättre än cam och folk som tycker tvärtom. Vet de som älskar Geckon och väljer den framför Cameleon och de som bytt från Gecko till Cameleon.
    Jag gillar våran Cam men är nyfiken på en Gecko. Kan tänka mig att köpa en Gecko och sälja våran Cam nästa höst då dottern är 2,5 och åker säkert vagn väldigt lite så jag får testa den oxå.....är ju klar med vagnbarn så det blir inte fler chanser.
    Spanar efter ett bra klipp på en Gecko redan nu *s* får se om en Gecko får följa med på semestern i sommar ist för Bee
  • Stargirl
    Liten Mjau skrev 2009-02-09 22:07:44 följande:
    Shoegirl skrev 2009-02-09 22:06:05 följande: inte Bee eller Gecko då? Om man inte har bumperbar, saknar man det då? (konstig fråga kanske )
    Jag har inte använt bumberbar sedan dottern var riktigt liten. Hon klättrar ju i och ur vagnen själv så då blir det knepigt med den på. Så vi saknar den inte då vi inte ens använder den till våran Cam.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16