• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • panzermensch

Och jag var tvungen att visa både och när jag skulle laga min så de kollar ju det.

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Lille Mammsen

Mitt namn har aldrig ståt med på något kvittot?

panzermensch skrev 2009-01-10 12:02:36 följande:
    Jo men står ju namn på kvittot med? Blir ju inte samma namn?
  • panzermensch

Gjorde det på den kvittolappsaken jag fick med från kidzshop. Stod ju vem som var köpare.

Lille Mammsen skrev 2009-01-10 12:04:13 följande:
    Mitt namn har aldrig ståt med på något kvittot?
  • myHappiness

ang garantin; vad händer igentligen om man får en vagn i present?
    Säg att jag köper en i affär i mitt namn med mitt kort, ev betalar kontant. Sen ger jag vagnen till någon i present.
    De får då fylla i garantikortet och köra vagnen. Vem har rätt till garantin då?
    Köparen eller ägaren?

• Lille Mammsen

Bra fråga faktiskt! Fast köper du en vagn i butik kontant alt kort så står inge namn på kvittot!? Min granne hämtade upp min Gecko i annan stad (tur nog gjorde han ett jobb där just då) och han köpte den med sitt kort...inget namn står på kvittot!

myHappiness skrev 2009-01-10 12:10:41 följande:
    ang garantin; vad händer igentligen om man får en vagn i present?Säg att jag köper en i affär i mitt namn med mitt kort, ev betalar kontant. Sen ger jag vagnen till någon i present.De får då fylla i garantikortet och köra vagnen. Vem har rätt till garantin då?Köparen eller ägaren?
  • panzermensch

Maila bugaboo och fråga

myHappiness skrev 2009-01-10 12:10:41 följande:
    ang garantin; vad händer igentligen om man får en vagn i present? Säg att jag köper en i affär i mitt namn med mitt kort, ev betalar kontant. Sen ger jag vagnen till någon i present. De får då fylla i garantikortet och köra vagnen. Vem har rätt till garantin då? Köparen eller ägaren?
  • peachegirl

tjena!

Är det ingen som vet vart man sprejar med sprejen så det INTE gnisslar när man vickar handtaget till vagnen??  har en bugga cam..

• Lille Mammsen

silicon spray (kolla med mannen...han har säkert)!! 5-56 rek. jag EJ då denna torkar ut plasten. WD-40 säljer tom babyland...finns på mackar o större stormarknader,biltema mfl.

peachegirl skrev 2009-01-10 12:16:19 följande:
    tjena!Är det ingen som vet vart man sprejar med sprejen så det INTE gnisslar när man vickar handtaget till vagnen??  har en bugga cam..
  • Lille Mammsen

sorry...såg nu att du undrade VART man spraya......
    spraya imellan delarna som ligger imot varandra o rörliga delar! Se till att det är RENT där du sprayar dvs inge smågrus,damm mm

peachegirl skrev 2009-01-10 12:16:19 följande:
    tjena!Är det ingen som vet vart man sprejar med sprejen så det INTE gnisslar när man vickar handtaget till vagnen??  har en bugga cam..
  • peachegirl
    Lille Mammsen skrev 2009-01-10 12:24:10 följande:
    sorry...såg nu att du undrade VART man spraya......spraya imellan delarna som ligger imot varandra o rörliga delar! Se till att det är RENT där du sprayar dvs inge smågrus,damm mm

haha, mammsens det Gnisslar där handtaget och bromsen möts precis under ligg/sittdelen. hur beskriver man.. det gnisslar precis där man "klickar" i ligg/sitdel, där vid de stora runda silver"detaljerna"?? så svårt att beskrvia.. :-P

hur smörjer man där ?

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16