• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Simple me
    myHappiness skrev 2009-01-10 12:10:41 följande:
    ang garantin; vad händer igentligen om man får en vagn i present?Säg att jag köper en i affär i mitt namn med mitt kort, ev betalar kontant. Sen ger jag vagnen till någon i present.De får då fylla i garantikortet och köra vagnen. Vem har rätt till garantin då?Köparen eller ägaren?
    Tror så här:
    varje vagn har ju ett serial nr detta registreras på köparen,detta har nog de flesta butiker inlagt i sitt system..
    Vet att Teutonia är supernoga med det där,ett A4 att fylla i med uppgifter om vagn och kund och utan det inga garantijobb..

Det är inte butiken som bestämmer detta,butiekn för endast rätt till en reklammation om serial nr stämmer med förste köpare..
    För andre köpare får butiken kostnader för allt som annars skulle gå på garanti..

Tråkigt men sant!Tyvärr..
    Undra varför det är så just på barnvagnar,Är det lika ex på Tv,stereo och bilar..
  • Lille Mammsen

den kan du köra...
    När den är slut...köp RIKTIGA grejer...om du inte redan har hemma...män brukar ha dessa redan!

peachegirl skrev 2009-01-10 12:28:26 följande:
    och jag har buggas egna spray, är det inte den man ska andvända?
  • Kajsan
    panzermensch skrev 2009-01-10 12:02:36 följande:
    Jo men står ju namn på kvittot med? Blir ju inte samma namn?
    Bara om hen betalt med kort, och då kan man ju hävda att det är sambon
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Olivia och Max

myHappiness skrev 2009-01-10 12:10:41 följande:

ang garantin; vad händer igentligen om man får en vagn i present?Säg att jag köper en i affär i mitt namn med mitt kort, ev betalar kontant. Sen ger jag vagnen till någon i present.De får då fylla i garantikortet och köra vagnen. Vem har rätt till garantin då?Köparen eller ägaren?
    Min bästa väninna har jobbat på Babyland och alla märkena har samma regler. Garantin gäller bara första köparen. Om du får vagnen i present så måste den som köpt vagnen vara med om man reklamerar. Detta förutsätter att det finns ett namn på kvittot.
  • MammatillO

Om jag nu ska byta till en gecko från cam , och någon vill byta sin gecko mot min cam hur mycket ska denna betala i mellan ? för det lär ju skilja några tusen imellan gecko och cam

(ingen annons)

• oOrosamarängerOo
    Lille Mammsen skrev 2009-01-10 12:13:57 följande:
    Bra fråga faktiskt! Fast köper du en vagn i butik kontant alt kort så står inge namn på kvittot!? Min granne hämtade upp min Gecko i annan stad (tur nog gjorde han ett jobb där just då) och han köpte den med sitt kort...inget namn står på kvittot!
    Jag köpte min bugga cash i butik, barnbutiken och mitt namn står på kvittot, likaså uj köpta på barnens hus fast kortköp.
  • Kajsan
    SooJuicy skrev 2009-01-10 14:15:31 följande:
    Jag köpte min bugga cash i butik, barnbutiken och mitt namn står på kvittot, likaså uj köpta på barnens hus fast kortköp.
    Jag köpte en Uj igår, med kort, står inget på kvittot.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Ell
    MammatillO skrev 2009-01-10 14:14:45 följande:
    Om jag nu ska byta till en gecko från cam , och någon vill byta sin gecko mot min cam hur mycket ska denna betala i mellan ? för det lär ju skilja några tusen imellan gecko och cam (ingen annons)
    Hur gammal är din cam?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
  • oOrosamarängerOo
    Kajsan skrev 2009-01-10 14:21:18 följande:
    Jag köpte en Uj igår, med kort, står inget på kvittot.
    Kanske har ändrats? Är från mina uj köpta -04 och -05 där....Nacka.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16