Inlägg från: Jolley |Visa alla inlägg
  • Jolley

Bugaboo tråd nr 16

jule skrev 2008-12-15 21:39:44 följande:

Jolley skrev 2008-12-15 21:20:51 följande:
    har ingen cam bara frog å bee och helt ärligt så e jag inte sugen på ngn cam särskilt inte nu m strulande chassi, personligen gillar jag frogens chassi mer då jag tycker d e "renare" än camen d e inte så mkt pill på. å fastän jag e kort maken lång funkar frogen över förväntan
    Vad bra! Och du tycker att camens klädslar sitter bra (eller passar perfekt, kanske?) till Frogen?
    Jag är lite nervös över att köpa en Frog och sedan nytt tyg (cam) som sedan inte sitter bra...
    Men det funkar bra, alltså?
  • Jolley

Kollade lite närmare på Kidzshoppen och såg att de har Frog-klädslar också!
    Vad bra...! Då kan man ju köpa en ny (svart tänkte jag) Frog-klädsel och sedan bara variera sufletterna.
    Vilka problem man kan ha!

• Jolley

Gomorron! Skrev detta i BEE-TRÅDEN, men kanske kan få svar här med?
    ----------------------------------------
    Hej på er!
    Mitt första inlägg här!
    Nu vill jag ha hjälp! Jag hade en Gecko men sålde den för ett par veckor sedan eftersom jag tyckte att den var lite för liten (låg suflett!!) till min son. Han är bara 7 månader med började REDAN dra i sufletten när han satt i vagnen.
    Sedan gillade jag inte riktigt att den inte går att variera med färger och så.
    Så den är alltså såld.
    Kvar har jag bara en Brio Happy och hur stor och tung är inte den i jämförelse?!?!? Som ett kylskåp...
    Jag har snokat runt lite efter en bagagnad Frog och Cameleon, men tycker det är dyrt med begagnade och en ny vill jag inte köpa. Var mest inne på en Frog som jag kunde köpa (för 3000-) och sedan köpa ny klädsel (1600-) och ny denim-suflett (420-) , men då är man ju uppe i nästan 5500:-...
    Eftersom vi bor på landet så används Happyn här hemma när vi går på promenader i skogen och på grusvägar.
    Jag vill ha en vagn med svängbara framhjul att ta med när jag hämtar de stora barnen på dagis (då tar jag bilen så jag vill ha en lätt vagn!) och när man är i stan och går.

Vad tror ni? Kanske jag ska börja kolla på Bee istället???

Jag har några funderingar:

1. Kan man fälla vagnen UTAN ATT TA LOSS SITTDELEN?
    2. Kan man vända sittdelen så att sonen åker vänd mot mig?
    3. Hur är fjädringen? Är den kanske helt stum och hemskt stötig? Geckon hade kanonbra fjädring, det kanske är samma på Been?
    4. Visst kan man köpa lösa sufletter för att byta färg på vagnen? Pris?

TACK för att ni läste och svara gärna med uttömmande svar!
    Behöver veta ALLT om Bee!

• Jolley

SooJuicy skrev 2008-12-16 09:47:43 följande:

Fjädringen på bbe suger big time!!! Otroligt stum o hård,....me dont like bee
    Oj då... Nähä... Usch HUR SVÅRT SKA DET VARA?! Kan liksom inte bestämma mig för nåt!!!

Frog eller Cameleon är nu den stora frågan, då.

Vad röstar ni för och VARFÖR???

*hjälp*
  • Jolley

Kanske man helt ska överge Bugaboo och ge sig på en Teutonia Fun...?

*hukar mig för äggkastning*

• Jolley

Är detta ett billigt - ok - eller för högt pris?

Cameleon -07 (gamla chassit med skruvar), mörkgrå bas och sand-topp (fleece). Inga andra tillbehör mer än regnskydd o myggnät o instruktionsbok / dvd.

5850:- inkl frakt med bussgods, kan det vara rimligt??

Jag har aldrig förr köpt vagn utan att själv hämta den o få inspektera den först... Men det finns ju inga buggor där jag bor...

• Jolley

Jolley skrev 2008-12-16 18:58:49 följande:

Är detta ett billigt - ok - eller för högt pris?Cameleon -07 (gamla chassit med skruvar), mörkgrå bas och sand-topp (fleece). Inga andra tillbehör mer än regnskydd o myggnät o instruktionsbok / dvd.5850:- inkl frakt med bussgods, kan det vara rimligt??Jag har aldrig förr köpt vagn utan att själv hämta den o få inspektera den först... Men det finns ju inga buggor där jag bor...
    Någon...?
  • Jolley

straw2008 skrev 2008-12-16 20:05:48 följande:

Jag tycker det är jättedyrt, jag köpte min o7:a för 5 000 då fick jag med nya vinterhjul, en oreange samt en helt ny denimklädsen (mörkgrå bas) regnskydd pump silliconspray o sånt!
    Ja! Jag tyckte också det verkade superduperdyrt! Men alla på blocket vill ja ha nästan NYPRIS för sina cameleons... *arg*
    Nä, det lutar åt en Teutonia snart...
  • Jolley

Vad det stör mig att folk handlar vagnar på utförsäljningar för att sälja vidare och tjäna äckel-mycket pengar på det.
    Synd om de som verkligen ville ha en för att tjäna på det, tycker jag.

(Jag har oxå sett annonserna på Blocket).

• Jolley

Jolley skrev 2008-12-18 22:06:44 följande:

Vad det stör mig att folk handlar vagnar på utförsäljningar för att sälja vidare och tjäna äckel-mycket pengar på det. Synd om de som verkligen ville ha en för att tjäna på det, tycker jag.(Jag har oxå sett annonserna på Blocket).
    Jag är ju skit-trött nu, det ser jag. Haha...

Jag menar såklart:

Synd om de som verkligen ville ha en för att ANVÄNDA!

Godnatt...
  • Jolley

bubbli skrev 2008-12-19 10:42:07 följande:

hjälp!!! liggdelen på min gecko liksom "vickar" och känns jätteostadig?! ska det vara så? det vickar i själva fästet där man klickar fast ramen i chassit.dessutom lutar liggdelen ganska mycket framåt/nedåt,lägger man en bäbis däri kommer hon ju stå på huvudet? är detta något vanligt fel,eller?
    Sådär var min och jag gick tillbaka till butiken med den o fick en helt ny ram, då blev den som ny igen. Det ska vicka liiiite, men inte mycket. Det ska inte luta i liggdelen, då är det nåt galet.
  • Jolley

bubbli skrev 2008-12-19 10:49:36 följande:

vickandet är inte det största problemet,utan lutningen är det som känns läskigast.den vickar ju inte skitmycket,ingen risk för hjärnskakning iaf.
    Jag fick tjata lite i butiken innan jag fick en ny ram... Säljarens första lösning på mitt problem var att lägga en kudde under madrassen i huvudändan i liggdelen. Detta nöjde jag mig inte med eftersom min vagn var ny, men det funkar ju! Prova att vända på ramen, lutar det fortfarande framåt? Det GÅR ju att ha ramen på "fel" håll (om problemet avhjälps av att ha det så). Slutar det luta då så är det amen det är fel på, men fortsätter det luta kan det vara fjädringen i framhjulen som är för mjuk.

*svammel* Hoppas du förstår hur jag menar.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16