• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Stargirl
    FridaLee skrev 2009-01-29 16:43:12 följande:
    måste fråga har mä en v70 men får du plats med vagnen och ställa den rakt in eller ställer du den på tvären? bygeln plokar du av den?
    Jag har aldrig använt bygeln. Jag ställer den på tvären och drar ner handtaget i golvet. Alltså man ser hela vagnen när man tittar in i bakluckan.
  • FridaLee
    Stargirl skrev 2009-01-29 16:45:18 följande:
    Jag har aldrig använt bygeln. Jag ställer den på tvären och drar ner handtaget i golvet. Alltså man ser hela vagnen när man tittar in i bakluckan.
    oki det var så jag tänkte, har bara haft chassi å bilsol med mig än så länge när jag åkt bil.
  • AnniPanni

Joddan skrev 2009-01-29 16:16:51 följande:

Någon som har en Polo? (alltså bilen) och vet hur/om man får plats med cammen där? Har inte vågat prova 
    Det borde inte vara några problem alls, polons bagage är ju inte så minimalt egentligen. Jag fick in min singel UJ i en golfen utan problem.
  • modestyclara

hannastina skrev 2009-01-29 13:57:32 följande:

Nu har maken gått med på vagnsbyte och pansarvagnen läs Brio ska se sig om efter en ny ägare. Trodde att jag skulle köpa en Frog men nu tvekar jag. Kanske det är bättre att slå till på en Cam? Vad är rimligt att betala för en Cam -06, -07 resp -08?
    Jag rek. en frog eller gecko alt. en begagnad cam med gamla chassit. skulle aldrig köpa nya chassit begagnat...
  • Stargirl

Så här ser det ut i en V70 med en Cameleon utan att fällas ihop.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2009-01-29 18:31:34 följande:
    Så här ser det ut i en V70 med en Cameleon utan att fällas ihop.
    Så ställde jag också alltid vagnen när jag hade Cameleonchassit. Med Frogchassit (och även Geckochassit misstänker jag) får man inte in den tyvärr
  • Fröken Småland
    MammatillO skrev 2009-01-29 19:14:54 följande:
    Visst går det att ha Cam sitt och liggdels ram på Frog chassi?
    Det går alldeles utmärkt!
  • Stargirl
    mamma2003 skrev 2009-01-29 19:17:49 följande:
    Så ställde jag också alltid vagnen när jag hade Cameleonchassit. Med Frogchassit (och även Geckochassit misstänker jag) får man inte in den tyvärr
    Varför tror du inte att gecko chassit går in? Geckon är ju lägre och sitsen är kortare?
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • bulankulan

Jag vill ha en blå åkis :) Har letet halvt ihjäl mig :/ Vad kostar de??

Shoegirl skrev 2009-01-29 15:31:06 följande:
    Rapport från Haven:Det finns en mörkblå åkpåse kvar (för jag snodde åt mig den bruna)Så finns de svart och sand fleece, samt en deminklädsel. Åtminstone ett (rött) babyskydd och adaptrar kvar.Sedan har de Elodiepåsar på rea också 700:- st
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16