• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • MammaMima

Kan tillägga att det e första ggn jag skriver i forumet här på fl. Lite knepigt att förstå hur tråden går tycker jag. Brukar annars hänga på Aff. Men där finns inga bugganördar. Sorry ifall ja inte fattar nåt. Tänkte bara be om hjälp...

Shoegirl skrev 2009-01-29 22:24:43 följande:
    Och om du ser på klockslagen inläggen kan du förstå att jag inte kan se vad du skriver samtidigt som mig.
  • Joddan

Tack för det utförliga svaret... Låter ju inte så kul! Som tur är så är det bara jag och maken som ogtast åker bilen... Ska försöka ta någon dag att luska ut hur vi ska göra.. Man kanske måste ta bort hyllan ändå och ändå ha chassit bak och liggdelen i baksätet. Vill ju inte sitta brevid ett skitit chassi . Eller så får man bara ta o lära sig att plocka bort hjulen... (eller köpa ny bil, skulle maken bli glad) 

Engeln skrev 2009-01-29 20:01:54 följande:
    joddan: Måste göra dig besviken och säga att cammen inte går in i bagaget på en polo på ett bra sätt. Antingen får man lägga in liggdelen/sittdelen i bagaget (får plats finfint). Då får man lägga in chassit i baksätet vilket ju inte är helt optimalt (skitar ner och tar upp en plats). Eller så lägger man chassit i bagaget, tyvärr kan man inte lägga ner det utan att ta av hjulen (vilket man inte orkar i längden enl mig). Då måste man ställa chassit på högkant och det funkar bra _om_ man inte har hatthyllan (vilket jag föredrar att ha eftersom den isolerar en hel del ljud). Har man hatthyllan trycker chassit upp det så man inte ser igenom bakrutan. Har man chassit i bagaget får man ha liggdelen/sittdelen i baksätet (tar ännu mera plats än chassit. Vid något tillfälle har jag plockat bort båda hjulen, fällt in handtaget och plockat av bygeln på sittdelen och på så sätt kunnat mecka in allt i bagaget. Det är dock inget man kan ha som "permanent" lösning, tog bra med tid att få in allt. Summa summarum funkar cammen inte så bra i en polo tyvärr. Dessvärre testade jag inte innan utan testade i min gamla bil och trodde inte polon var mindre (smart...) P.g.a detta har jag nu kompletterat med en Bee, den ligger som en smäck i bagaget. Lycka till
  • Lille Mammsen

Välkommen iallafall

MammaMima skrev 2009-01-29 22:36:27 följande:
    Kan tillägga att det e första ggn jag skriver i forumet här på fl. Lite knepigt att förstå hur tråden går tycker jag. Brukar annars hänga på Aff. Men där finns inga bugganördar. Sorry ifall ja inte fattar nåt. Tänkte bara be om hjälp...
  • ami

Ska inhandla en mugghållare till min Bee. Men hur är det nu med fästena, hur ska man veta att den passar? Har haft en mugghållare med 2 fästen, inga av dessa passade Been. Hittar bara mugghållare till Cam överallt!! För visst finns det, men var?? Har mailat kidzshop, men ingen har svarat än.

• Lille Mammsen

men skriv inte så där...blir ju orolig att mina mugghållare inte skall passa Bee nu jö...o inte kan jag rota fram dom då dom är "gömda" i svarta sopsäcken (me allt annat UJ+bugaboo grejer) under sängen...

ami skrev 2009-01-30 00:31:02 följande:
    Ska inhandla en mugghållare till min Bee. Men hur är det nu med fästena, hur ska man veta att den passar? Har haft en mugghållare med 2 fästen, inga av dessa passade Been. Hittar bara mugghållare till Cam överallt!! För visst finns det, men var?? Har mailat kidzshop, men ingen har svarat än.
  • Allic

Jag är tokförälskad i min bugga. Köpte den när min dotter var 1½ år och jag har längtat efter att få använda buggan till en ny bebis. Men den nya bebisen har visat sig vara två bebisar så nu måste jag tänka om.

Vad jag har förstått så kan jag sluta drömma om en tvillingbugga till sommaren? Någon härinne som har tips på en tvillingvagn som man käna känna sig (nästan åtminstone) lika nöjd med som sin bugga? Sneglar just nu mot UJ, men tar gärna mot synpunkter.

• modestyclara

Allic skrev 2009-01-30 07:31:47 följande:

Jag är tokförälskad i min bugga. Köpte den när min dotter var 1½ år och jag har längtat efter att få använda buggan till en ny bebis. Men den nya bebisen har visat sig vara två bebisar så nu måste jag tänka om.Vad jag har förstått så kan jag sluta drömma om en tvillingbugga till sommaren? Någon härinne som har tips på en tvillingvagn som man käna känna sig (nästan åtminstone) lika nöjd med som sin bugga? Sneglar just nu mot UJ, men tar gärna mot synpunkter.
    Jag har provat EL twin city cross, phil &teds e3 och sport, babytravel syskonjogger samt UJ syskonvagn. UJ är helt klart överlägsen alla de andra. Smidig, lättkörd, snygg. Enda nackdelen är att man bara kan ha barnen framåtvända (förutom när man har liggdel)
  • Fröken Småland
    MammaMima skrev 2009-01-29 22:11:53 följande:
    Hallåj! Är det någon här inne som vet om det går att ha frogklädsel på Cam chassi? Alltså suflett, sittdel och varukorg?Skulle bli supergla om någon klok kan svara på det! Kram/ MiMA
    Jag kan prova det vid något tillfälle (antagligen det enda som jag inte korstestat ) men det får bli när jag ändå skall byta klädsel, orkar inte mecka med det för tillfället (förkyld och ensam med barnen). Men gissningsvis så tror jag faktiskt att det funkar hyggligt, även om Cameleonramen är fem cm längre så är bredden den samma och det kommer bara att glipa lite vid fotändan. Gissningsvis alltså, skall prova vid tillfälle. Det som jag tror möjligen kan ställa till det är att Frog har en helt annan princip när man sätter fast klädseln, men klär liksom hela ramen med tyg på båda sidor och stänger till vid mitten av ramen ungefär. Cameleon trär man bara i klädseln med ett litet överhäng bak *jättebra förklaring - NOT*.

Men jag har en följdfråga till dig; hur kommer det sig att du vill ha den kombinationen? Är det den svarta klädseln du suktar efter kanske? *min favorit* Berätta hur du tänker så kanske det finns fler smarta lösningar än du tror
  • Stargirl
    hannastina skrev 2009-01-30 08:33:29 följande:
    www.blocket.se/vi/19979420.htm?ca=11_sFår man fråga vad ni tror om denna, Frog med adapter till Akta Graco för 4500:- Tycker att den ser fin ut...Varför kan jag aldrig bestämma mig, velar så mellan Cam och Frog...
    Tycker oxå den är fin. Försök att pruta ngn hundring och slå till
    *~Två blåbär och ett lingon~*
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16