Tyvarr finns inte Ikea har an, de haller pa att bygga, sa kanske nasta jul att vi kan dricka julmust. Jag brukar kopa gloggkryddor fran Sverige och blanda i rodvin, det blir ju gott.
Min julskinka blir ju inte som ICAs kopta, men ganska god anda, jag koper en bit skinkkott, knyter snore runt och kokar med salt och lok, sen nar den ar kokt och snoret borttaget sa griljerar jag den lite i ugnen med senap o aggula och skorpsmulor ovanpa.... Hur gor ni skinkan?
Kalle Anka har vi inspelad, nar man var liten var det ju julens hojdpunkt nast efter tomten, men nu i teknikens dagar kan man ju se den varje dag om man vill, sa det blir liksom inte av pa julafton hemma hos oss.
Pratade just med min mamma i telefon, de skulle ga ut i sin skog och hugga gran, det blir ju inte samma med var plastgran som vi kladde idag har hemma.... Men, om man vill kan man ju kopa en riktig, det luktar ju godare an plast...:o)
Jag som ar en gammal ingrodd flojtspelerska saknar all pampig svensk julmusik med orgel och kor mm sa har i juletid. Mannen som ar saxofonspelare och jazzfantast vill hellre lyssna pa en helt annan sorts musik i juletid...
Googels - jag saknar ocksa sant dar traditionellt hantverks-julpynt i tra och halm, inte bara plast och glitter...
Suck, kom just pa att jag glomt be mina foraldrar skicka Aladin, det hor liksom till att oppna en Aladinask pa julafton...