Inlägg från: Winka |Visa alla inlägg
  • Winka

    ~Majmammorna 2006 pratar vidare 16.0~

    Sticker in med ett... God fortsättning till alla!

  • Winka

    Hej!

    Duktiga du chamar!

    Hoppas allt går bra imorgon, mb! Det är svårt att inte vara nojjig.

    Det börjar närma sig mars äntligen! Bebis i magen är lagom bökig och det börjar att bli lite tungt. Fast jag ligger bara plus sex kilo nu när jag är i vecka 32 så jag klagar inte. Var nog uppe i tio med killen vid det här laget sist. Men nu är det ju en tjej och jag hoppas på en liiiite mindre bebis än 4,5kg som sist. I det stora hela är jag så glad över den här graviditeten, har bara mått lite illa i början och prima sedan dess. Med killen var jag ju sjukskriven mest hela tiden.

  • Winka

    Dryga 50 dagar kvar till förlossning... så här finns ju ingen återvändo med barn nr två, haha. Har tvättat kläder och boat lite idag på morgonen. Nu får jag ju äntligen köpa tjejkläder och frossa i rosa (ja det fick man väl innan med om man vill). Har glömt hur smått storlek 50 är, hjälp så pluttigt!

  • Winka

    M73: Hoppas på din tur snart och blåser över några av de där tjockisbacillerna!

    Grattis röd sol! Den dagen "klarde" jag av i somras, kändes inte så farligt faktiskt. Tror dock att jag kanske får 40-års nojja.

    Syrran fick missfall igår, och här går jag med tjocka magen i vädret. Snacka om att inte veta vad man ska säga eller känna. Så himla orättvist och jävligt!

  • Winka

    Ciwi: Minns jag fel att du hade ungefär samma tjat med mannen förra gången? Att du orkar med. Har ganska kort stubin när det gäller "småbarnsfasoner" och konstiga prioriteringar hos vuxna män. Stubinen blir inte längre av att man är höggravid... Det är ju aldrig lätt att ändra på hur andra är men visst måste han ändå ha förändrat sedan trollet kom. Kramis till dig och hoppas att du mäktar med allt!

    Jobbar i två veckor till... sedan kan bebis komma när helst den vill. Det är en oerhört bråkig tjej i min mage om kvällarna, nästan blåmärksvarning från insidan. Så det ska bli skönt att få ut henne på rätt sida.

    Fredag är min lediga dag så här sitter jag och killen om myser i soffan. Och dessutom får jag ont om jag dammsuger så städa slipper jag tjoho! Trevlig helg på er!

  • Winka

    Vagnen blir en UJ den här gången med. Grå liggdel till att börja med. Har svårt att släppa min vagn och byta märke men buggan är fin så jag förstår ditt val mb.

    Har molvärk idag, vem vet kanske inte går över tiden den här gången heller. BB-väskan är ju packad och mer boande här hemma behöver jag inte så för min del får hon komma när hon vill.

    Ciwi: Förstår om du inte orkar bråka just nu. Jag mäktar med mig själv och killen, mannen kommer helt skym undan just nu. Inget han är glad över men det bryr jag mig inte om faktiskt. Det går ju fortare nu den här gången och min tjocka mage har han inte tagit in förr än nu på slutet.

  • Winka

    Jag och bm är inte riktigt överens. Jag menar att om man plussar den 15/7 kan man inte ha bf 29/3, utan det måste vara tidigare... Dessutom är jag ganska säker på när det var bebis blev till eftersom jag hade UVI strax efter och då är man u inte direkt sugen på sin man... jag tror jag har två max tre veckor kvar. Jag jag får nog vänta och gå med molvärk ett tag till.

    Hur mår du annars? Jag har haft det ganska krämpfritt.

Svar på tråden ~Majmammorna 2006 pratar vidare 16.0~