• Tess the mess

    Present till gammelmormor?

    Vi ska fira jul med min gammelmormor, 92 år. Jag har inte en aning om vad jag ska köpa till henne tyvärr. Någon som vill bidra med ideer?

  • Svar på tråden Present till gammelmormor?
  • mammaNena

    eller varför inte en större finare blomma/ krukväxt. Äldre personer har ju en tendens till att redan ha det dom vill :P

  • Thuva03

    nu är min dotters gammelmormor bara 69år men min dotter kommer att ge henne ett kort på sig själv. Sen barbie till henns barbie säng som hon har hemma. Om min dotter hittar en hel familj för en billig peng kommer det att bli det. helst hade hon velat köpa en gråhårig tant å gubbe. men kort är ju ett tips men har du barn så kanske dom kan måla på ett örngott eller något.  Det har vi gjort ett år.


    Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
  • Tess the mess

    Helena83- Exakt, hon har ju redan allt hon vill ha och har dessutom redan börjat ge bort saker som hon vill att vi ska ärva.

    Vi brukar inte fira jul med henne så det är därför det är svårt. Hon ser dock fram emot det oerhört eftersom hon är så fäst vid mina barn, det är alltså min gammelmormor och barnens gammel-gammelmormor eller nåt

    Tips på örngott är bra, då kom jag att tänka på att kanske ge henne ett skönt påslakansset?

  • mrbiig

    En heldag på nåt spa kanske eller fotvård sånt kan vara uppskattat ....en upplevelse helt enkelt, varför måste det vara nån sak? Lakan och sånt har äldre i överflöd.

  • red rose 06

    o varför måste de vara kort!! såå tråkigt!!

    en upplevlese e väl roligare, hon kanske inte går ute å ofta

  • colanappen

    brukar ge min mormor en stor egengjord marsipan gris... hon älska marsipan och hon vill absolut inte ha saker... ngr lyxigare tvålar är en anna ide

Svar på tråden Present till gammelmormor?