• Mimmis74

    *>*<*Prematur 07- del 7*>*<

    Här tjejer fortsätter vi med den sjunde prematurtråden för prematurer födda 2007!
    Vi byter erfarenheter med varandra och kommer med tips och råd.

     Välkomna!

    Länk till den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36333886.html


    (¯`°?.¸ ღ Mamma till Elsaღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden *>*<*Prematur 07- del 7*>*<
  • jennsans

    snöstjärna skrev 2009-01-26 16:41:56 följande:


    hehe Jordan har å brås på med. Vi är tyvärr både överviktiga (rejält) och karln är 1,94. Men det är svårt å gå upp då ma aldrig är still å förbränner det lilla man får i sig.3 magsjukor har Jordan klarat av dessa två sista månader =( Hoppas han får vara frisk LÄNGE nu så att han hinner komma ikapp lite på vikten.
    är ni hemma med han än eller börjat på dagis/dagmamma??
  • snöstjärna
    jennsans skrev 2009-01-26 19:41:25 följande:
    snöstjärna skrev 2009-01-26 16:41:56 följande: är ni hemma med han än eller börjat på dagis/dagmamma??
    Han började hos dagmamma i början av november, det var såklart då allt startade ;)
    Sedan dess har vi varit sjuka alla tre till å från ...
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • jennsans

    snöstjärna skrev 2009-01-26 20:25:54 följande:


    Han började hos dagmamma i början av november, det var såklart då allt startade ;)Sedan dess har vi varit sjuka alla tre till å från ...
    som här då.. började dagmamma den 12 eller skulle ha börjat då.. var sjuka.. sen har vi hunnit haft 3 inskolningsdagar på 2 veckor nu då.. lär bli 3 dagar på 3 veckor som hans feber fortskrider nu.. låter fint va
    näe hoppas på att få bli frisk snart nu
  • boktok

    Hej allihopa! Erik har haft tur och spydde bara en gång när L och jag hade magjuka, Istället så verkar han ha en förkylning på gång nu, jag också. I övrigt så är allt bra. Lars har börjat på en provanställning hos en bonde och vi hoppas att han får fast där sen. Jag jobbar på som vanligt även om den här tiden är tuffare när vi är bara 2. Våran kollega är i Tanzania och kommer hem om 2 v.

  • jennsans

    alltså alexander kräktes typ 3 gånger o avlöstes sen med förkylning.. ej helt ovanligt enl dr idag

  • MammaDiana

    Ja... W har också att brås på.. maken är nästan 2 meter lång och jag är väl inte jätteliten heller.... och min pappa och bror är över 1,90.. men plutten är pytte han... :)

    Kräksjukan i samband med alla infektioner i höst o vinter har verkligen satt sina spår på honom :(

    Nu har han dessutom STOR bula i pannan och tejpat ögonbryn :( Närkontakt med soffbordet.  La in en bild på honom......

  • jennsans

    MammaDiana skrev 2009-01-26 22:37:55 följande:


    Ja... W har också att brås på.. maken är nästan 2 meter lång och jag är väl inte jätteliten heller.... och min pappa och bror är över 1,90.. men plutten är pytte han... :)Kräksjukan i samband med alla infektioner i höst o vinter har verkligen satt sina spår på honom :(Nu har han dessutom STOR bula i pannan och tejpat ögonbryn :( Närkontakt med soffbordet.  La in en bild på honom......
    men stackars killen då!! vad var det nödvändigt för?
  • snöstjärna

    Men lille då =(
    Jordan lyckades ju slå upp ögonlocket när vi var ute å åkte rutchkana i början av månaden ... bild finns i galleriet jordan 12-18mån.
    Men det tejpades inte eller gjordes nått alls med  ... det har dock läkt jättefint å syns inte ens.


    MammaDiana skrev 2009-01-26 22:37:55 följande:
    Ja... W har också att brås på.. maken är nästan 2 meter lång och jag är väl inte jätteliten heller.... och min pappa och bror är över 1,90.. men plutten är pytte han... :) Kräksjukan i samband med alla infektioner i höst o vinter har verkligen satt sina spår på honom :( Nu har han dessutom STOR bula i pannan och tejpat ögonbryn :( Närkontakt med soffbordet.  La in en bild på honom......
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • MammaDiana

    ja vad skulle han göra så för? kan man ju undra.... :( Vi tejpade faktiskt själva, efter telefonrådgivning med distriktssköterska. Lillan slog upp hakan för ett tag sen, och idiotiskt läkare vägrade ge henne lugnande så hon höll ju liksom inte still för att sy, så ju hela tiden bara saxen som var vid hennes haka :( Så han sydde 2 stygn, hade behövt 5-6 så det blev ju att tejpa resten och på hakan, med dregel och mat o allt så fick vi ju byta ofta.. så man hade ju tejpvanan inne...

    Det är en vecka sen nu och ser bra ut :)

  • snöstjärna

    Det läker verkligen otroligt fort på dem!
    Trodde han skulle bli gul å blå å ha sårskorpa länge .. men det gick snabbt bort.


    MammaDiana skrev 2009-01-27 11:06:29 följande:
    ja vad skulle han göra så för? kan man ju undra.... :( Vi tejpade faktiskt själva, efter telefonrådgivning med distriktssköterska. Lillan slog upp hakan för ett tag sen, och idiotiskt läkare vägrade ge henne lugnande så hon höll ju liksom inte still för att sy, så ju hela tiden bara saxen som var vid hennes haka :( Så han sydde 2 stygn, hade behövt 5-6 så det blev ju att tejpa resten och på hakan, med dregel och mat o allt så fick vi ju byta ofta.. så man hade ju tejpvanan inne... Det är en vecka sen nu och ser bra ut :)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
Svar på tråden *>*<*Prematur 07- del 7*>*<