• melk

Städfirma

Jag funderar på att anlita en städfirma men jag är osäker eftersom det blir en kostnad på 1500 kr/månad efter de 50% skatt som man drar av.

Det skulle vara bra att använda denna tjänst, mer tid för barnen och familj men de 1500 kr är en del pengar för oss som inte är högavlönad.

Vad tycker ni? Är det ngn som har anlitat?

• Svar på tråden Städfirma
  • JAG är BÄST

melk

Jag städar min egen skit än så länge. Men jag har bekanta som anlitar för 100:-/tim.

• JAG är BÄST

Även om jag skulle veta vad firma hette så är jag inte så korkad att jag lägger ut dte här

Nu vet jag inte vad tjejerna firma heter. Men jag vet hur hon ser ut hom som har dne inget annat.
    Men jag får tel direkt av min bekant som anlitar henne då å då.

• Anghammarad

melk skrev 2008-12-08 19:09:27 följande:

Svar på #2Jag har varit i kontakt med Hemfrid och Homemaid. Det skiller 150 kr mellan de. Jag bor i lgh på 86,5 kvm. De räknade med 3 timmar, varann vecka.
    Det innebär alltså 500:- i timmen brutto. Det är alldeles för dyrt. Du bör kunna hitta vit städhjälp för 250:- i timmen plus moms dvs 312:- brutto. Efter avdrag så blir det alltså 155:-
  • liv10

vi betalar 275kr/tim före avdrag
    det blir alltså ca 2700kr/månad för 10tim, ca 1350kr/månad efter avdrag.
    då får vi storstädning varannan vecka (då ingår allt, dammtorkning, badrum, lister, kök, skåp mm)
    sen varannan vecka är det lättare städ, alltså dammsugning och skurning samt badrummen. Vårt hus är 120kvm.

jag är jättenöjd! tycker det är väl värt varenda krona! vi båda jobbar heltid SAMT driver företag och har småbarn så är de få stunder vi är lediga guld värda att få vara lediga tillsammans.

TS; hoppas du hittar en lösning som passar dig!

vi anlitar MAID hemservice

• melk
    Svar på #17
    Tack men de arbetar inte i Göteborg, det var synd!
  • suzzit

Är det i Göteborg så finns det en firma sm heter homework som tar 260 vitt = 130 kr timmen efter skatteavdrag. Det är ju ett kanon pris. Finns en ännu billigare Agnes städ 200 kr timmen, men HomeWork känns som om dom är inriktade på hemstäd medans Agnes städ har mycket firmor. Med så billiga priser behöver man ju inte svart städhjälp.
    www.gp.se/content/1/c6/36/27/76/0814Stadning.pdf

• Göteborgskan2
    Svar på #17
    Jag har under en tid anlitat Homework, men vill bestämt avråda från det! Jag blev väldigt otrevligt och oseriöst behandlad när vi hade kontakt senast. Han anklagade mig för att ha behandlat städerskan illa. Hon och jag har haft en jättebra kontakt och jag ringde och pratade med henne, och hon blev minst sagt förvånad och arg när hon hörde hur han ljugit. Det hela var väldigt obehagligt. Det var en del konstigheter som fick mig att reagera, bl a fick vi betala reseersättning till företaget, men jag fick veta att inte ett öre kom städerskan till godo. Känns minst sagt oseriöst.
  • Fantasia78

Det här är precis den typen av info jag letar efter nu. Såg att firman som nämns i inlägg #18 har låga priser (p g a att de håller små vinstmarginaler för företaget, enligt deras hemsida). Men är de bra?

Jag söker en firma som förutom att städa även gör det på ett trevligt sätt, med respekt för den de städar åt och med tålamod (kanske lite extra tålamod ifall det är en äldre person som behöver hjälp). Någon som vet om sådana firmor finns?
    (Jag vill använda RUT-avdrag för att få ner kostnaden.)
    /m

Svar på tråden Städfirma