• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • sitamoia

Här är en till som var på IKEA igår! Och jag blev nog 5000 kr fattigare... men kul var det, handlade mest till blivande barnrummet! Jag hade brorsan och min mamma med mig, och så sonen såklart. Han var vaken hela IKEA-besöket, tokstollen. Somnade som en stock när vi satte oss i bilen efter 4,5 timme! Vanligtvis sover efter 2,5-3 timmar. Hihi, tok!

• Mama Law

sitamoia - Falun - Vincent 8,5 månader (född 080410)
    gurkan76 - Falun - Hannes 10 veckor (född 081009)
    blondecrazygirl82 - Mockfjärd - Wilma 070219 och Viktor 080227
    Dream83 - Avesta - Oliver 22mån (född 070214)
    Tess82 - Rättvik - Linnea (född 070509)
    Hoppe tossan - Falun - Pojke (född mars 2007)
    MammaTillFlisan - Falun - Felicia 13 månader (född 070923)
    Mollie - Falun - son, mars -07
    Skogsjäntan - Smedjebacken - Kajsa (född 070207)
    Lillavi- Grycksbo- Rasmus 050909 Emil 081031
    Tezz81-Falun-Jonatan -(född 041103)-Linnéa-(080924)
    Mama Law-Orsa-Leo-(031017)-Wiking-(050126)-Alvin-(060508)-Towa-(070510)

Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Tess82
    Mama Law, det skiljer bara en dag mellan din Towa och min Linnea .
    Linnea -07
  • Mollie

Här var det med sjukt! Jag har verkligen jordens diarré! Den har hålli isig nu snart 1½ dygn. Får inte behålla nått alls. Har haft små febertoppar men inget rejält. Känsn som om jag går och bär på nått men inget som riktigt kan bryta ut... Eller kan influensan sätta sig på magen? Är inte snorig och har inte feber nu... kanske jag får lite feber i kväll, som de 3 sista kvällarna.

Så vårt nyårsfirande blir hemma i soffan med blåbärssoppa och vitt rostat bröd.., TJOHO! Antar jag kommer sova mig igenom 12-slaget dessutom! Kaksne grannen avfyrar lite nyårsraketer så man vaknar till?

~Kurbits~
  • Tess82
    Mollie, vad tråkigt att du är sjuk. Var inte Alfred dålig i magen över jul eller blandar jag ihop med nån annan? Hoppas att du blir frisk snart.
    Linnea -07
  • Mollie
    Tess82 skrev 2008-12-31 13:29:47 följande:
    Mollie, vad tråkigt att du är sjuk. Var inte Alfred dålig i magen över jul eller blandar jag ihop med nån annan? Hoppas att du blir frisk snart.
    Jo, de va han, men det känns lång säkt att det ska ta 1 vecka för mig att bli smittad och det var mest maken som tog han om honom då, för jag var så tjock i halsen och rosslig och lättkväljd så jag kräktes bara jag hörde att han bajsade, typ... Nä, men det känns som om maken skulel ha blivit sjuk före mig då. Dessutom så tog min mor reda på nåong blöja på juldagen och hon är mag- och tarmsjuk och fruktansvärt lättsmittad och mottaglig så hon borde ha blivit dålig på en gång då. Så det är nog inte samma typ av sjuka...
    ~Kurbits~
  • Tess82
    Mollie, okej, hoppas att ingen mer i familjen blir sjuk nu då.
    Linnea -07
  • Tess82

Önskar alla ett Gott Nytt År

Linnea -07
  • Mollie
    Tess82 skrev 2008-12-31 13:48:38 följande:
    Mollie, okej, hoppas att ingen mer i familjen blir sjuk nu då.
    Det hoppas vi med! Känns som om vi inte varit annat än sjuka detta jullov! Hoppas vi hinner göra nått som vi tänkt innan det börjar bli dags för jobb och dagis igen.
    ~Kurbits~
  • Mollie

Kan delge er en rys-berättelse så här på årets sista dag!

I går kväll var det kusligt. Vi kollade på TV, jag utslagen i soffan och om jag verkligen såg på TVn vet jag inte dock..., men rätt var det var så hörde vi underliga ljud, sänkte ljudet på TV och trodde att sonen hade fått andnöd inne i sängen, rusar in, men han sov så stilla och gott. Inser i samma sekund att det kommer utifrån. Maken springer mot dörren och jag tassar på halvskakiga ben efter och vi öppnar försiktigt dörren, JO, det är vargar som ylar! Helt skumt... Riktigt vargyl! Vi kan skönja att det inte är en enda varg, man hör att det är flera. Ringer runt till lite grannar och bjuder ut dem på sina förstukvistar. Man får lite rysningar, spännande och ändå blir man lite skraj. Varför är de så nära? Det blir extra stämningsfullt med tanke på att det är totalt stjärnklart, -18 grader och snön ligger som bomull på marken.

En bybo är väldigt jaktintresserad och åker gärna runt och spårar och tittar till vårt viltbestånd, han har sett spår av (antar jag) 3 vargar som förmodligen håller ihop runt byn. Så minst 3 vargar hörde vi kanske?

~Kurbits~
Svar på tråden Dalatråden