• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • Mollie
    Tess82 skrev 2009-02-12 08:42:16 följande:
    Mollie, visset att det fanns en McD där uppe också men inte att den andra var borta men lite bättre där med drive-in och så. Vi var bara en snabb vända till Falun men ska jag dit mer så kan jag meddela och se om nån vill ta en fika .
    ja, gör det. Man jobbar ju, men det kan ju passa, vet aldrig!
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-12 08:54:36 följande:
    Ja! Vore det inte roligt om vi tog en fika allihop nån gång? Eller kanske itne... Lite bökigt med alla barn som har blivit så stora! Kanske bättre att boka in en träff på Charlies lekland i BOrlänge för alla som kan och vill!
    Ja, Smock hade varit där och de hade fullt sjå att få med sig T hem efter 2 timmar så det vore kanske nått!
  • Mollie
    TvåTrollsMamma skrev 2009-02-12 09:28:11 följande:
    Usch nu har jag åkt på magsjuka, tror jag att det är iaf. Började att må illa igår vid 18 tiden. Så gick och la mig innan 21. Vaknade 23 och var tvungen att kräkas. Så höll det på hela natten, krampade i magen fick inte ens behålla en klunk vatten Men nu känner jag mig bättre både druckit och ätit på morgonen. Hade tanken på om jag fått i mig något, men Oliver och jag har ätit lika, förutom på mc donalds i tisdags då han åt happy meal.Vi som skulle ha 2års kalas i helgen Så hade vi beställt tårta, får se om vi kan avbeställa iaf en. Tog en vanlig sedan en med Bamse på som det står Oliver 2år.
    Usch, ingen hit med magsjuka direkt! Om det vore nått ni ätit så hade det kommit på en gång, inom ett par timmar. Bara att hålla tummarna nu så att de andra inte blir smittade nu då...
  • TvåTrollsMamma
    Mollie skrev 2009-02-12 09:31:47 följande:
    Usch, ingen hit med magsjuka direkt! Om det vore nått ni ätit så hade det kommit på en gång, inom ett par timmar. Bara att hålla tummarna nu så att de andra inte blir smittade nu då...
    Ja vi får hoppas, brukar vara jag som blir magsjuk här. Var magsjuk 2 ggr förra året och de andra har klarade sig.

Förra året var vi också tvungna att ställa in kalaset då Oliver var sjuk med hög feber och snoret forsade.
  • Mollie
    TvåTrollsMamma skrev 2009-02-12 09:35:43 följande:
    Ja vi får hoppas, brukar vara jag som blir magsjuk här. Var magsjuk 2 ggr förra året och de andra har klarade sig.Förra året var vi också tvungna att ställa in kalaset då Oliver var sjuk med hög feber och snoret forsade.
    Jag blev magsjuk förra året, har aldrig varit så dålig. Makne klarade sig med att gå på toa nån gång och A kräktes en gång en vecka senare så vi vet inte om det va magsjuka... Men lustigt nog va det bara ajg som blev så vansinnigt dålig, då var det verkligen en "nära-döden-upplevelse"!
  • Mollie
    TvåTrollsMamma skrev 2009-02-12 13:49:47 följande:
    Såg det på texttv, vi hade ingen. Jag var för snål för att köpa den åt Oliver när han var bebis.Men otäckt, visst var det ett barn som nästan kvävts i höstas? har för mig att det var med i tidningen.
    Ja, jag läste det någonstans jag med. Men då tillbaka visade Pop "felen". Vi hade en förra vinter till A men den köpte jag begagnad så den är äldre. Hittade en i kanonskick för 100 kr på en loppis!
  • Hoppe tossan

Inget liv här på flera dagar! *skakar liv i tråden*

Vad säger ni om min idé om Charlies lekland? Är det fler som är på att åka dit tillsammans? Vore jätteroligt!

själv sitter jag här med hög feber IGEN! 39,4 idag. HOppas att det inte är influensan som tar om!

• Tess82
    Hoppe tossan skrev 2009-02-16 16:55:22 följande:
    Inget liv här på flera dagar! *skakar liv i tråden*Vad säger ni om min idé om Charlies lekland? Är det fler som är på att åka dit tillsammans? Vore jätteroligt!själv sitter jag här med hög feber IGEN! 39,4 idag. HOppas att det inte är influensan som tar om!
    Vet inte ens vad det är men lekland låter ju skoj för barnen, var det blge det låg eller?

Trist med feber igen, har inte ni varit sjuka nog nu?
    Linnea -07
Svar på tråden Dalatråden