• Mollie

Dalatråden

VÄLKOMMEN TILL DALATRÅDEN!

Här samlas vi som bor i Dalarna och vill prata om allt mellan
    himmel och jord.

Är du i barnplaneringsstadiet?
    Är du gravid?
    Är du förälder?
    Är du sugen på att bara snacka?
    Är du ibehov av lite tips och råd?
    ALLT är du välkommen med!

En gång i tiden har vi en fikatråd, men den var svår att hålla vid liv då vi bodde så utspritt i landskapet och vi som träffades någon gång som gravida och nyblivna föräldrar har nu börjat att jobba/plugga och tiden räcker inte till.
    Är det någon som vill dra igång en fikatråd är det bara att gör det! Säg till så kan jag lägga in en länk till den tråden i såfall.

Välkommen hit och ha trevligt!

Länk till förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36124788.html
    Tror detta är vår 11e tråd nu.
    ~Kurbits~
  • Svar på tråden Dalatråden
  • Tezz81
    Mollie skrev 2009-02-10 09:35:07 följande:
    Ja, jag tror det med. Var själv på VC i ett annat ärende igår och mötte honom i korridoren, kände total avsky kan jag säga. Hade jag varit ensam med honom hade jag tryckt upp honom mot väggen och frågat HUR han kan dels kan missa en öroninflammation som är rätt långt gången, dels hur han behandlar små barn som faktikst inte mår bra?! Vågar inte säga det här, men svär en lång harang &/%¤/&()/()(&/&%(/%¤#%#"¤#¤/#&%¤/(!!!Ja, jag var till VC som jag skrev och tog ett halsprov som visade StrepA! Som jag misstänkte så nu går även jag på pencillin och som ajg själv "räknat" ut så har jag varit smittbärare på detta sen jul, eller det har gått runt blans oss i familjen. Maken är den som är frisk nu så jag och sonen blir ju av med StrepA nu när vi äter pencillin. Hoppas vi brutit smittan nu! Är hemma och vabbar idag, han har feber IGEN!!! Så det är ju nått virus som vi drar på också. Känns som om man blir knäpp snart alltså!
    Tråkigt att det inte ger med sig.... Håller tummar och tår att ni får vara friska framöver.. (och vi) och alla för den delen....

Glömde ju fråga i går om du hade en bra födelsedag....?
  • Mollie
    Tezz81 skrev 2009-02-10 11:17:21 följande:
    Tråkigt att det inte ger med sig.... Håller tummar och tår att ni får vara friska framöver.. (och vi) och alla för den delen....Glömde ju fråga i går om du hade en bra födelsedag....?
    En bra födelsedag... Vaddå har jag fyllt år? Det var väl en av de dagar som var typ som sjukast så jag tänkte nog inte så långt öht!
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Tess82

Idag har vi varit till Falun en sväng, var in på djurmagasinet så Linnea fick titta på djur, det tyckte hon var kul, speciellt kaninen och en stor sköldpadda som hon tittade längst på. Sambon hade lite ärenden där i närheten så vi följde med som sällskap och för att komma hemifrån lite. Blev en korv hos Ghandi till lunch, hade tänkt att gå på Mcdonalds men de fanns ju inte kvar på holmgatan längre.

Linnea -07
  • Hoppe tossan

Mollie: Låter som att Alfred har haft samma segdragna influensa som jag... SÅ.. Det tar tid innan man blir frisk.
    Angående doktorn så ryser jag bara jag tänker på honom.

Tess: Vi brukar gå med M till djurmagasinet ibland också. Han gillar det skarpt, men fåglarna är lite läskiga. Nu har vi ju 2 katter också som ska utfodras med diverse och har ärenden dit titt som tätt.

• Mollie
    Tess82 skrev 2009-02-10 13:39:31 följande:
    Idag har vi varit till Falun en sväng, var in på djurmagasinet så Linnea fick titta på djur, det tyckte hon var kul, speciellt kaninen och en stor sköldpadda som hon tittade längst på. Sambon hade lite ärenden där i närheten så vi följde med som sällskap och för att komma hemifrån lite. Blev en korv hos Ghandi till lunch, hade tänkt att gå på Mcdonalds men de fanns ju inte kvar på holmgatan längre.
    Nä, de har ju flyttat upp till ICA Maxi och riksvägen. Antar de kommer få bättre där. Centrum va vä ingen hit för en MC Donalds-resturang. Tror den gick i förlust många år innan de fick bygga nytt, för de hade väl byggstopp i hela landet vad jag förstod.
    Trevligt att ni va hit en sväng, synd vi inte visste så kunde vi ha tagit en fika OM vi varit friska, vilket vi inte var...
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-02-10 13:47:42 följande:
    Mollie: Låter som att Alfred har haft samma segdragna influensa som jag... SÅ.. Det tar tid innan man blir frisk.Angående doktorn så ryser jag bara jag tänker på honom.
    Ja, det verkar så. Idag va tempen 38,3 men han är helt som vanligt, förutom att han äter dåligt..
  • Tess82
    Mollie, visset att det fanns en McD där uppe också men inte att den andra var borta men lite bättre där med drive-in och så. Vi var bara en snabb vända till Falun men ska jag dit mer så kan jag meddela och se om nån vill ta en fika .
    Linnea -07
  • Hoppe tossan

Ja! Vore det inte roligt om vi tog en fika allihop nån gång? Eller kanske itne... Lite bökigt med alla barn som har blivit så stora! Kanske bättre att boka in en träff på Charlies lekland i BOrlänge för alla som kan och vill!

• TvåTrollsMamma
    Hoppe tossan skrev 2009-02-12 08:54:36 följande:
    Ja! Vore det inte roligt om vi tog en fika allihop nån gång? Eller kanske itne... Lite bökigt med alla barn som har blivit så stora! Kanske bättre att boka in en träff på Charlies lekland i BOrlänge för alla som kan och vill!
    Ja det vore roligt
  • TvåTrollsMamma

Usch nu har jag åkt på magsjuka, tror jag att det är iaf. Började att må illa igår vid 18 tiden. Så gick och la mig innan 21. Vaknade 23 och var tvungen att kräkas. Så höll det på hela natten, krampade i magen fick inte ens behålla en klunk vatten Men nu känner jag mig bättre både druckit och ätit på morgonen. Hade tanken på om jag fått i mig något, men Oliver och jag har ätit lika, förutom på mc donalds i tisdags då han åt happy meal.

Vi som skulle ha 2års kalas i helgen Så hade vi beställt tårta, får se om vi kan avbeställa iaf en. Tog en vanlig sedan en med Bamse på som det står Oliver 2år.

Svar på tråden Dalatråden