• Jennelii

Att föda i Umeå

Nu var det rätt längesen (8 år) min sista förlossning här...hur är det nu? Är det nån som är nära eller nyss har fött som vet mer? Det enda jag har hört är att Videung inte finns mer *snyft*. Om man måste åka hem fort efter (jag vill inte det) eller om det fortfarande finns blöjor o grejer på BB...vet inte riktigt vad jag vill veta egentligen... Nåt nytt på förlossningen?

• Svar på tråden Att föda i Umeå
  • Mia W

Kan bara intyga att Skellefteå BB är toppen! Födde vår Li där för en vecka sedan och kände mig jättetrygg. Alla i personalen var supersnälla och kunniga, vi fick ett trevligt eget rum med dubbelsäng och egen toalett/dusch. I förlossningsrummet fanns ett stort badkar och dusch bl a.

Vet dock att det var ganska fullt då vi var inne, så folk som kom in efter oss fick inte plats alla på BBavdelningen efter förlossningen utan fick stanna på gynavdelningen. Men tydligen var det bara bättre, det var samma standard på rummen + att det fanns en TV i alla rum! Ingen man träffade där var annat än supernöjd med både personal och rum. Det var gott om personal som med jämna mellanrum tittade till oss för att höra om allt var bra, om man undrade om något osv. Rekomenderar Skellefteå varmt!

• jummie

Skruttet

Vart går du på Yoga för gavida??

• Skruttet

jummie:

Kolla in denna sidan: www.sys.se/umea/index.html

De håller till vid E4:an, i samma hus som Två Blå och Pop Shop.

Rekommenderar yogan varmt! Tror dessvärre att de inte kör några fler kurser för gravida föränn till hösten (om jag inte minns fel nu då...)

• Hannie

Vill också lugna er som är oroliga för att föda i Umeå.
    Jag hade en lång och utdragen förlossing (dottern kom 29/5), men
    personalen var underbar och hjälpte garanterat till att med sin goa attityd göra det hela till en fantastisk upplevelse!

Enda nackdelen är fortfarande att man inte får eget rum om man inte tillstött komplikationer vid förlossningen. Hade dock själv eget rum och
    det hade inte varit så tokigt att ibland ha någon annan att prata med än maken (som ändå givetvis är viktigast!) vilket man har i dubbelrum.

Så ni som ska föda i Umeå. Slappna av och se framemot en otrolig upplevelse.

// Hanna

• Jennelii

Jag tar fram den här tråden igen, det var ett tag sen jag kollade igenom den så jag minns inte vad det står men ni som nyss fött, behöver man ta med blöjor, bindor och amningsinlägg? Har för mig att det fanns sånt sist... (för 100 år sen..) Får man nåt nu? Typ en sån där påse med lite saker i eller nåt annat kul?

• Jennelii

nyfiken så jag flyttar upp

• Jennelii

Ingen som nyss fött barn här??

• Jennelii

Men det var då 17.....är det verkligen INGEN som nyss fött här??

• Jennelii

Klistrar in igen varför jag tjatar, ifall man inte orkar läsa...

Jag tar fram den här tråden igen, det var ett tag sen jag kollade igenom den så jag minns inte vad det står men ni som nyss fött, behöver man ta med blöjor, bindor och amningsinlägg? Har för mig att det fanns sånt sist... (för 100 år sen..) Får man nåt nu? Typ en sån där påse med lite saker i eller nåt annat kul?

• Hugos mamma

jag födde i september -03, då fick man en babybag med lite smått å gott i. Blöjor, bindor, trosor och snygga rockar fanns det på rummen. Amningsgrejor får du ta med själv!

• Jennelii

Ok, tack så jättemkt =)

Svar på tråden Att föda i Umeå