• Kajsan

Smink smink smink!

Jag smygläser alltid , så nu fortsätter jag med det

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Kajsan

Såg att ni pratade gel eyeliner, jag har en från face, och den är super!

• Kajsan

Jaja, från att tjuvläsa till att spamma
    Tubmascaran du hade provat FridaPida, var den annorlunda än kanebos 38 ? det låter ju som samma princip? Fundersam

• Kajsan
    Fridapida skrev 2008-12-11 16:27:42 följande:
    Kajsan skrev 2008-12-11 08:32:06 följande: Jag har själv inte provat Kanebo 38 men den är väl inte en "tubemascara" om jag förstått rätt? En tubemacara (om det är så man kallar dem) kapslar in fransarna, vilket inte syns skillnad på fransarna. När man tvättar bort så ramlar mascaran av som om den vore av gummi, den löses alltså inte upp. Det gör att man inte smetar ut den i ansiktet.
    Ja, det är ju så den funkar, man ska liksom dra av mascaran istället för att gnugga, det ramlar av som långa gummipinnar när man tvättar av den.
  • Kajsan
    Kajsan skrev 2008-12-12 23:36:23 följande:
    Ja, det är ju så den funkar, man ska liksom dra av mascaran istället för att gnugga, det ramlar av som långa gummipinnar när man tvättar av den.
    Kanebos 38 var ju egentligen den första tubmasvaran, och många gillar den just därför.
    Själv tycker jag att det typ är det enda bra med den, att den sitter , inte smular och ändå är lätt att få bort.
    Men den ger ingen vidare effekt.
  • Kajsan

Åå Linny, du har ju sån där drömögonlock att sminka.Glad
    Som hon Addison i Greys.

• Kajsan
    Tullemi skrev 2008-12-21 19:52:47 följande:
    Jo, en fråga till. Jag använder ID´s foundation Fairly Light och är nöjd med den. Nu har jag blivit tipsat om att även lägga på ett lager av Transparent Weil (tror den heter så). Ni som gjort det, blir det ett pudrigt resultat, alltså ser man lite "pulvrig" ut? Och varför ska man egentligen ha Weil oxå?
    Jag använder bara det när jag ska ut på kvällen , för ett mer hållbart och matt resultat.
  • Kajsan
    trollsanna skrev 2008-12-21 22:04:47 följande:
    tjenixen på er i julstöket! Har laggt upp lite sminkningar från slutet av veckan i bloggen nu. Hinner inte med den lika flitigt. Skrev lite om gel-liner från FACE också.  trollsannasmakeup.blogspot.com/ Önskar er en riktgt god jul och att tomten är snäll!
    Måndagens make med Nouba skuggorna passade dig jättebra!
  • Kajsan

Jag är sugen på en riktig mörkblå ögonmejk till nyår, gärna med lite glitter i, måste ut och shoppa skuggor i morrn.
    Nån som har nåt förslag eller kanske bild på ett mörkt blå sotat öga?

• Kajsan

Rotade i everydayminerals högen och hittade ett oöppnat bluch i färgen "Snuggle" den var underbar, tyckte den var som NARS orgasm ungefär, det vart en klar favorit, varför har jag inte öppnat den förut?

Svar på tråden Smink smink smink!