Inlägg från: maddie3 |Visa alla inlägg
  • maddie3

Smink smink smink!

Hej tjejer
    Jag är så glad :) jag har fått tag på en Urban Decay Book of shadows, jag budade hem en sån på tradera och jag vann auktionen. Jag är såååå lycklig. Den är ju slut på HQhair och lookfantastic...
    Har tittat så mkt på Fridapidas sminkningar med de färgerna från Book of shadows och blivit sur på mig själv att jag väntat med att beställa en sån och sen när jag väl bestämt mig så är den slut.

Men nu är min lycka oändlig....(att man kan bli så glad över en sådan sak, man kan ju tro att jag vunnit på lotto Flört )

Hoppas alla haft en fin julhelg.

• maddie3
    Linny skrev 2009-01-04 11:30:08 följande:
    Hej Nu har min lilla Eskil kommit. Igår den 3 januari kl. 21.56 efter en cool förlossning Mår toppen allihopa. Kommer dock inte vara inne så mycket närmsta dagarna då hela familjen ska landa ihop och snart kommer storebror hem för att träffa sin lillebror!
    Jättegrattis till sonen. Vad bra att förlossningen gick bra.
  • maddie3

Hej tjejer
    Har för mig att någon här tipsade om en eyeliner pensel som var böjd för en enklare applicering, men jag minns inte var eller vad det var för märke. Kan någon hjälpa mig???

Vore jättetacksam.

• maddie3

Fridapida- Jag fick tag på en Book of shadows Skrattande på tradera. Blev hur glad som helst när jag vann auktionen. Har nu fått hem den och jag är helt lyrisk...vilka fina färger och vad bra de sitter. Jag har jättemånga skuggor från Make up store och visst de är ok men urban decays är stråt vassare. T om med min sambo sa häromdan "vilken snygg färg du har idag på skuggan" jag blev jättepaff....och glad. Han har aldrig nämnt sånt förut Glad

• maddie3
    Karisma skrev 2009-01-06 18:59:22 följande:
    maddie3 skrev 2009-01-06 18:49:59 följande: Det finns svar nga sidor bak, minns ej märke men den som det skrivits om finns på eleven.se och är röd/svart. /K
    Tack så jättemycket, jag hittade den. Det var Smashbox som har den.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2009-01-07 11:22:42 följande:
    maddie3 skrev 2009-01-06 18:53:21 följande: Vad kul! Grattis! De är inte direkt lätta att få tag på nu när de sålt slut överallt. Bra tips att söka på tradera. Kul att du är nöjd. Visst är de bra?! Krämigare än MUS-skuggorna tycker jag. Fast midnightcowboy är torrare. Den är fin men lite svår med allt det där stora glittret.
    Har inte hunnit testa midnight cowboy än. Tycker många skuggor med glitter i är jättesvåra att få till bra, halva skuggan är ju under ögat :(, det faller ner massor även att jag knackat bort överflödet och duttat på handen.

Jag gillar mayhem väldigt mkt.
    Jag har kollat in din blogg och vilka färger du kombinerar, har fått många bra tips. Så tack för en kanonbra blogg.
  • maddie3
    rocketqueen skrev 2009-01-11 09:02:09 följande:
    I.D. Feather Light Mineral Veil är en "lättare", mer lysterfylld nyans av vanliga Mineral Veil. Jag gillar MAC Silver dusk som highlighter, även Mineralize Skinfinish Duo som är limited edition från MAC. Shinkirou från Fyrinnae har också det mest ljuvliga skimmer.Här är förresten min födelsedagsFOTD:rocketqueens.blogg.se/2009/january/ladybug-pa...(Hurra för rött läppstift!)
    Får gratulera på födelsedagen :)

Måste säga att röda läppar är sååå snyggt och du har gjort jättefina röda läppar. Jag tycker det är jättesvårt att göra snygga röda läppar, vill ju inte se ut som en clown. Men du har lyckats bra.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2009-01-12 23:05:28 följande:
    Hej alla! Speciellt Linny... hur mår lilla Eskil? När jag ser de röda läpparna på dig rocketqueen så blir jag sugen på att ha det jag med. Skitsnyggt! Men jag känner mig så "målad" med de röda läpparna. Varför är jag så feg? Grattis på födelsedagen! Du är iaf läcker i de röda läpparna!Själv använder jag en korallrosa. I min blogg har jag lördagens mejk och lite hår... Jag fortsätter prova mina värmespolar. www.svalmarkskan.blogg.se
    Jättesnygg sminkning Fridapida :) och så fina lockarna blev oxå. Ögonskuggsfärgerna är urläckra.
  • maddie3
    Linny skrev 2009-01-13 09:27:23 följande:
    snyggt!!!Han mår toppen Äter som en häst så min kropp jobbar järnet o är på en vecka nere under den vikt jag hade innan jag blev gravid.
    Hej o grattis igen till lilla Eskil
    Vad bra att han äter bra :) och det är ju inte fel att väga mindre än ursprungsvikten innan graviditeten om du förstår vad jag menar!
  • maddie3

Idag är jag såååå glad, har fått ett jobbuppdrag inför en bröllopsmässa där jag bor. Där ska jag sminka ett antal brudmodeller. Det ska bli så kul!

Som sagt jag utbildade mig till make up artist förra året, jättekul....när jag var klar var jag full av motivation och energi inför mitt nya valda yrke....men där tog det stopp :( jag bor i Norrköping. Jag sökte jobb på Kicks, Mus, Face Stockholm, Åhlens och på frisörsalonger....men inget jobb!

Jag gjorde lite privata jobb på kompisar och kompisars kompisar, men inget mer. Det som är med mig är att jag är så otålig, jag vill att allt ska hända nuuuu. Tålamod vad är det? Hi hi hi
    Jag kände som så att jag måste få utöva detta nu, annars så tappar jag massor av den nya kunskapen och så. Men inget jobb. Visst jobb finns i stockholm men som sagt jag har en liten son på 2 år och kan ju inte direkt flänga iväg till stockholm hur som helst tyvärr.

Men iallafall hela sommaren, hösten for iväg utan något jobb.
    För en vecka sen så fick jag förfrågan av min kusin om jag ville hjälpa hennes kompis som är frisör, hon behövde en makeup artist, så jag blev så glad.

Igår pratade jag med frisören och de behöver en makeup artist i vår och sommar, så nu på söndag ska jag jobba på mässan :)
    Sen är det fler projekt på gång oxå som jag återkommer om, om nån är intresserad!

Ursäkta mitt tråkinlägg.

Ha en bra dag.

Svar på tråden Smink smink smink!