Idag är jag såååå glad, har fått ett jobbuppdrag inför en bröllopsmässa där jag bor. Där ska jag sminka ett antal brudmodeller. Det ska bli så kul!
Som sagt jag utbildade mig till make up artist förra året, jättekul....när jag var klar var jag full av motivation och energi inför mitt nya valda yrke....men där tog det stopp :( jag bor i Norrköping. Jag sökte jobb på Kicks, Mus, Face Stockholm, Åhlens och på frisörsalonger....men inget jobb!
Jag gjorde lite privata jobb på kompisar och kompisars kompisar, men inget mer. Det som är med mig är att jag är så otålig, jag vill att allt ska hända nuuuu. Tålamod vad är det? Hi hi hi
Jag kände som så att jag måste få utöva detta nu, annars så tappar jag massor av den nya kunskapen och så. Men inget jobb. Visst jobb finns i stockholm men som sagt jag har en liten son på 2 år och kan ju inte direkt flänga iväg till stockholm hur som helst tyvärr.
Men iallafall hela sommaren, hösten for iväg utan något jobb.
För en vecka sen så fick jag förfrågan av min kusin om jag ville hjälpa hennes kompis som är frisör, hon behövde en makeup artist, så jag blev så glad.
Igår pratade jag med frisören och de behöver en makeup artist i vår och sommar, så nu på söndag ska jag jobba på mässan :)
Sen är det fler projekt på gång oxå som jag återkommer om, om nån är intresserad!
Ursäkta mitt tråkinlägg.
Ha en bra dag.