Smink smink smink!
Att rasa för fort är inte bra, det är sant....hoppas det går lite lugnare nu då. Du får fika o äta mycket mat :) hoppas amning o allt sånt som hör till funkar bra för dig o lilla eskil.
Sköt om er
Hej
Angående primer så säger jag bara Urban Decays!!!! Den är helt klart bäst. Har testat MUS och Lumenes, inte alls i samma klass som UD:s. När jag använt UD så sitter skuggorna lika intensivt från morgon till kväll.
Hej tjejer
I mitt galleri finns utlovade bilder på brudmakeuperna jag gjorde i helgen, tyvärr hann tre modeller smita iväg innan jag hann fota dem :(.
Sen lade jag in lite bilder även från Beauty 08` där jag hjälpte Bobbys Hårstudio och sminka modeller och även lite kändisar :). Allas "älskling" Linda Rosing mingla omkring med Gucci väska och champagneglas även systrarna Graaf och killarna i Emd var där.
Jaa som sagt det är bara att titta in. Hoppas ni gillar bilderna.
Är det någon av er som testat Lars Wallins makeup? Jag är jättenyfiken hur de är, har hittat en favvo bland hans ögonskuggor "kimberly".
På tal om MUS och sminkningarna där så har jag varit med om både och. Första gången såg jag ut som en hora, ursäkta uttrycket, var väldigt missnöjd. Kände då att jag inte ville gå dit igen...tjejen som sminka var sur och otrevlig oxå :(
Sen andra gången var det en kompis som rekommendera en annan tjej på MUS, den tjejen var supertrevlig och jätteduktig.
Annars så tycker jag att personalen på MUS,där jag bor, är väldigt otrevliga så dom gånger jag handlar så köper jag mkt så jag slipper gå dit på ett tag. Jag gillar mkt av deras saker men blir bemött lika tråkigt ofta så därför drar jag ut på besöken. Det är tråkigt att de är så sura o så där, har hört flera som inte handlar där längre pga att de är otrevliga. Undrar vad de vinner på det....inget alls. Förlorare är vad de blir.
Nu på senare tid har jag handlat på Face Stockholm, där har jag blivit bra bemött och gillar även deras make up.
lyckligmamma skrev 2009-01-24 16:39:52 följande:
trollsanna skrev 2009-01-24 23:46:50 följande:
På tal om rouge så hittade jag en smart grej på body shop i höstas, först var det en burk med rosaskimrigt puder i som jag använder till rouge och själva locket i den var det en krämskugga som man kunde använda som kräm rouge, på läpparna eller som en snygg highlighter under brynet, på kindbenet eller vid tinningarna.
Den blir jättefin på, så jag är jättenöjd. Vet tyvärr inte vad den heter men den skulle utgå ur sortimentet.
Sugar Pink från MUS är jättelik Nars Orgasam och den är oxå jättefin och det blir inte för mkt av den heller. Vill verkligen inte se ut som en påskkärring :/
Ett till rouge jag gillar är ett från Mary Kay som är lite aprikosfärgat, den är jättesnygg på sommaren när man fått lite färg. Jag använder den även som ögonskugga ibland.
Viva la divas apple blossom har jag oxå hört mkt bra om. Ska en sväng till stan imorgon så då ska jag kolla in den.
Pindus skrev 2009-01-25 13:25:20 följande: