• mjuik

Smink smink smink!

Jag hann inte till Kicks idag men jag har ändå kärat ner mig lite i Blinc-mascaran.

• mjuik

Grattis Shoppingtokig!
    Lilla Vanna är jättesöt.

Jag har shoppat Fiberwig och L?Oréal Double Extension Beauty Tubes idag.
    Kunde inte välja så jag köpte båda.
    Nu är bara frågan om någon av dem vinner över min nya favorit Blinc.

• mjuik

Jag köpte en palett från Viva la Diva och den är verkligen jättebra. Men vad använder ni för något att ta krämskuggor med?
    Det blir inte bra med varken pensel eller sån där skumgrej (som jag i och för sig inte gillar men testade ändå).
    Jag använder fingret men det känns inte helt hygieniskt.
    Har ni något bra sätt?

• mjuik

Fridapida: vilken då? Kollade hemsidan men hittade ingen.

Linny: du brukar vara så snyggt sminkad att det känns som ett vinnande koncept att använda fingret.

Jag köpte en ny mascara idag igen.
    Det blev Isadora Build-Up Mascara Extra Volume.
    Jag måste sluta köpa alla nya mascaror som kommer ut på marknaden.

• mjuik
    Fluffguf skrev 2009-03-09 18:09:02 följande:
    Jag är likadan, jag har testat så många mascaror att jag inte kan hålla räkningen längre... Men mitt senaste beroende är läppglans, för ett år sedan hade jag tre, nu har jag säkert 50
    Jag hade lite såna tendenser men sen när jag fick lite allergi av ELFs läppglans håller jag mig till Juicy Tube och Maybelline Watershine.
  • mjuik

Tack Fridapida. Ska köpa en sån och testa.
    Juicy tube är klistriga men de smakar och luktar så gott så jag kan leva med det =)

trollsanna, var finns Collistar och vad kostar den?
    Jag vill med ha!!

• mjuik

Fridapida: sitter OPIs lack en hel vecka? Allt som sitter på mina naglar flagnar efter max två dagar. Utom smuts från jobbet, det får jag skrubba bort.
    Totalt värdelöst. Om de är så bra som du säger ska jag nog testa ett sånt.

• mjuik
    Shoppingtokig skrev 2009-03-12 00:00:52 följande:
    Jag tycker de flesta lack jag har sitter ganska länge, har det ca 2v och då är det kanske lite skavt på kanten på några naglar. Tror det beror på hur man lägger det också. Jag har alltid ett underlack, 2 lager nagellack och ett överlack. Många nagelteknologer har ju O.P.I men jag tycker inte att de sitter SÅ mkt bättre.
    Två veckor? Det har aldrig hänt mig.
    Hur gör du då? Jag kanske har för dåligt underlack?
  • mjuik

Okej. Nu har jag en natt-teori. Jag tror det hela handlar om nagelkvalité. Vissa naglar sitter lacken bättre på än andra.
    Jag har försökt och försökt men det flagnar alltid fort och blir fult.

Världen kanske kan delas in i två delar. De som har nagellacksvänliga naglar och de som inte har det.
    LMK, fluffguf och jag har fått dåliga naglar. Flagnaglar.

Nu ska jag gå och lägga mig. Det är ju mitt i natten.

• mjuik
    Fridapida skrev 2009-03-13 11:42:01 följande:
    Skriv en avhandling och disputera eler vad det nu är man gör. Det lär göra succé!
    Haha får väl göra det.

Någon skrev i tråden för några dagar sedan om något som fanns på Kicks som jag direkt kände att jag var tvungen att köpa. Fast idag när jag var på Kicks kom jag inte på vad det var så det blev inget.

Gick till Åhléns istället och köpte en borste att ha till krämskuggorna. Hoppas den funkar.
    Blev ett nagellack och någon nagelstärkare med.
    Får se om det blir bättre av det.
  • mjuik

Hahaha det är ju galet =)

Nu har du skrivit om Diors läppglans flera gånger. Nu känner jag att jag måste köpa ett. Frågan är bara vilken färg.
    Tur att jag ska flytta snart så jag får större badrum. Får inte plats med alla saker som jag har nu.

• mjuik
    Fridapida skrev 2009-03-13 13:16:34 följande:
    Äsch, läppglanset har man ju i väskan.
    Haha jag har läppglans i alla jackfickor. De är överallt.
    Fast mitt juicy tube bor i badrumsskåpet. Det får inte alltid följa med ut på äventyr.
Svar på tråden Smink smink smink!