Nääääe, fel hårfärg blev det! Hjäääälp!
Jag har bloderat utväxt i ca 5 år och har alltså haft guldaktigt ljusblont.
Så ville jag ha det mer naturligt och färgade med Wellas guldcendré, det blev tokigt orangeaktigt, så då färgade jag med Loreals kaffe/rom med slingeffekt. Det blev riktigt snyggt, men tvättades ur snabbt i de slitna topparna (hade jättelångt hår.
Så jag gick till slut till frissan för att förstärka färgen lite och klippa mig ordentligt. Ok, klippningen tog bort allt slitet, men jag blev i stort sett svarthårig!!!!
Det är en kall mörkbrun nästan svart färg med i solljus ser man lite kopparröd lyster.
Jag ska tydligen passa bäst i kalla färger, och det stämmer nog. Men jag vill inte vara så här mörk!!! Och jag går inte tillbaka till frisören utan nu vill jag fixa det hemma! (Så många gånger jag blivit besviken hos frisörer!)
Färgen hon gav mig var en intensivtoning som skulle vara i 20 till 30 tvättar sa hon. Men det blev ju alldeles för mörkt!!
Vad kan jag nu göra? Om jag vill bli ljusare, mörkblond åt det ljusare hållet. Måste jag vänta på att intensivtoningen tvättats ur?? Måste jag avfärga håret för att sedan färga det igen? Eller kan jag blondera håret??
Suck, det blev så tokigt det här! Jag såg att frisörskan var förskräckt av hur mörkt det blev. Hon hade ju varit rätt för att det inte alls skulle ta, så hon tog nog i för mycket. Men jag har social fobi så jag tackade bara typ och vill absolut inte utsätta mig för det där igen.
Så hjälp någon.
Hur går ett slingtest till?? För dte kanske kan vara en idé så man inte gör bort sig.
Och min hårbotten kliar nu efte allting, så hur länge måste jag vänta innan jag gör något????
Jag gick in på loreals hemsida och fyllde i en guide de har och där fick jag fram att jag skulle kunna använda Lorea'l blech blond nr 200, men finns den i Sverige??