• Anonym

Blev han kåt av sin syster???

För några veckor sedan hände en sak som jag inte kan släppa... Jag är gravid och har helt tappat sexlusten så jag och min sambo har inte sex direkt ofta. Min sambo visar heller inget intresse fr sex och föreslår det sällan, kanske en gång/månad.

För några veckor sedan så bastade min sambo och hans syster ensamma i vår lilla bastu. Hon var helt naken. På kvällen efter det var min sambo jättekåt men jag var trött. På natten och morgonen ville han ha sex igen.

Jag kan inte släppa att han satt jättenära sin nakna syster, tycker det känns lite konstigt. De är båda i 30-årsåldern. Tror ni han blev kåt av att se henne naken? Han tycker jag är helt dum som tror något sånt, men men...

• Svar på tråden Blev han kåt av sin syster???
  • Buttelina
    snapdragon skrev 2008-12-15 21:18:02 följande:
    alla har olika gränser.för dig går den visst vid puberteten, för andra inte.återigen, är det något sexuellt som spelar in, eller varför går din gräns vid puberteten?och om jag frågar dig vad anledningen till ditt obehag är så är ju inte "jag känner ett obehag" ett svar på min fråga överhuvudtaget.
    ja JAG hade inte sett nått sexuellt i min 18 åriga son men jag tycker inte att man är naken tillsammans över en viss ålder. många barn badar ju nakna på stranden, men har du någonsin sett en 15 åring näck på en vanlig strand?är du själv naken på stranden? om inte, varför inte, det är ju så naturligt!

jag hade inte heller låtit min 15 åriga dotter och min 18 åriga son basta eller badat nakna ihop. ser du inte det konstiga i det?
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Anonym

snapdragon skrev 2008-12-15 21:25:07 följande:

så du har ingen anledning du är medveten om till varför du känner så?du tycker det känns sjukt, men vet själv inte varför?
    ja nog vet jag det. Jag tycker inte kroppen är till för att visas upp. Bara för sin partner.
    Skulle aldrig i livet vilja se mina föräldrar nakna frivilligt.
    Inte mina 4 syskon heller.
    En naken kropp är för mig något sexuellt.
  • Anonym

Ursäkta men jag känner nästan att jag vill skratta åt vissa svar. Nä, jag behöver inte gå till en psykolog... I min värld är det inte ok att basta naken med sin syster, men jag vet nu att det är det för många. Förmodligen dem också då, och det accepterar jag.

Självklart har jag aldrig anklagat honom för det, bara undrat om det var så. För jag vet att vissa människor tänder sexuellt på medlemmar ur sin familj, och vill verkligen INTE att min sambo ska vara sådan. Jag tror dock inte att han vill ha sex med henne, men kan associera till sex pga hennes nakenhet. Tycker dock att det var konstigt och passande att han ville ha sex just efter bastandet, när han inte velat det på jättelänge. Men som sagt, jag vill nu tro att det var en tillfällighet.

• snapdragon

ja jag vet att du inte tycker man ska vara naken tillsammans efter en viss ålder, frågan är som sagt varför.

jag badar inte naken på allmänna stränder då det finns de som finner det stötande och jag är fullt medveten om att det skulle kunna få igång främmande karlar på ett sätt jag inte är bekväm med, däremot så är det ingenting jag någonsin skulle oroa mig för när det kommer till mina föräldrar/syskon, jag tror att de flesta normala familjer har en avsexualiserad relation till varandra och då ser jag inte problemet, och vad naturlighet har med saken att göra förstår jag inte, du får gärna förklara det.

jag tycker det är väldigt konstigt av dig att förbjuda sina tonårsbarn att basta ihop, jag ser liksom ingen anledning till det, är du orolig för att de ska inleda något sexuellt, eller vari ligger problemet?

Buttelina skrev 2008-12-15 21:25:15 följande:
    ja JAG hade inte sett nått sexuellt i min 18 åriga son men jag tycker inte att man är naken tillsammans över en viss ålder. många barn badar ju nakna på stranden, men har du någonsin sett en 15 åring näck på en vanlig strand?är du själv naken på stranden? om inte, varför inte, det är ju så naturligt! jag hade inte heller låtit min 15 åriga dotter och min 18 åriga son basta eller badat nakna ihop. ser du inte det konstiga i det?
  • Anonym (ph)

Anonym skrev 2008-12-15 21:30:55 följande:

Ursäkta men jag känner nästan att jag vill skratta åt vissa svar. Nä, jag behöver inte gå till en psykolog... I min värld är det inte ok att basta naken med sin syster, men jag vet nu att det är det för många. Förmodligen dem också då, och det accepterar jag. Självklart har jag aldrig anklagat honom för det, bara undrat om det var så. För jag vet att vissa människor tänder sexuellt på medlemmar ur sin familj, och vill verkligen INTE att min sambo ska vara sådan. Jag tror dock inte att han vill ha sex med henne, men kan associera till sex pga hennes nakenhet. Tycker dock att det var konstigt och passande att han ville ha sex just efter bastandet, när han inte velat det på jättelänge. Men som sagt, jag vill nu tro att det var en tillfällighet.
    Lita på din intuition t.s, den brukar vara rätt.
    Du verkar sund i ditt tankesätt, föstår din undran jag skulle ha funderat i samma banor.
    Man har ju rätt att undra liksom...
  • Buttelina
    snapdragon skrev 2008-12-15 21:31:09 följande:
    ja jag vet att du inte tycker man ska vara naken tillsammans efter en viss ålder, frågan är som sagt varför.jag badar inte naken på allmänna stränder då det finns de som finner det stötande och jag är fullt medveten om att det skulle kunna få igång främmande karlar på ett sätt jag inte är bekväm med, däremot så är det ingenting jag någonsin skulle oroa mig för när det kommer till mina föräldrar/syskon, jag tror att de flesta normala familjer har en avsexualiserad relation till varandra och då ser jag inte problemet, och vad naturlighet har med saken att göra förstår jag inte, du får gärna förklara det.jag tycker det är väldigt konstigt av dig att förbjuda sina tonårsbarn att basta ihop, jag ser liksom ingen anledning till det, är du orolig för att de ska inleda något sexuellt, eller vari ligger problemet?
    du får helt enkelt accepterat att vissa inte tycker att det är ok. jag kan nog säga att majoriteten inte tycker att det är ok.
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Anonym (ph)

Buttelina skrev 2008-12-15 21:37:05 följande:

du får helt enkelt accepterat att vissa inte tycker att det är ok. jag kan nog säga att majoriteten inte tycker att det är ok.
    Håller med dig. Så är det.
  • snapdragon

men vad får dig att tro att jag inte accepterar det?
    jag försöker bara förstå hur ni tänker, det betyder inte att jag inte tycker man har rätt att tycka så.

varför svarar du inte på några av mina frågor förresten?

• Anonym

jag håller med om ... att en naken kropp ska inte mina syskon eller föräldrar behöva se. oavsett kön.

sen att andra tycker det e ok e deras åsikt men för mig e det lite sjukt!

• LuMa

Majoriteten av vilka?
    Majoriteten av din familj? Majoriteten på FL?
    Majoriteten av min familj, mina vänner och min bekantskapskrets tycker att det är okej.

Jag förstår absolut att folk kan tycka att det är känsligt men att säga att majoriteten tycker det är att antyda att vi som inte tycker det är konstiga.
Svar på tråden Blev han kåt av sin syster???