Inlägg från: sussiesnus |Visa alla inlägg
  • sussiesnus

Gbp=Gastric bypass

Hej allihopa!
    Jag har läst här ett tag, men inte givit mig tillkänna... Men nu vill jag vara med.
    Jag ska opas 26 jan. Som det är tänkt. Jag ska göra det privat på Sophiahemmet i Sthlm för här i Uppsala får jag vänta 2 år till (redan väntat 1 år). Nån mer som gjort det på Sophia, eller känner nån som gjort det där?
    Ska börja med flytande efter nyår, typ 2-3 januari. Vilka alternativ finns? Jag trodde det bara var Nutrilett...

Mer om mig finns i min info.

• sussiesnus

Jag tror faktiskt jag bara skulle följa Nutrilett/cambridge diet. Fick "festa loss" på lite gurka eller isbergssallad... :(
    Cambridge vad jag förstår ska vara lite mer sopp-aktigt, medan nutrilett är mer shakes med söta smaker. Är det så?

• sussiesnus

Håller med eriQa: Tror kommentarerna är mer som för att säga "ni gör ett jättebra jobb! Ni är fina som ni är!" Ungefär som att säga "inte behöver du gå ner i vikt". Det kan man ju säga för att man tycker personen är fin som den är och mer som en komplimang. Inte säger man "ja, du behöver nog minska 10 kg!"

Idag ska här ätas! 3 rätters middag och vin och skumpa. Innan hårda livet börjar med nutrilett... :(
    Ångrar inte mitt val av att opas, men man kan ju ändå passa på så länge man kan ... hi hi

Ni som op med barn, hur blir middagarna hemma?

• sussiesnus

jenny jens: Jag vet!!! Åt oxfilé igår. Ska nog käka thai-buffé i helgen. Och dricka nåt glas rödvin (nåt jag saknade när jag var gravid så innerligt). Annars vet jag inte...

Usch det där med håravfall låter inte så kul för min del - har inte så mycket hår från början liksom... Får väl spara lite på längden så jag kan få ihop till en fläta jag också... ;)

Är det någon som har lust att ge lite tips på vad man kan äta/dricka första tiden efter op. Jag menar 1:a veckan. Måste det vara proteinrikt? Tacksam för konkreta tips.

• sussiesnus

Tack så mycket Jennnie! Precis vad jag ville ha. Ska förbereda lite innan tänkte jag. Bra att ha något att göra när man flyter...

Min nyårsafton var lugn och mysig. Firades hos vänner i närheten, 4 vuxna och 5 barn totalt. Alla barn sov före kl 23 och sedan kunde vi avnjuta efterrätt, champagne och fyrverkerier i lugn och ro. Var hemma till 01 och barnen sov vidare och ända till kl 9.
    Så utvilade idag har vi målat om i sovrummet och städat tvättstugan. Bra start på 2009!

Hur länge har denna tråd funnits?

• sussiesnus

Caropia: Lycka till med sluta röka-proceduren. Vet hur jobbigt det är... Är själv väldigt väldigt glad att jag slutade för några år sedan så slipper jag nu.
    Men du har igen det om du slutar nu. En vän till mig opades först, tappade 20 kg i vikt, slutade röka och började småäta fel. Nu står hon still där, visserligen -20 kg men inte mer...

Felicia: Vilken fin bild på dig!!! Du inspirerar iaf mig!

• sussiesnus

Susiepie: Vad fin du är, har kollat lite på dina bilder. Och vikten håller sig ff efter 6 år? Låter bra tycker jag...

Usch det där med kateter oroar mig mycket. Vill INTE ha kateter... Man kan inte undkomma det va??? En stor skräck!

• sussiesnus

HelenN: Kan inte din bakgrundshistoria, men trist att läkaren inte ville godkänna op som du vill ha... :(

• sussiesnus

Jag ska KRÄVA icke kateter.... tror jag... snälla???

• sussiesnus

Nuss nuss: Grattis till enorm viktminskning! Och att kläderna inte passar tycker jag låter som ett urhärligt "problem"... ;)
    Fortsätt så!

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass