Inlägg från: sussiesnus |Visa alla inlägg
  • sussiesnus

Gbp=Gastric bypass

Jenny jens: Jaha, Modifast säger du. Hur många kalorier är det räknat på 1 dag? Trodde Modifast, Cambridge, Nutrilett var samma sak. Kanske jag gör fel tänkte jag. Jag bara valde ett märke och följer det som står på pkt. Men måste väl gå ner i vikt ändå, äter 5 påsar som blir ca 500 kcal/dag. Ska man äta mer eller mindre?

• sussiesnus

Mikalala och Jenny jens: Tack för era svar om flytet! Ja jag lär väl följa Vlcd om jag ska tappa 10 kg innan op... Iofs gör det säkert inget om jag "bara" tappar 8.
    Efter 2 dgr har rensat kroppen på skit och tappat 4 kg! Super!

• sussiesnus

Har precis mailats lite med min dietist på sohiahemmet. Hon sa att jag ska hålla mig kring 800 kalorier. Detta måste ju innebära lite mer varje dag :) YES!!! Iaf om jag äter mina 5 påsar Nutrilett varje dag så får jag ju i mig alla näringsämnen och vitaminer, då borde jag kunna lägga till vad som helst 250 kalorier..???
    Eller inte vad som helst, men kanske en vanlig Knorrsoppa eller lite yoghurt?

Vad tror ni?

Imorgon börjar jobb igen.

• sussiesnus

HardrockGoddess: Jag gör det privat. Fick en tid 5 veckor efter jag ringde. Betalar 115000kr och jag fick lån på min vanliga bank (Nordea). Trodde det skulle bli problem, men eftersom både sambon och jag har jobb så spelade det ingen roll. Och jag sa till banken att det var till operation, men det var inga problem.
    Visst mkt pengar... men jag tror helt klart det är värt det. Ska jag vänta 2 år til min landsting har tid, vad kan ha hänt tills dess. Inte bara att jag säkerligen ökat i vikt, jag kanske fått följdsjukdomar, ont i leder osv.
    Nej hälsan får gå först även fast vi får leva lite sparsamt några år när vi återbetalar....

• sussiesnus

Skulle inte ta blåbärssoppa och cola... men precis som sagts så kan det ju vara laktosen... Har hört samma story av en vän som provat Nutrilett och hon hade diarre i flera dagar efter...
    Jag gick på toa väldigt mkt första dygnet men sen verkar jag tömd, kissar däremot väldigt mkt... Det är mitt 4 dygn nu.

Zizter: Prova dig fram tycker jag. Fast tråkigt OM du skulle bli dålig på dejten...

Terppa: Åh vad härligt! Mår du bra och så?

Caropia: Åh, vad duktig du är! Kör på det här nu! Det blir INTE lättare om du startar en annan gång - This is it! Go girl!

Jobba fast jag flyter funkade bra det också. Folk lider med mig... Det verkar som om alla har testat Nutrilett nångång... Jag lider inte mkt, men idag var första gången jag var riktigt matsugen.

• sussiesnus

Extra hungrig idag... Och lite mjölksyra i musklerna... Ska det vara så på 4:e dagen?

Inser ju nu att jag redan har förändrat mitt liv juh... Jag kommer ju aldrig äta som förut igen... Inte på länge få sätta tänderna i en McFeast burgare... (märks det att jag är hungrig!!!!?)
    Nutriletten tar man ju var 3:e timme ca. Kommer det inte bli så efter op också, i princip. Dricka mkt vatten i mellan och sen äta nåt var 3 timme ca?

Sugen på att väga mig igen i morgonbitti. Går ju ner så fasligt här i början. Tappat ca 5 kg på 4 dgr :) Bara positivt!

• sussiesnus

Jag kan inte sova på nätterna!!! Stort problem! Jag varvar ner, går och lägger mig och där ligger jag... säkert 2 timmar innan jag somnar. Sen vaknar jag under natten och har svårt att somna om. Vaknade idag en timmer före väckarklockan...

Är det någon som har ngn idé vad detta kan bero på? Jag jobbar ju heltid, hämtar barnen på dagis och röjer och lagar mat här hemma. Så jag aktiverar mig ju under dagen... Som borde göra att man blir lite trött... Konstigt.

Ni som är opade: Tror ni man kan sitta med på en fikaträff bara 5 dagar efter op? Sitta på en stol i princip. Är man så pigg och uppe liksom? Har aldrig gjort titthålsop förut...

• sussiesnus

Oj, jag är glad om jag kommer ner på tvåsiffrigt! Kommer säkert precis som ni ändra mina mål med tiden...

Men lite nervös är jag. En vän till mig har bara tappat lite av sin övervikt med hjälp av GBP op. Kanske -20, vet inte exakt. Men hon är rätt rund ff, har säkert stl 48-50 ca. Jag vill ju så gärna gå ner mer... Vet ni hur vanligt det kan vara? Att man bara tappar lite, och långsamt?

• sussiesnus

Kikkilina: Åh, vad bra att du gav dig tillkänna! Jag tycker det bästa är att få höra olika berättelser. Och för dig verkar det ha gått som för min kompis...
    Iofs ska man ju vara glad för det man tappar, men inte kul om det segar sig...

Enligt min läkare är det 5% som detta händer för. Även fast de äter "rätt" mat och rör på sig. Då sa jag till honom att jag tyckte det var väldigt konstigt eftersom man äter ju så lite så man bara MÅSTE ju tappa vikt. Men nej sa han, en del kroppar "ställer om sig" och rasar inte i vikt, varför vet man inte.
    Och jag vill inte vara en utav dessa 5%...

• sussiesnus

Jag ska opas mån och skrivs in samma morgon, även om det blir 06.00 som op är. Ingen övernattning.

Såg nu att jag inte alls dricker Nutrilett... Naturdiet står det på förpackningen. What was I thinking??? Men det kanske inte gör nåt? Är det likvärdigt?

idag gjorde jag kyckling till resten av familjen i ugnen. Och den blev så där alldeles perfekt i konsistensen... Jag älskar kyckling! Och det luktade så där ljuvligt... mmmm.... Nu vill jag inte flyta mer... *less*

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass